Enkelspanrijder Jan van den Broek is zijn leiding na de dressuur vandaag in de marathon van Conty verloren. Van den Broek werd twaalfde in het tweede onderdeel. De Francaise Anne Violaine Brisou werd vierde en gaat nu aan de leiding. De beste Nederlander in de marathon was Frans Hellegers. Door vijfde te worden, klom hij op van een twaalfde plaats na de dressuur, naar een vijfde in de tussenstand.
De derde Nederlander in de tussenstand is Christiaan Provoost, die na een achttiende plaats in de marathon terugzakte naar een negende plek in de stand.
Bij de tweespannen staan Riny Rutjens en Harry Verstappen nog steeds op een tweede en een vierde plaats in de tussenstand. Rutjens werd zesde in de marathon en Verstappen negende.
Fransman Francois Dutilloy won de marathon voor de dressuurwinnaar Beat Schenk. De Zwitser gaat hiermee nog steeds aan de leiding.
De verschillen in de topdrie van de enkelspannen zijn nog geen drie strafpunten. Een foutloze rit van Van den Broek kan hem de zege opleveren als Brisou een bal van de kegels rijdt. Rutjens heeft een veel zwaardere dobber. Beat Schenk kan twee ballen verspelen en gaat dan nog aan de leiding. De vaardigheid wordt morgen verreden.
Oei, de Arabofries heeft het blijkbaar tijdens de marathon een stuk minder gedaan?
Grasshopper
Geplaatst: 02-05-10 22:48
Wellicht dat Horst en Conty toch iets teveel van het goede waren voor de fries? Weet iemand trouwens wat Jan Moonen is overkomen? Is die omgegaan in H2?
Ik ben dit weekend in Conty geweest. Jan is in h2 omgegaan in is tussen de kar en een paal tercht gekomen. Wat ik heb gezien waren het heel technissche hindernissen waarbij bij sommige hindernissen de ballen vrij los op de palen lagen.
horseyfries
Geplaatst: 03-05-10 14:46
Grasshopper schreef:
Wellicht dat Horst en Conty toch iets teveel van het goede waren voor de fries? Weet iemand trouwens wat Jan Moonen is overkomen? Is die omgegaan in H2?
Het is géén Fries Grasshopper
Was het goed afgelopen met Jan en paard?
Droen
Geplaatst: 03-05-10 15:39
Ik hoorde dat de groom van Jan Moonen niet oplette op de wagen toen hij een bal op de hindernis probeerde terug te leggen en toen om ging......