Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manic schreef:Mischien niet eens zo een gek idee van de Nederlandse top ruiters om ook eens stil te staan dat een groot deel van die kosten gedragen wordt door mensen die braaf 1x per maand met hun paardje een B proefje rondhobbelen...
Rachral schreef:Daar sla je de spijker op z'n kop! Het hele topsportgebeuren wordt bekostigd door de landelijke ruitersport.
Ieder jaar worden startkaarten, contributie e.d. verhoogd ten gunste van de topsporters....![]()
Naar mijn idee bungelt de basissport er maar een beetje bij maar is wel noodzakelijk om de nodige financiën op te hoesten.
Citaat:Daar sla je de spijker op z'n kop! Het hele topsportgebeuren wordt bekostigd door de landelijke ruitersport.
Ieder jaar worden startkaarten, contributie e.d. verhoogd ten gunste van de topsporters....![]()
Naar mijn idee bungelt de basissport er maar een beetje bij maar is wel noodzakelijk om de nodige financiën op te hoesten.
manie schreef:Rachral schreef:Daar sla je de spijker op z'n kop! Het hele topsportgebeuren wordt bekostigd door de landelijke ruitersport.
Dit is bij elke sportbond het geval en verhoudingsgewijs is de bijdrage van de basissport aan de topsport bij de KNHS relatief laag.
Vergeet niet dat een brede top een enorme stimulans is voor de gehele sport.
Waar ik meer moeite mee heb is het Rabobank talentenplan, daar zie je voornamelijk ruiters/amazones in terug die ouders in de topsport hebben en er zonder de Rabobank ook zeker wel zullen komen.
Persoonlijk zou ik liever zien dat talenten zonder 'kruiwagen' daarin een plaatsje zouden krijgen.
FrannieTJE schreef:Lovely schreef:Het talentenplan is er niet om de talenten te ontdekken, maar om het talent te ontwikkelen.
jahhh.. en daarvoor hoeven niet alleen je ouders in de topsport te zitten, het gaat erom wat jij kan. en of je het in je hebt om verder te komen naar de top..
.