Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NatasjavE schreef:Cayenne schreef:Wat ik vooral niet snap is waarom ze niet wat origineler waren met de namen van de dekhengsten Samba Hit I t/m IV
Omdat het volle broers van elkaar zijn moet dat in Duitsland opdeze manier volgens mij.
s0173957 schreef:Heb op de site van KAthmann naar z'n filmpje gezien en sorry, zo'n hengst zet ik toch ook niet op m'n merrie.
Voor een Arabier kan hij goed bewegen neem ik aan, maar hij loopt als een pony, niet als een paard...
janderegelaa schreef:Als hij maar niet zijn bewegingen doorgeeft want die zijn ronduit bagger.
VeerenAshley schreef:Ik vind hem ook niet zo spectaculair bewegen - er zijn genoeg Arabieren die véél beter bewegen (en dus is de uitspraak 'voor een Arabier...enz' nogal denigrerend!). Maar ik vind het wél een goede zaak dat er binnen de warmbloedfokkerij weer wat meer Arabisch bloed terugkomt. M.i. is hier veel te lang ontzettend negatief over gedaan, terwijl in mijn ogen heel veel warmbloeden best wat veredeling en de goede eigenschappen van een Arabier kunnen gebruiken. Denk bv. aan het karakter van veel moderne sportpaarden; daar kan een Arabier héél wat aan verbeteren.

anneliesdj schreef:Ben benieuwd welke hengsten jij véél beter vind? Het zal toch niet voor niets zijn dat hij is goedgekeurd en niet al die andere hengsten
Voor de rest ben ik het met je eens
Edit: toevoeging: en bv. Kubinec, Balaton, beide met een super achterbeen gebruik.anneliesdj schreef:janderegelaa schreef:Als hij maar niet zijn bewegingen doorgeeft want die zijn ronduit bagger.
Zeker niet verder gekeken dan dat éne filmpje wat in het topic over zijn goedkeuring geplaatst werd?
Daar is hij duidelijk erg druk en gestressd, geen paard wat dan goede bewegingen laat zien. Zijn draf is misschien niet zo ruim en krachtig als van een goede warmbloed maar 'bagger' kun je hem echt niet noemen hoor. En die galop is echt minstens zo goed als van een warmbloed en volgens de keuringscommissie zelfs beter.
Hier een filmpje waar hij niet zo gestressd is; http://www.youtube.com/watch?v=OWiT2yqBgesVeerenAshley schreef:Ik vind hem ook niet zo spectaculair bewegen - er zijn genoeg Arabieren die véél beter bewegen (en dus is de uitspraak 'voor een Arabier...enz' nogal denigrerend!). Maar ik vind het wél een goede zaak dat er binnen de warmbloedfokkerij weer wat meer Arabisch bloed terugkomt. M.i. is hier veel te lang ontzettend negatief over gedaan, terwijl in mijn ogen heel veel warmbloeden best wat veredeling en de goede eigenschappen van een Arabier kunnen gebruiken. Denk bv. aan het karakter van veel moderne sportpaarden; daar kan een Arabier héél wat aan verbeteren.
Ben benieuwd welke hengsten jij véél beter vind? Het zal toch niet voor niets zijn dat hij is goedgekeurd en niet al die andere hengsten
Voor de rest ben ik het met je eens
) anneliesdj schreef:Maar de meeste hengsten die je daar noemt zijn nogal kleiner dan deze en wbt de bewegingen vind ik ze niet allemaal even goed trouwens.
Maar als je kijkt naar de galop van IS Orlow kunnen we 't er toch over eens zijn dat daar maar weinig Arabieren aan kunnen tippen. Bovendien komt zijn exterieur ook veel dichter bij dat van een warmbloed dan bv dat van Lobeke.
Hoe hij los beweegt ben ik ook wel benieuwd naar, is meestal heel anders dan onder het zadel (bekijk bovengenoemde hengsten maar eens onder het zadel, het blijven toch arabieren hé)