Bomaanslag treft renbaan in Kaukasus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Bomaanslag treft renbaan in Kaukasus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 14:43

http://www.anp.nl

Een bomaanslag in de Russische autonome deelrepubliek Kabardië-Balkarië in de Noord-Kaukasus heeft zaterdag het leven geëist van een 104-jarige man. Zeker 21 mensen zijn gewond geraakt. De bom ontplofte in een VIP-box tijdens een paardenrace in de hoofdstad Naltsjik. Russische persbureaus meldden dat twee mensen in kritieke toestand zijn.

De republiek grenst aan Georgië en de Russische deelrepubliek Noord-Ossetië en ligt nabij de deelrepublieken Tsjetsjenië, Ingoesjetië en Dagestan waar het geweld de afgelopen maanden is toegenomen. In Kabardië-Balkarië was het tot dusver relatief rustig. Vrijdag raakten zes mensen gewond door een bomaanslag in Naltsjik. Volgens president Arsen Kanokov van Kabardië-Balkarië zou de aanslag een wraakneming kunnen zijn van extremisten, voor het doden van bendeleiders. Extremisten zouden mogelijk de situatie in de deelrepubliek willen destabiliseren.

Je kan hier een kort informatief filmpje bekijken over de aanslag. Deze is niet eng of schokkend

Katja

Re: Bomaanslag treft renbaan in Kaukasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:51

Dat is toch niet waar je aan dood denkt te gaan als je 104 bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:53

Katja schreef:

Wie zegt dat die man er niet wat mee te maken heeft?
Er zullen heus wel wat mensen in die box hebben gezeten die niet helemaal een zuiver geweten hebben. Niettemin sterkte voor de nabestaanden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:57

Asyaa schreef:
Katja schreef:

Er zullen heus wel wat mensen in die box hebben gezeten die niet helemaal een zuiver geweten hebben. Niettemin sterkte voor de nabestaanden.
Jij gaat gelijk uit van het beste van de mens ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 14:58

Dan nog, de meeste mensen (zo niet allen) die die leeftijd bereiken komen door natuurlijke oorzaken om het leven. Heeft niks te maken met wel of geen zuiver geweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:01

Katja schreef:
Asyaa schreef:
Jij gaat gelijk uit van het beste van de mens ;)

O:) Heeft voor mij te maken met waar het heeft plaatsgevonden (grensgebied tussen Rusland en Georgië), het gaat er daar hard aan toe.

Katja

Re: Bomaanslag treft renbaan in Kaukasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:03

Daar heb je helemaal gelijk in maar je hebt daar weinig zelfmoordacties in tegenstelling tot het midden-oosten. Ga er dus maar gewoon van uit dat het slachtoffers zijn en geen daders tenzij het tegendeel bewezen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:07

Katja schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in maar je hebt daar weinig zelfmoordacties in tegenstelling tot het midden-oosten. Ga er dus maar gewoon van uit dat het slachtoffers zijn en geen daders tenzij het tegendeel bewezen wordt.

Ik bedoelde meer dat misschien iemand in die box in het verleden wat gedaan heeft, wat deze bomaanslag heeft afgeroepen.

Wat ook kan is dat er mogelijk politieke figuren in de box zaten, en dat bepaalde extremisten het niet met hun eens waren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:17

Waarom, wáárom, kan ik nou NOOIT de bron van zulk nieuws terugvinden? Ligt dat nou aan mij?
Ik kan het bericht iig niet vinden op de ANP site. En het plaatsen van een algemene nieuwslink ipv de link naar het artikel zelf helpt hier dus ook niet bij...

Ik vind dat zó irritant.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:53

Ibbel schreef:
Waarom, wáárom, kan ik nou NOOIT de bron van zulk nieuws terugvinden? Ligt dat nou aan mij?
Ik kan het bericht iig niet vinden op de ANP site. En het plaatsen van een algemene nieuwslink ipv de link naar het artikel zelf helpt hier dus ook niet bij...

Ik vind dat zó irritant.

het stond (staat? ) op Nu.nl ook :)