Freebird Ucelli T verkocht aan Vlaamse junioren amazone

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Freebird Ucelli T verkocht aan Vlaamse junioren amazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 12:48

Nieuwsredactie / www.eurodressage.com

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en Freebird Ucelli T
foto: www.sjoert.com

Het zeer succesvolle Lichte Tour paard van Hans Peter Minderhoud, Freebird Ucelli T, is verkocht aan de zestienjarige Belgische juniorenamazone Noémie Goris. De bruine ruin zal aankomende donderdag naar Nieuwrode in Belgie verhuizen. De amazone hoopt met het paard te kunnen beginnen aan een Grand Prix carriere.

Ucelli T is een negen jaar oude KWPNer uit Olivia x Prima Donna T (Gribaldi x Raimond). Hij werd gefokt door H.J. Tüss, en was voorheen in eigendom van Tüss en Hans Vrijvogel. De uitermate getalenteerde ruin kwam in het voorjaar van 2006 in training bij Hans Peter Minderhoud en de combinatie won een paar maanden later al de finale van de Pavo Cup in Ermelo.
In 2007 waren Hans Peter en Freebird Ucelli T van de partij tijdens de Wereldkampioenschappen voor Jonge Paarden in Verden, waar zij bij de zesjarigen een zilveren medaille wisten te winnen.

In 2008 maakte Ucelli de overgang naar de Prix St Georges en won iedere nationale wedstrijd in waar hij uitkwam. In 2009 werd de ruin Nederlands Kampioen op Lichte Tour nivo. Dit jaar wonnen Hans Peter en Ucelli de lichte tour rubrieken tijdens het CDI van Zwolle en in Amsterdam. Ucelli is inmiddels klaar voor de Grand Prix.

Noémie Goris zag haar nieuwe paard voor het eerst in januari van dit jaar in Zwolle, en wist onmiddellijk dat hij het paard was waar het afgelopen half jaar naar heeft gezocht. "De eerste keer dat ik op zijn rug zat om hem te proberen, had ik direct een klik met hem. Dit paard is ontzettend getalenteerd en heeft drie geweldige gangen. Hij heeft enorm veel potentie voor het hogere werk," aldus Goris.

De amazone volgt trainingen bij Carmen de Bondt en de Belgische Grand Prix ruiter Jeroen Devroe. Waarschijnlijk zal de nieuwe combinatie eerst starten op Lichte Tour nivo om aan elkaar te kunnen wennen. "Ik droom uiteraard van deelname aan de Olympische Spelen. Wie weet!" aldus een enthousiaste Noémie.

Noémie Goris was jarenlang de beste FEI pony amazone van Belgie. In 2009 won zij nog de kampioenstitel van Belgie. Recentelijk maakte zij een succesvolle overgang naar de Junioren met Wunderbar NG (v. Waikiki), en is een zekere factor in het Belgische Junioren team.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:50

Na Julie De Deken de volgende die zich equipeert... er moet toch wel geld aanwezig zijn hier in België :P

Och ja, wie weet, binnen 2 jaar een heel verrassend team in Londen ;)

X__Trees

Re: Freebird Ucelli T verkocht aan Vlaamse junioren amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:03

Laten we hopen dat dit een nieuwe belofte en versterking van ons belgische "team" wordt. België wordt straks nog een echt dressuurland ;p

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:07

Met een lichte tour paard al denken aan de Grand Prix? Ik zal wel jaloers of wat dan ook zijn... Maar persoonlijk zou ik op m'n 16e dan meer hebben aan een paard dat GP bevestigd is en niet GP klaar....

Maar het is natuurlijk hardstikke leuk voor haar... :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:08

Vind jij maar eens een paard dat de Grand Prix oefeningen bevestigd heeft en al diverse overwinningen heeft behaald op dat niveau en ook nog eens te koop staat :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:13

Cayenne schreef:
Vind jij maar eens een paard dat de Grand Prix oefeningen bevestigd heeft en al diverse overwinningen heeft behaald op dat niveau en ook nog eens te koop staat :+

Bevestigd is niet meteen ook gestart... ;)
Dat hij klaar is voor de GP, wil niet zeggen dat hij meteen dikke punten loopt, ook niet bij Noémie, ze zijn allebei nog jong (wat gelukkig ook heel positief is!).
En de manier van rijden van HP moet ook passen bij Noémie haar manier, dus als Noémie anders op Ucelli rijdt...

