Bethune: Van Asten teleurgesteld naar huis door organisatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bethune: Van Asten teleurgesteld naar huis door organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 13:20

www.horses.nl

Springruiter Mathijs van Asten was dit weekend zo teleurgesteld in de organisatie van het concours in het Franse Bethune, dat hij donderdagavond onverrichter zake naar huis keerde. De stallen waren niet op tijd aanwezig, waardoor de paarden noodgedwongen op de vrachtwagen moesten blijven staan.

"Wij kwamen aan en nadat de paarden de veterinaire keuring hadden doorstaan waren we genoodzaakt om de paarden weer op de vrachtwagen te zetten, in afwachting van de boxen waarin de paarden ondergebracht moesten worden. Die waren om 23.00 uur 's avonds nog niet gearriveerd en toen zijn wij maar weer huiswaarts gekeerd". De paarden hoefden we niet meer in te laden, die stonden toen nog op de vrachtwagen", aldus de teleurgestelde Van Asten.

Remark

Re: Bethune: Van Asten teleurgesteld naar huis door organisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:23

wat een schande!
ik begrijp van asten volkomen!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:56

Gelijk heeft ie! Lijkt toch ook nergen op...

SJ_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:59

Een beetje begrip voor een organisator aub. Ik ga al jaren naar het concours in Béthune en weet dat de mensen daar er alles aan doen om het voor de ruiters aangenaam te maken. In al die jaren overigens ben ik nog nooit op een concours geweest dat door mr. Van Asten werd georganiseerd !!

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:19

SJ_Charlotte schreef:
Een beetje begrip voor een organisator aub. Ik ga al jaren naar het concours in Béthune en weet dat de mensen daar er alles aan doen om het voor de ruiters aangenaam te maken. In al die jaren overigens ben ik nog nooit op een concours geweest dat door mr. Van Asten werd georganiseerd !!

Ik vind wel dat als je zoiets organiseerd, stalling natuurlijk niet kan ontbreken.
Hoe leuk en aardig die mensen ook zijn, je wilt het beste voor je paard lijkt me.

southfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:26

SJ_Charlotte schreef:

Hulde aan Matthijs van Asten. Ze weten immers een jaar van de voren al wanneer het concours plaats vindt dus duidelijke afspraken maken met de stallenbouwer. Erg amateuristisch voor een internationaal concours.

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:43

Begrip voor de organisator? Omdat ze zo aardig zijn ofzo? Iemand komt met z'n paarden aan en er zijn geen stallen. Dan heb je eea niet goed geregeld.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:13

Ik begrijp Matthijs volkomen! Dit kan een organisatie echt niet doen....

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:49

Dat kun je inderdaad NIET maken..Hebben wel meegemaakt tijdens de WEG in Aken dat de stallen overliepen i.v.m. regen. Maar zelfs dat was binnen 2 uur netjes opgelost met een oprechte excuses. Ondertussen mochten de wedstrijdpaarden ergens anders droog staan..

Maar geen stallen, schandalig.....Kan me voorstellen dat je dan naar huis gaat!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:06

SJ_Charlotte schreef:

Vind dit eerlijk gezegd een onnozele reactie. Alleen springruiters die zelf een concours organiseren mogen blijkbaar klagen als e.e.a niet in orde is.
Als op de dag dat de paarden gekeurd worden de stallen niet aanwezig zijn klopt er iets niet bij de organisatie, punt uit. Dus begrip voor deze club: nee!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:44

Je moet wel vaker wachten tot de stallen gereed zijn, maar niet zo lang. Heel terecht dat hij weer weg is gegaan, beetje jammer dat de dieren al zo lang op de wagen hadden gestaan en weer terug moesten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:21

Niet meer dan terecht dat hij er voor koos om weer terug naar huis te gaan. we hebben het hier niet over een auto die niet onder een afdak kan staan maar over levende dieren.

Als je iets doet moet je het ook goed doen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:30

Idd, groot gelijk.
Hij is ook niet gelijk weggegaan maar heeft tot 11 uur 's avonds gewacht. Ik neem aan dat die stallen niet meer na 11en komen.

