Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jasmijn76 schreef:ben een leek betreft springen...maar hij was toch ook niet geschorst in de betreffende wedstrijd omdat ie doping gebruikte, alleen dat de kroonrand uitermate gevoelig was/is.....dus als Sapphire een balk zou raken ook meer dan anders veel pijn zou hebben....daar zou paardenminnend nederland toch positief in moeten staan?
devi786 schreef:@ Jasmijn
Omdat de kroonrand volgens de FEI overgevoelig was verdenken zij dat er een middel was toegediend dat (spring)paarden hun benen beterd doet intrekken vanwege de overgevoeligheid.
devi786 schreef:Ze hebben toch niets kunnen vaststellen ?
sporter schreef:devi786 schreef:Ze hebben toch niets kunnen vaststellen ?
Nee dat maakt ook niks uit behalve dat nu is gebleken dat de overgevoelige kroonrand niet door 1 of ander middeltje is veroorzaakt.
Dat veranderd er niets aan dat het niet correct en zeker niet diervriendelijk is zo'n paard mee te laten springen.
sporter schreef:devi786 schreef:Ze hebben toch niets kunnen vaststellen ?
Nee dat maakt ook niks uit behalve dat nu is gebleken dat de overgevoelige kroonrand niet door 1 of ander middeltje is veroorzaakt.
Dat veranderd er niets aan dat het niet correct en zeker niet diervriendelijk is zo'n paard mee te laten springen.
Jasmijn76 schreef:@sporter:volgens mij wel ja...en hij werd ook niet verdacht van doping...alleen die kroonrand was overgevoelig!..tenminste dat begreep ik er uit!
...
daarvan weet ik het bestaan.....maar goed, dan nog ..ook zonder doping..als dat beestje zo gevoelig is, is het dan wel zo eerlijk om met zo'n paard te springen??
randalinpony schreef:Dus iemand heeft 56 keer de kroonrand ingedrukt?![]()
En dat bij alle hoeven? Waarom is dat dan? Is dat standaard bij een vet. keuring voor zon wedstrijd, of was er aanleiding toe om dat te doen?
Bij mijn merrie zou je trouwens bij 4 keer drukken ook al 4 keer een reactie krijgen...