Regen maakt Endurance in Mont le Soie zwaar en modderig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Regen maakt Endurance in Mont le Soie zwaar en modderig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 16:23

http://www.dehoefslag.nl

In Mont-le-Soie werd afgelopen weekend een CEI over 100 en 120 km gereden. Naast een groot aantal Belgische combinaties stonden er Fransen, Britten, Duitsers en enkele Nederlanders op de startlijst. De enige Nederlandse deelnemer op de 100 km (1*) was Barbara Peterse. Zij eindigde met Pachinco (v. Nard ox) op de negende plaats in een veld van 23 deelnemers.

Op de 120 km (2*) was Theo Heldens met D-Prodigy (v. Primo ox) op de vijfde plaats de beste Nederlandse combinatie. Jeanne Linneweever eindigde tiende met het oudste deelnemende paard, de zeventienjarige Riki’s Macho Man (v. Drug ox). Linneweever: ‘Het klimmen en dalen maakten het zwaar en ook was het parcours op sommige stukken behoorlijk modderig geworden vanwege de regen.'

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:13

zelf als deelnemer van de 120km gisteren moet ik zeggen dat het wat overdreven is van zwaar en modderig dat het parkoer gekend is als zwaar klopt zeker de laatste lus van 20 km was zwaar maar modderig???? niet veel gemerkt se want we zijn redelijk goed gespaard geweest van regen!

F3nn3

Re: Regen maakt Endurance in Mont le Soie zwaar en modderig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:50

Ik was er gister ook, alleen dan als groom van Theo.. Vond het modderige ook wel meevallen voor zover ik de paden en de paarden (die niet echt onder de modder zaten) heb gezien.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:07

Zijn buik zat wel onder de bagger. Vind het moeilijk te beoordelen omdat we toch weinig op de paden zijn geweest tijdens het groomen en we met koelen al een hoop modder wegspoelden.
Maar het is in ieder geval een topprestatie van D-Prodigy en Theo. +:)+ Modder of geen modder, ik doe het hem niet na! ;)