Vincent Voorn baalt van FEI-kwalificatiesysteem voor GP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vincent Voorn baalt van FEI-kwalificatiesysteem voor GP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 12:06

http://www.horses.nl / http://www.paardenkrant.nl
Coen Cromheecke

Afbeelding
Vincent en Armanie.
foto: www.verography.nl

Springruiter Vincent Voorn baalde afgelopen weekend na La Baule flink. Niet vanwege het tegenvallende resultaat van het Nederlandse team in de eerste landenwedstrijd, maar vanwege het kwalificatiesysteem voor de Grote Prijs. "Het heeft geen zin er over te zeuren maar het systeem van de FEI is gewoon waardeloos", aldus Voorn.

De eerste dag was er een kwalificatie voor de Grote Prijs en verder konden de negentien beste combinaties uit de landenwedstrijd zich plaatsen. Op zaterdag was er dan nog eens een kwalificatie, maar daarvoor kwamen alleen de combinaties in aanmerking die niet hadden deelgenomen aan de landenwedstrijd. "Ik was nul in de landenwedstrijd, maar omdat we als team op de negende plaats eindigden en niet terugkwamen voor de tweede omloop, kon ik me dus niet plaatsen voor die Grote Prijs. Alles wel beschouwd heb ik maar één kans gehad, op de eerste dag", legt Voorn zijn onvrede over het selectiesysteem uit. "Maar ik wil er niet te lang blijven bij stilstaan, het is gewoon zo."

Voorn was wel tevreden over zijn deelname met Audi's Alpapillon Armanie aan La Baule. "Ik had een goed gevoel. M’n knol sprong gewoon top. Dit is sport; deze keer lukt het mij, de volgende keer een ander. Kijk, niemand rijdt binnen om een fout te maken. En de onderlinge sfeer in het team zit wel zo goed dat we elkaar daar niet gaan op aan kijken. Dat het een moeilijk seizoen zou worden, zeker nu er straks vier teams degraderen, wisten we eigenlijk vooraf al. Maar straks gaan we er in Sankt-Gallen weer vol goede moed tegen aan.”

De zege in de landenwedstrijd ging uiteindelijk naar de Fransen, voor de Verenigde Staten. De Britten en de Duitsers eindigden op een gedeelde derde plaats.

MilleniumK

Re: Vincent Voorn baalt van FEI-kwalificatiesysteem voor GP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:13

Ik snap Vincent wel. Lijkt me erg vervelend als je 1 kans krijgt..
Hopelijk gaat het in Sankt-Gallen weer goed, en laten ze weer zien wat ze allemaal in huis hebben.

AnneJumpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:37

hij heeft wel gelijk maar ze zijn gewoon beter allemaal maar waarschijnlijk hadden ze niet allemaal hun dag
volgende keer beter

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 23:10

Hij heeft groot gelijk.. Ontzettend balen!
Ik vind hem zo'n verschrikkelijk goede ruiter en had hem ook echt een plekje daarbij gegund.
En dan eigenlijk door zo'n gek systeem van de FEI loopt hij dat mis.
Zonde!

Love_Uggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:03

Ik wil dat hoofdstel! Weet iemand waar je die kan kopen?

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:02

Balen idd voor Vincent, snap dat je daar gefrustreerd over bent.

Love_Uggs: vraag eens bij Teun van Riel, die heeft dat allemaal hangen!

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 13:32

balen voor hem het lijkt me echt vet om over zo stukje water te springe weet iemand nog een manege waar ze alleen maar springen doen in amsterdam ?