Jennie Loriston-Clarke verkoopt stoeterij Catherston

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jennie Loriston-Clarke verkoopt stoeterij Catherston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-10 08:24

Nieuwsredactie / www.horseandhound.co.uk / www.eurodressage.com

De Britse dressuuramazone Jennie Loriston-Clarke gaat haar bekende Catherston stoeterij verkopen. Ook een groot deel van haar paarden zal tijdens de open dag op 19 juni worden verkocht.

De 67-jarige Loriston-Klarke en haar man Anthony willen gaan inkrimpen en doen daarom hun fokmerries en jonge paarden van de hand. Zesentwintig veulens, hengsten, fokmerries en sportpaarden en pony's; tuig en hun veewagen worden verkocht tijdens de open dag in Hampshire.

Stoeterij Catherston Stud werd in 1949 opgericht en had onder andere de goedgekeurde hengsten Dutch Courage, Dutch Gold en Catherston Dazzler in bezit.
Jennie Loriston-Clarke is een internationaal jurylid en voormalig Olympisch amazone. Ze was van de partij tijdens de Olympische Spelen van 1972 (Munchen), 1976 (Montreal), 1984 (Los Angeles) en 1988 (Seoul).

oOoKellyoOo

Re: Jennie Loriston-Clarke verkoopt stoeterij Catherston

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:56

dat ze maar lekker mogen gaan genieten van hun welverdiende pensioen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:18

Inderdaad ik hoop dat ze een fijn pensioen hebben, is dat de reden van verkoop?

Ik heb verschillende boeken van haar gelezen over dressuur en lange lijnen en kreeg van daaruit het idee dat ze erg vriendelijk en veelzijdig met hun paarden bezig zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 18:30

Dat zal haar pijn doen en het er moeilijk mee krijgen, maar dan kan ze genieten van meer vrije tijd, ze worden ook een dagje ouder he, een heel verstadige keuze.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 19:24

Ik volg inderdaad ook hun boeken over het opvoeden van paarden en vindt het een super vrouw in haar omgang en opvoeding van paarden. Ik hoop dat ze een mooie rustigere tijd tegemoed gaan.