Ook neem ik aan dat hij heeft geinformeerd hoe lang het nog duurde voor de stallen er waren. Als de paardan binnen een uur in een stal konden, had hij ook nog even gewacht mag je aannemen als je al naar Frankrijk bent gereden en daar al een tijdje bent.

SJ_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:12

Inderdaad, enkel als je ooit zelf georganiseerd hebt, en we hebben het hier over een internationaal driesterren concours, weet je pas hoe afhankelijk je bent van bv. een stallenbouwer. Het is een lang weekend met veel evenementen, ze kunnen ook in de file staan, er kan personeel wegvallen, enz.

Of denkt mr. of mevr. CharleyT dat het een eitje pellen is om zulk evenement te coordineren, en toch doen ze het daar in Béthune al meer dan 30(!!) jaar. U hebt ofwel inderdaad nooit een wedstrijd georganiseerd of U hebt paarden die nooit hebben gereisd.

Zou de reactie van Dhr. Van Asten dezelfde zijn geweest als hij , om maar iets te noemen, geselecteerd zou geweest zijn voor de Olympische Spelen in Peking ? Of dacht U dat dàt een zondagstripje met de trailer is. Of wanneer hij naar het lucratieve concours Spruce Meadows in Calgary mag. Of naar de Global Tour in Rio de Janeiro. Allemaal veel langer onderweg dan even naar Béthune, waar je misschien wel wat pech hebt omdat de stallen te laat zijn.

Ik denk persoonlijk dat dhr. Van Der Schans, Thijssen, Michael Whitaker, Eric Navet, Lejeune, toch allemaal geen organisatoren zijn. Maar zij zijn ook niet de eerste de beste ! Ze namen wel de juiste beslissing door een organisatie te steunen op een moeilijk moment ipv er vandoor te gaan (toch ook nog een tripje van een paar uur) en er dan nog zielig over doen ook.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:18

nowornever schreef:
Je moet wel vaker wachten tot de stallen gereed zijn, maar niet zo lang. Heel terecht dat hij weer weg is gegaan, beetje jammer dat de dieren al zo lang op de wagen hadden gestaan en weer terug moesten.

Idd.
Best naar voor Mathijs maar het is niet anders. :(:)

en SJ_Charlotte, wat een onzin kan jij toch vertellen zeg.
Als hij toch eerder weg wil gaan omdat anders zijn paarden nog eens extra lang op de vrachtwagen moeten blijven staan dan vind ik dat heel erg netjes.
Mathijs is een harstikke goede vent en hij heeft dat echt heus niet verkeerd bedoeld.
En daarbij hoort alles gewoon af te zijn als je ergens aan komt, en niet dat je nog moet wachten tot 12 uur s'nachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 19:41

SJ_Charlotte schreef:

als het nu voor de eerste keer georganiseerd werd zou ik begrip kunnen hebben. Bij een jaarlijks terugkerend concour vind ik dit organisatorisch een erg grote fout

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:30

Het is een heel begrijpelijke en faire beslissing die Mathijs heeft genomen, ik vind dit persoonlijk iets zeggen over aandacht voor zijn dieren (of die hij onder zijn hoede heeft voor derden)!!

CHAPEAU!!!

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:32

SJ_Charlotte schreef:
Inderdaad, enkel als je ooit zelf georganiseerd hebt, en we hebben het hier over een internationaal driesterren concours, weet je pas hoe afhankelijk je bent van bv. een stallenbouwer. Het is een lang weekend met veel evenementen, ze kunnen ook in de file staan, er kan personeel wegvallen, enz.

Of denkt mr. of mevr. CharleyT dat het een eitje pellen is om zulk evenement te coordineren, en toch doen ze het daar in Béthune al meer dan 30(!!) jaar. U hebt ofwel inderdaad nooit een wedstrijd georganiseerd of U hebt paarden die nooit hebben gereisd.

Zou de reactie van Dhr. Van Asten dezelfde zijn geweest als hij , om maar iets te noemen, geselecteerd zou geweest zijn voor de Olympische Spelen in Peking ? Of dacht U dat dàt een zondagstripje met de trailer is. Of wanneer hij naar het lucratieve concours Spruce Meadows in Calgary mag. Of naar de Global Tour in Rio de Janeiro. Allemaal veel langer onderweg dan even naar Béthune, waar je misschien wel wat pech hebt omdat de stallen te laat zijn.

