Halfbroers Wan Architect en Venus tonen gelijkenis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Halfbroers Wan Architect en Venus tonen gelijkenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 11:48

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

De opdondertjes Wan Architect (1,62 m) en Venus (1,59 m) lijken opvallend veel op elkaar. Ze stammen allebei af van de hengst Springtime. “Van hun vermogen moeten ze het niet hebben, maar ze hebben dezelfde voorzichtigheid en instelling”, aldus Emile Tacken. Ook qua succes doen de halfbroertjes weinig voor elkaar onder. Venus werd zondag in Zelhem tweede in de zware tour. Wan Architect won een dag later de finale van de middentour.

Er zijn meerdere vergelijkenissen tussen de vliegensvlugge ruintjes. Allebei zijn ze gefokt en in eigendom van Fons Coppelmans. Hij vertelt: “Mijn eigen hengst Springtime stamt af van Heartbreaker en heeft zo’n twintig nakomelingen gebracht. De hengst is niet goedgekeurd, want hij is maar 1,57 m. Maar springen kunnen zijn nakomelingen allemaal! Springtime heeft zelf ook 1,35 m gelopen. De moeder van Wan Architect stamt van de hengst Architect. Die hengst heb ik zelf gefokt.”

De in 1982 geboren Architect (Ramiro x Gondelier) werd drie jaar later gedeeld verrichtingskampioen, maar later afgekeurd op zijn nakomelingen. “De moeder van Wan Architect heeft nu weer een merrieveulen van Springtime. Ik heb ook nog een vierjarige en een vijfjarige volle broer staan”, besluit de fokker uit Mierlo.