De strafrechter in Turnhout heeft veehandelaar Frans S. (39) uit Arendonk een boete opgelegd van 4.125 euro voor dierenverwaarlozing. Hij had een botbreuk bij een veulen niet deskundig laten behandelen en de huidletsels niet laten verzorgen. Bovendien had het paard onvoldoende drinkwater.
Tussen november 2008 en februari 2009 had hij zijn paarden en runderen geen droge rust- en ligplaats aangeboden. De dieren stonden tot aan hun knieën in het slijk. Er was geen schuilhok.
De aanklager had gevraagd de beklaagde een beroepsverbod op te leggen, maar daar ging de rechter niet op in.
Wat erg! Zo iemand zou nooit meer dieren moeten mogen hebben! Verschrikkelijk!
snoopieee
Geplaatst: 03-05-10 09:08
bha walgelijk. dit hoor je zo vaak, snap niet wat zulke mensen bezielt. geld geld geld!!!! daar draait het om en die arme dieren moeten er onder lijden.
waarom doen die rechters nou altijd zo moeilijk??!! Is toch meer adn duidelijk dat zo iemand niet met dieren om kan gaan en waarschijnlijk zo weer de fout in gaat!
dit gebeurd te vaak en de straf is zoalsltijd veelste mild
Silly99
Geplaatst: 03-05-10 13:57
Om zijn 'anonimiteit te bewaren 'kan ik wel melden dat hij erg veel op zijn kerfstok heeft mbt hulpeloze dieren......
Laatst bijgewerkt door Silly99 op 03-05-10 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Juangi
Geplaatst: 03-05-10 14:00
Silly99 schreef:
Het is niet erg netjes om zijn naam en leeftijd en familierestaurant hier op te noemen, wat hij ook gedaan heeft. Je hebt nu niet alleen hem ermee, maar ook zijn familie die er niks mee te maken heeft.
Even weghalen dus.
Laatst bijgewerkt door Juangi op 03-05-10 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Silly99
Geplaatst: 03-05-10 14:07
Omdat je het zo netjes vraagt.........overigens heb ik deze info van het Nieuwsblad.be gehaald wat op internet staat en dus de hele wereld kan lezen..... maar wat jij wilt..ik zal het weghalen......
Ook al in Arendonk. Heb ik zelf ook al slechte ervaringen opgedaan ivm oplichting door particulier en dierenarts. Wat is daar toch allemaal aan de hand? Was overigens niet dezelfde persoon.
en inderdaad, er wordt weer niet genoeg gedaan.. Kom op Nederland, DO SOMETHING! Ik zou zeggen; dezelfde maatregelen als in Amerika
Eirikur
Geplaatst: 03-05-10 19:28
Jeroennn schreef:
en inderdaad, er wordt weer niet genoeg gedaan.. Kom op Nederland, DO SOMETHING! Ik zou zeggen; dezelfde maatregelen als in Amerika
Ga jij je schoolgeld eens even terugvragen? Bij deze ben je in één klap gezakt voor zowel begrijpend lezen als voor aardrijkskunde. Arendonk en Turnhout (waar de behandelende rechtbank zetelt) liggen beiden in BELGIË. Hint: de website die als bronvermelding genoemd wordt eindigt op .be.
oepss Dan vind ik het ook voor België.. Ik vind namelijk dat de straffen op dierenmishandeling etc. te laag zijn, vandaag mijn bericht. Zo veel berichten over dierenmishandeling en wanneer ik dan de straffen zie.. ongelovelijk.. Dierenverwaarlozing heb ik helaas van dichtbij meegemaakt, gelukkig zijn deze pony's 'gered' (gekocht voor lage prijs) door een vriendin van mij