Ik denk persoonlijk dat dhr. Van Der Schans, Thijssen, Michael Whitaker, Eric Navet, Lejeune, toch allemaal geen organisatoren zijn. Maar zij zijn ook niet de eerste de beste ! Ze namen wel de juiste beslissing door een organisatie te steunen op een moeilijk moment ipv er vandoor te gaan (toch ook nog een tripje van een paar uur) en er dan nog zielig over doen ook.

Wat heeft dit er in godsnaam allemaal mee te maken zeg....

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:45

SJ_Charlotte schreef:

:? "Ik ga al jaren..." ?? :? Je bent pas 13. Lijkt me dat je, gezien je leeftijd, niet veel ervaring kan hebben met de organisatorische aspecten van concoursen (of andere evenementen for that matter) >;)

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:18

SJ_Charlotte schreef:

deelnemers krijgen steeds een "shedule " ( kan je ook via je federatie online bekijken ) waarin alle informatie staat , uur dat je mag aankomen ed ..en dat was hier donderdag 20 mei vanaf 14 uur ..
dus het had er allemaal moeten staan !! Zeker voor een *** concours ...200 stallen duurt een dag om op te bouwen dus dit heeft niks met effe in de file staan te maken of een paar mensen die weg vallen ..
en als ze om 23.00 nog niet eens gearriveerd waren ...dan de paarden de hele nacht op de vrachtwagen moeten staan ??

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:43

Lekker een koppeltje paarden (van bij elkaar meer geld waard dan jij ooit in je handen zult krijgen) in een stilstaande vrachtwagen uren laten wachten (rijdend is al rot) terwijl er nog een belangrijk concours aankomt. Lijkt me genieten en dan om 23:00 savonds nog geen zicht hebben op de situatie. Imgeloof dat ik daar ook op mijn achterste benen zou hebben gelopen. Geen respect aan de organisatie want zij hadden hun zaken niet op orde, hoe je het ook wend of keert. Zal vast wel een reden voor zijn maar die reden interesseerd van Asten, zijn paarden en mij vrij weinig.

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:53

Beetje begrip voor de organisatie?! Het slaat toch echt helemaal nergens op dat ze de stallen nog niet opgebouwd hebben op het moment dat de paarden arriveren en de keuring plaatsvind! Veel van de deelnemers en paarden hebben dan net een uren durende reis achter de rug en het eerste dat je dan doet is de paarden op stal zetten. Zo dat ze op een normale manier hooi kunnen eten, kunnen drinken en uitrusten.. (krachtvoer geven want dat krijgen ze voor/tijdens een lange reis niet)!
Als om 23:00uur de stallen er nog niet zijn.. die dan vervolgens ook nog opgebouwd hadden moeten worden.. dan was het misschien laat in de nacht of vroeg in de ochtend klaar geweest? Dan zit je er als ruiter tegen de tijd dat de eerste proef begint er helemaal doorheen van vermoeidheid, ergernis e.d. en je paarden komen ook niet bepaald fit aan de start..

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 07:41

Goed dat Mathijs om zijn paarden denkt!
Daar is deze beslissing op gebaseerd zou je zeggen.

Van de organisatie is het gewoon slecht, kan er niets anders van maken.
Wij hebben het ook meegemaakt (na een hele lange reis kwamen we in Hongarije en was er helaas ook nog geen stalling gereed) maar daar zag je wel dat er gewerkt werd om alles zo snel mogelijk op orde te maken.

nienkexD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:19

Wat een organisatie. wat iedereen zegt, dit kun je niet maken. hij zal vast wel niet de enigste zijn die hierop stond te wachten en je kunt je paarden gewoon niet zó lang op de vrachtwagen laten staan. ze mogen blij zijn dat ze er bij de keuring nog even uit mochten. een paard heeft ruimte nodig.
Dit is gewoon slecht georganiseert.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:44

Maar weten jullie ook de reden waarom die stallen er nog niet waren??Miss. is er wat gebeurt?en dat het echt onmacht was?
Oke ze hadden die stallen al een paar dagen eerder kunnen neer zetten?weet niet of dat mogelijk was,maar dan hadden ze dat wél kunnen doen en niet pas op de dag zelf.
Maar weet er iemand dé reden?