Ik gun het België gewoon zo, een goede combinatie erbij...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:18

olijfje is dan ook wel een echt goed paard! en een schat van een dier!

wens noémie erg veel succes met hem!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:47

Leuk zeg voor haar, ben benieuwd hoe ze het gaan doen :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:48

alles is te koop volgens mij, wel apart dat ie naar belgie gaat. HP rijdt toch wel anders dan een meisje van 16 jaar...

hopelijk wordt het een leuke combi!

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:50

M'n nicht Charlotte Helsmoortel rijd ook bij Jeroen & Carmen :P
Noémie zal dat wel goed doen met Ucelli.Tzal een leuke combi worden!:D

ulestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:06

Hopelijk is er idd voor een belgenlandje voor de komende OS enkele combinaties die aantreden...
En wie weet zelfs een volledige equipe...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:43

Janine1990 schreef:
Bevestigd is niet meteen ook gestart... ;)
Dat hij klaar is voor de GP, wil niet zeggen dat hij meteen dikke punten loopt, ook niet bij Noémie, ze zijn allebei nog jong (wat gelukkig ook heel positief is!).
En de manier van rijden van HP moet ook passen bij Noémie haar manier, dus als Noémie anders op Ucelli rijdt...

Ik gun het België gewoon zo, een goede combinatie erbij...

Waarschijnlijk zullen de oefeningen er wel al op zitten... Of iig grotendeels. :) Zoals je zelf zegt: dat ze er op zitten betekent niet dat ie ook GP gestart moet hebben. ;)

Fijn voor haar! Ben benieuwd hoe ze het gaan doen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:00

Tsjah, ze zullen er wel op zitten. En ach, met goede begeleiding komen ze vast een heel eind.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:41

:wow: gave aankoop. En dit is toch super? Ben erg benieuwd naar deze combinatie.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:00

Cayenne schreef:

Randon van Michal Rapcewicz ;) Heeft Olympische Spelen én wereldbekerfinales gelopen, dus doe maar een bod!

Fijn dat er nog meer talent naar België gaat, is goed voor de sport!

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:01

Oee ik word jaloers haha. Fijn voor haar ben benieuwd hoe ze zich gaan ontwikkelen.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:30

Cayenne schreef:

Ik zoek nog steeds een sponsor om dat te betalen ;) Lijkt me ook niet zo vanzelfsprekend..

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:27

Leuk voor der!

Janine1990 schreef:
Met een lichte tour paard al denken aan de Grand Prix? Ik zal wel jaloers of wat dan ook zijn... Maar persoonlijk zou ik op m'n 16e dan meer hebben aan een paard dat GP bevestigd is en niet GP klaar....

Maar het is natuurlijk hardstikke leuk voor haar... :)

Waarom ik neem aan dat ze eerst junioren gaat rijden. En een goed junioren young riders paard is wat anders dan een goed grand prix paard.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:34

Daar heb je ook helemaal gelijk in sporter, ik zit niet zo in dat wereldje, maar het leek mij handiger...

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:54

ben wel benieuwd voor hoeveel nullen?? :o

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:05

horseyfries schreef:
Cayenne schreef:

Randon van Michal Rapcewicz ;) Heeft Olympische Spelen én wereldbekerfinales gelopen, dus doe maar een bod!

Fijn dat er nog meer talent naar België gaat, is goed voor de sport!

Sorry, dat is wel een heel andere klasse dan Ucelli! Oke, OS gelopen en doorgewinterd GP-paard, maar geen blikvanger als Ucelli.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:06

Niet goed genoeg om kaderscores te lopen in de GP?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:09

In Belgie vast wel (kaderscores), maar zij zocht waarschijnlijk iets meer kwaliteit.

Horsetopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:35

Ik gun het haar van harte en kijk er naar uit om de combi aan het werk te zien ;)

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:48

Ik vind Ucelli zo'n geweldig aansprekend dier! Vond het een mooie combi met HP.. Ben dan ook zeer benieuwd naar de nieuwe combi, het is haar van harte gegund :)