Documentaire Brooke Hospital deze maand op televisie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Documentaire Brooke Hospital deze maand op televisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 08:35

www.horses.nl

Afbeelding

Deze maand start de TROS met het uitzenden van een achtdelige documentaire over de werkstage van drie Utrechtse studenten diergeneeskunde bij Brooke Hospital in Egypte. De camera’s volgden Claire, Morgan en Kim tijdens hun turbulente stage in de dierenklinieken in Luxor, Cairo en Alexandrië. De eerste uitzending wordt dinsdag 18 mei om 15.35 uitgezonden op Nederland 1.

De serie wordt in twee delen uitgezonden, namelijk op 18, 19, 20 en 21 mei om half vier en van 7 tot en met 10 juni om dezelfde tijd. De serie is een herhaling van de documentaire die vorig jaar in mei en juni werd uitgezonden.

Tijdens de stage hielden de drie stagiares een dagboek bij en maakten ze video-opnames van alles wat ze zagen. Wat de meiden meemaakten in Egypte zal ze voor de rest van hun leven bijblijven. En de kijker beleeft het mee. Drie Hollandse meiden; drie karakters; één droom, die ze delen met hun Egyptische vakgenoten: een beter leven voor paarden en ezels in Egypte.

Brooke Hospital for Animals trekt zich het lot aan van dieren en mensen in derde wereldlanden. Het leven voor werkdieren in landen als India en Egypte is zwaar. Ze moeten ploeteren in ondraaglijke temperaturen, ze worden verwaarloosd en krijgen stokslagen. De eigenaren van de dieren zijn straatarm. Zij zijn zo druk met overleven dat ze geen aandacht hebben voor hun werkdier. Met gratis diergeneeskundige hulp helpt Brooke Hospital for Animals jaarlijks 500.000 werkpaarden en ezels. En met voorlichtingsprogramma’s wordt de eigenaren het belang van dierenwelzijn bijgebracht. De toegewijde Brooke-dierenartsen zijn normaal gesproken afkomstig uit het land zelf. Dit jaar viert Brooke zijn 75-jarige jubileum. Bij wijze van hoge uitzondering nodigde de Egyptische Brooke-organisatie in dit jubileumjaar de drie Nederlandse studenten uit voor een onbetaalde stage.

Lees hier de dagboeken van de meiden tijdens hun stage.

Captain

Re: Documentaire Brooke Hospital deze maand op televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:37

Oh ik ga kijken! Ben heel benieuwd, het zal wel schokkend zijn maar het is goed dat ze dit uit gaan zenden op tv! :j

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:49

Goed dat ze dit gaan uitzenden! Het zal inderdaad niet prettig om kijken zijn, maar de bewustwording groeit hopelijk wel.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:52

ik heb hem inderdaad vorig jaar gezien.. is zeer de moeite waard!!!!!!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:04

is een herhaling.
1 van de 3 ging al gauw naar huis. terug naar de doorvoede welvaartsdiertjes.terwijl je daar nu juist zo'n verschil kunt maken voor de dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:07

spicegirl schreef:
is een herhaling.
1 van de 3 ging al gauw naar huis. terug naar de doorvoede welvaartsdiertjes.terwijl je daar nu juist zo'n verschil kunt maken voor de dieren.

Was zij niet heel erg ziek geworden :? . Kan me best voorstellen dat je dan noodgedwongen terug gaat. Met één of andere exotische ziekte onder de leden lig ik toch liever in eigen land in het ziekenhuis.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:08

heimwee.niet ziek.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:20

Ik ga dit ook zeker kijken :j
Jaah idd. niet de fijnste beelden denk maar wel goed dat ze dan doen..

