San Amour en Furst Romancier naar Andreas Helgstrand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

San Amour en Furst Romancier naar Andreas Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:27

Nieuwsredactie / www.eurodressage.com

De goedgekeurde hengsten San Amour en Furst Romancier van Paul Schockemöhle staan vanaf heden in Denemarken om te worden getraind en gestart door Andreas Helgstrand. De Deense Olympiaderuiter zal ook de export van het sperma voor zijn rekening nemen.

Furst Romancier is een zesjarige Oldenburger hengst van Furst Heinrich x Romancier. De bruine hengst werd de kampioen tijdens de Oldenburger hengstenkeuring van 2009. San Amour is eveneens een zesjarige Oldenburger. Zijn afstamming is Sandro Hit x Plaisir d'Amour en ook hij werd Haupt Premien kampioen tijdens de keuring.

Beide hengsten werden voorheen gereden door Ulf Moller. In 2009 kwalificeerde Moller zich met San Amour voor het Bundeschampionate, maar kwam uiteindelijk niet aan start. Moller en Furst Romancier eindigden als vierde tijdens de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in 2009. Tijdens deze wedstrijd won Andreas Helgstrand met Honnerups Driver.

bulck

Re: San Amour en Furst Romancier naar Andreas Helgstrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:41

Tja ik weet niet wat denken...
Ik zie hem niet graag met paarden werken. Het ziet er allemaal zo getricked en robotachtig uit. Bij de nuchtere Don Schuffro viel dat nog mee, daar kon hij op die manier net dat beetje meer uithalen.

Dus ik hoop dat beide hengsten wat gespaard worden, want beiden zijn het goede paarden met voldoende potentieel.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:27

Hmm, mss ziet het er allemaal een beetje getricked uit, maar ik denk dat dit met Andreas toch zo niet is.
Hele stille zit, kalme handen en z'n paarden lopen toch elke keer weer fantastisch. Als je bv Romanov nu ziet lopen onder Sune Hansen of je zag hem lopen onder Helgstrand, een enorm verschil! Net zoals met Gredstedgårds Casmir...