Four Nations Polocrosse Cup 4-6 juni in Kootwijkerbroek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Four Nations Polocrosse Cup 4-6 juni in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:57

http://www.polocrosse.nl / Nieuwsredactie
fleurbartels

Afbeelding
(Eerdere) outfit van het Nederlandse team
foto: http://www.polocrosse.com
Op zaterdag 5 en zondag 6 juni zal de Four nations polocrosse cup plaats vinden op de Dop Heets Del te Kootwijkerbroek. De beste polocrosse spelers uit Noorwegen, Duitsland, Frankrijk en Nederland zullen tegen elkaar strijden om de cup.

Op zaterdag en zondag zullen de wedstrijden plaatsvinden van 10.00 tot 12.30 uur en 14.00 tot 16.30 uur. Daartussen is er een pauze voor de paarden en de deelnemers. Toeschouwers kunnen polocrosse zelf te voet proberen en er wordt een clinic gegeven.

Polocrosse, niet te verwarren met Polo, is een teamsport te paard. Elke ruiter heeft een stick. Deze bestaat uit een stok met een netje eraan waarmee je de bal kan vangen, oppikken, dragen en werpen. De bal is ongeveer 10 centimeter in doorsnede en is van rubber en zacht materiaal. Er zijn 2 teams elk van 3 spelers die het tegen elkaar opnemen. Het team bestaat uit: een verdediger, een middenvelder en een aanvaller die mag scoren in het doel van de tegenstander. Het veld is verdeeld in drie boxen; 2 scoorgebieden en een middenveld.

Oorspronkelijk komt Polocrosse uit Australië en wordt daar grootschalig gespeeld in kleine dorpjes voor vermaak. Elk weekend trekken families er op uit met hun paarden naar een toernooi, welke steeds wordt georganiseerd in een ander dorp in de omgeving. Het is een familiesport wat door mensen van 8 tot 88 jaar gespeeld wordt. Vanuit Australië heeft het zich verspreid over landen zoals Zuid-Afrika, Amerika, UK, Ierland, Canada, Zambia en Zimbabwe. Sinds een aantal jaar wordt polocrosse ook gespeeld in andere Europese landen Frankrijk, Noorwegen, Duitsland en in Nederland.

In 2011 zal de polocrosse World Cup plaatsvinden in de UK waar deze “nieuwe” polocrosse landen zullen meespelen in een B- poule. Deze Four nations cup is ook ter voorbereiding voor deze World cup.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:15

He, gaaf dat de 4 Nations een plekje op de voorpagina hebben gekregen. :) Hopelijk trekken we wat publiek, dat zou erg leuk zijn!

:D Hup Holland Hup! :D

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:38

Grappig, ik heb vroeger op school in engeland lacrosse gespeeld, maar dan zonder paard :D

Anoniem

Re: Four Nations Polocrosse Cup 4-6 juni in Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 13:15

whoehoe!!! zet em op jonges! mischien komen we wel kijken als we met marieke mee mogen :D

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:36

Jaaa, ik hoop zeker mijn verjaardag daar te kunnen vieren haha.

Droen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 16:22

Tjeetje, daar had ik nou toch nooit over gehoord - polocrosse. Ik ga de website snel bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:53

is leuk hoor :D

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:42

jeeej, Go Fleur Go Fleur!!!
Ik ga duimen dat we winnen!!! :D