Twee Friese merries gestolen uit weiland in Wittelte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Twee Friese merries gestolen uit weiland in Wittelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 10:56

www.dvhn.nl

Een brutale paardendiefstal in Wittelte. Twee tweejarige Friese merries zijn, waarschijnlijk vrijdagavond, uit hun weiland aan De Broeken gestolen. De eigenaar, Klaas van de Belt ontdekte de diefstal toen hij zaterdagmiddag bij zijn dieren ging kijken. Tot zijn grote schrik was het weiland leeg en stond het hek open. Omwonenden hadden vrijdagavond een paardentrailer in de buurt gezien.

Aan sporen is te zien dat de paarden lopend het bos zijn ingebracht en daar zijn ingeladen in een trailer die zo'n 150 meter verder op het bospad stond, dat uitkomt in Uffelte. "Het waren makke paarden, die laten zich zo in de trailer leiden", zegt Van de Belt. Hij heeft aangifte gedaan van diefstal van de paarden, die samen zo'n 9000 euro waard waren.

Door snelle bekendmaking van de chipnummers van de paarden (528210002021525 en 528210002076705) hoopt Van de Belt te voorkomen dat de paarden worden doorverkocht op paardenmarkten, zoals de Dwingelder Markt die vandaag wordt gehouden. Ook in Utrecht is vandaag een grote paardenmarkt. "Maar als ze de grens overgaan, zie ik ze nooit meer terug ben ik bang."

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:00

Ik heb ze in duitsland ook al op enkele forums geplaatst! Hoop dat ze snel weer terug gevonden worden!

troelala

Re: Twee Friese merries gestolen uit weiland in Wittelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:13

Pffff brutale lui bestaan er ook op deze aardbol. Is toch zo moeilijk om van andermans eigendom af te blijven :(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 15:18

Ze staan ook bij het topic "Gestolen paarden", met een foto.
Ik hoop echt dat ze gevonden worden!