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:21

Ik ga ook kijken. Het blijft schrijnend en hartverscheurend om naar te kijken, maar het brengt hopelijk weer wat meer mensen tot het geven van een donatie.
Onze rijvereniging stelt 26 en 27 juni haar clubterrein ter beschikking voor het trailteam van Brooke's Hospital. Alle opbrengsten gaan naar Brooke en die kunnen dat zeket goed gebruiken!!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:08

ik ga ook zeker kijken.
als ik niet weg moet.
hoop dat ik het kan aanzien.
al dat leed.
ben iig wel al heel wat jaren lid.
en dat geeft toch wel een goed gevoel.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:17

wat een rot uitzendtijd, er zijn ook mensen die moeten werken.
( zoals ik waardoor ik het niet kan zien :( )

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:55

marieminime schreef:
wat een rot uitzendtijd, er zijn ook mensen die moeten werken.
( zoals ik waardoor ik het niet kan zien :( )

Je kan het ook zien op de site van Brooke Hospital! Lekker in je eigen tijd :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:57

Dat wil ik zien, ik ga het opnemen

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:05

Dit is toch al een keer uitgezonden of laten ze nu andere beelden zien? :o?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:49

spicegirl schreef:
heimwee.niet ziek.

Ik dacht dat ze wel degelijk ziek was, ze is volgens mij bij een dokter geweest of zelfs nog in het ziekenhuis.

Indrukwekkende documentaire het is alleen wel een herhaling.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:51

Ik was vorige week in Egypte en het is echt erg om die paarden en ezels daar te zien.
Opzich waren de meeste niet echt mager, maar het tuig was slecht en vaak niet passend en de dieren liepen de hele dag in de volle zon en vaak kwam je ze in volle galop op de snelweg tegen.

Het ergste is denk ik wel dat de mensen er werkelijk het geld niet voor hebben om beter voor hun dieren te zorgen. Want echt slecht zijn de meeste er niet voor, ze zijn immers afhankelijk van de dieren. Ik ga dus zeker kijken, ben benieuwd!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:00

Cowgirl schreef:
spicegirl schreef:
heimwee.niet ziek.

Ik dacht dat ze wel degelijk ziek was, ze is volgens mij bij een dokter geweest of zelfs nog in het ziekenhuis.

Indrukwekkende documentaire het is alleen wel een herhaling.

En al zou ze heimwee hebben gekregen, dan ga je daar toch nog geen oordeel aan hangen! Ik vind de toon van jou posts in dit topic echt belachelijk spicegirl. Ga lekker over jezelf lopen oordelen.

Ben benieuwd naar de docu, ga zeker kijken!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:00

Ik heb hem ook vorig jaar gezien!
Zeer indrukwekkend!

Een van die drie meiden werk nu hier in een dierenkliniek en heeft ons laatst heel goed geholpen met onze zieke kat ;)
Was wel gelijk een vertrouwd gezicht... Je leeft toch mee met die meiden tijdens die afleveringen!

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:10

spicegirl schreef:
heimwee.niet ziek.

Zelfs al was ze niet ziek. Je hebt bepaalde verwachtingen maar soms is het gewoon nog erger en kan je het niet aanzien.. . (Zeg niet dat dit het geval was hoor, ken ze helemaal niet).

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:34

Ik heb het vorige keer ook gekeken, maar een aantal afleveringen gemist, dus ik kijk dit keer weer!

Ben toevallig dit jaar in Jordanië geweest en heb daar ook de kliniek bezocht. Wilde het toch ook een keer in het echt zien.
(staan wat foto's in mijn profiel)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:51

Volgens mij is het best wel zielig om te zien! ik wil best een keer zo'n plaats bezoeken lijkt me heel interessant.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:04

Jammer dat ze het zo vroeg doen..
Om half 4..

Er zullen ook kleine kindjes naar kijken, en ik weet niet of er schokkende beelden in zitten.
Dat zal wel.

Ik ben helaas pas om half 8 thuis ..
Dus ik mis het elke keer :(

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:42

spicegirl schreef:
heimwee.niet ziek.

Sorry hoor maar hier wil ik even op reageren, spicegirl mischien is heimwee dan wel geen ''ziekte'' maar het is kan ondragelijk worden!
Ik heb zelf vrij veel last van heimwee en als je dat hebt kan je dat gewoon vergelijken met iemand die zwaar depresief is( al is dat dan wel een wat ergere vorm fijn heimwee, maar toch ) . Kan me voorstellen dat je daar dan niet uithoud...

katje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:46

misschien domme vraag maar hoe heet het programma juist, ik ben aan het kijken om het op te nemen maar zie het niet staan in de digitale televisiegids,

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:06

ooh ik ga ook kijken ik vind het erg interesant!!