'Horrorboerderij'-eigenaar James Gray is woensdag nabij het Britse Kidderminster opgepakt door de politie, nadat hij twee weken geleden uit de rechtbank in Aylesbury was gevlucht. Hij kreeg toen een gevangenisstraf van zes maanden opgelegd vanwege de verwaarlozing en mishandeling van paarden. De straf is vanmorgen in de rechtbank met twee maanden verlengd.
In januari 2008 troffen hulpverleners van de dierenbeschermingsorganisatie RSPCA 32 dode paarden, pony’s en ezels aan op de boerderij van Gray in Buckinghamshire. Ruim honderd dieren werden in zwaar verwaarloosde conditie in beslag genomen. De hele familie Gray werd veroordeeld door de rechtbank. Ze gingen in mei in hoger beroep, maar verloren deze zaak. James Gray nam vervolgens de benen.
James Gray moet naast zijn celstraf een boete betalen en mag van zijn leven geen paardachtigen meer houden. Grays vrouw en dochters zijn veroordeeld tot een werkstraf van 150 uur en mogen tien jaar lang geen paarden meer houden. Zijn zoon is veroordeeld tot supervisie van achttien maanden en mag ook de komende tien jaar geen paarden meer houden.
Hmmm naar mijn mening had hij wel een zwaardere straf in het begin mogen krijgen, maar het is mooi dat hij niet ongestraft kan weglopen op welke manier dan ook (zowel voor het op de vlucht slaan als voor de verwaarlozing).
xYaartje
Geplaatst: 27-05-10 20:24
-
Laatst bijgewerkt door xYaartje op 01-02-22 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Dat is toch waarlijk verschrikkelijk wat die man heeft aangericht? Ze kunnen hem beter levenslang opsluiten die knakker! En wat nou, levenslang geen paarden houden? Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken hoor... hij trekt zich vast daar toch niks van aan denk ik... (achja, kan hij later weer de cel in denk ik zo) Maar ik zie: als ze hem dan weer pakken, pakken ze het wel goed aan!