Trailer van nieuwe paarden-bioscoopfilm "Secretariat" online

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Trailer van nieuwe paarden-bioscoopfilm "Secretariat" online

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 09:31

Nieuwsredactie

Het ongelooflijke verhaal van Secretariat verschijnt op het witte doek.

Afbeelding
Een scene uit de film.

Dit najaar zal er wederom een paardenfilm in premiere gaan. De film 'Secretariat' is het waargebeurde verhaal over de legendarische voshengst die Amerika hoop gaf in donkere tijden en onwaarschijnlijk goede prestaties neer wist te zetten.

Secretariat was een Amerikaans renpaard, dat wordt gezien als één van de grootste renpaarden aller tijden. Hij won niet alleen the Triple Crown maar in twee van de drie races verbrak hij het baanrecord (The Kentucky Derby en Belmont Stakes). Secretariat kreeg al snel de bijnaam "Big Red" om zijn felle voskleurige vacht.

De afstammeling van Bold Ruler werd in 1970 gefokt door Penny Chennery, in een tijd was de rensport in z'n geheel een mannenwereld en huisvrouw Penny was er al snel van overtuigd dat zij het beste paard ter wereld bezat. Hierdoor moest ze zich een weg zien te vechten in een door mannen gedomineerde sport en maakte ze zichzelf wegwijs in de fok en renwereld.
Dit ging niet zonder slag of stoot, maar Penny was ervan overtuigd dat Secretariat de Triple Crown zou kunnen winnen, en ze kreeg gelijk: Secretariat werd het eerste paard in 25 jaar die de Triple Crown op zijn naam wist te schrijven.

Secretariat was een groot paard en meette ruim 1.70m. Naast zijn lengte bezat hij ook een groot uithoudingsvermogen. Dat bewees hij onder andere toen hij op latere leeftijd de Belmont Stakes wist te winnen met maar liefst 31 lengtes verschil op de rest van het deelnemersveld.

Zijn eerste race verliep niet uitmuntend en Secretariat eindigde uiteindelijk als vierde. Het zou de enige keer zijn dat hij niet in de prijzen viel. Van de 21 races won hij er in totaal 16. Zijn grootste prestatie was toch wel het winnen van de Triple Crown. Na deze prestigieuze overwinning nam hij het op tegen oudere paarden in Canadian International Stakes, een race die op gras verreden werd. Hier liet hij alle oudere paarden achter zich en won met een voorsprong van 6,5 lengtes verschil.

De resultaten van Secretariat worden vaak vergeleken met die van boxer Mohammed Ali. Secretariat werd meerdere keren uitgeroepen tot Paard van het Jaar, en won verschillende Eclipse awards. Na zijn carriere op de renbaan werd hij ingezet als dekhengst, maar volgens velen vielen zijn veulens erg tegen, hoewel dit misschien ook te wijten was aan de absurd hoge verwachtingen. Uiteindelijk werd hij de vader van zo'n 600 veulens, en werd bovenal succesvol als grootvader.
Afbeelding
De echte Secretariat.
foto: http://www.vabred.org

In de herfst van 1989 kreeg Secretariat last van ernstige hoefbevangenheid. Toen duidelijk werd dat hij niet meer beter zou worden, werd hij op 4 oktober ingeslapen. Secretariat werd 19 jaar oud. Onderzoek na zijn dood wees uit dat het hart van de hengst meer dan 22 pond woog; het grootste hart ooit vastgesteld bij een renpaard. Zijn baanrecord tijdens de Kentucky Derby is nog steeds niet verbroken.

Miljoenen mensen treurden om het verlies van de grote vos en Secretariat werd begraven op de Claiborne Farm in Paris, Kentucky. Hiermee kreeg hij de eer om in zijn geheel te worden begraven; meestal worden alleen het hoofd, hart en de hoeven van een renpaard begraven, terwijl de rest wordt gecremeerd.

Nog steeds wordt Secretariat ge-eerd om zijn prestaties. ESPN zette de hengst op de lijst van de 100 beste atleten van de twintigste eeuw, waarmee hij als een van de drie dieren op de lijst als hoogste werd geplaatst; Secretariat stond op nummer 35, voor renpaarden Man o' War (84ste plaats) en Citation (97ste plaats).
In 2007 kreeg Secretariat een plaats in de Kentucky Athletic Hall of Fame, waarmee hij het eerste -en tot dusver enige- dier ooit werd dat deze eer ontving.

De internationale premiere-datum van de film is nog niet precies duidelijk, maar naar alle waarschijnlijk zal dit in oktober zijn. Of de film ook in de Nederlandse bioscopen zal verschijnen is nog niet bekend.
De trailer is hieronder te bekijken:

Meer info over de film: http://www.secretariat.com/

Verwante artikelen:

[VN] Disney zoekt Secretariat look-a-likes voor grote paardenfilm
[VN] Record Secretariat staat tot op de dag van vandaag

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:35

die ga ik zeker kijken :D

Goldie

Re: Trailer van nieuwe paarden-bioscoopfilm "Secretariat" online

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:36

Deze film moet ik echt zien :D Lijkt me erg indrukwekkend :)

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:40

Lijkt me idd een erg mooie film :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:42

Weer en renpaard in donkere tijden ' hoop van amerika' bla bla...ben er persoonlijk beetje flauw van en dat als paardenliefhebber....wat een uitgemolken concept

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:43

Oeh die lijkt me gaaf, die wil ik zien *D

karinFTbing

Wat een verhaal, die film wil ik ook zeker zien :)

Sabinee__

'De legendarische voshengst die Amerika hoop gaf in donkere tijden.'

Lekker dramatisch weer, Amerika :D .
Maar ben wel benieuwd naar de film ! Jammer dat er alleen al veel vaker iets met dit idee gedaan is voor een film ..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 09:46

mltex schreef:
Weer en renpaard in donkere tijden ' hoop van amerika' bla bla...ben er persoonlijk beetje flauw van en dat als paardenliefhebber....wat een uitgemolken concept

Ach ja, dat is nou eenmaal typisch Amerikaans en moet je doorheen kunnen kijken :D
Feit blijft wel dat Secretariat een ongekend goed renpaard was en dingen heeft gepresteerd die vandaag de dag nog steeds niet geevenaard zijn :)

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:49

hij lijkt me leuk :D

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:51

Cayenne schreef:
mltex schreef:

Ach ja, dat is nou eenmaal typisch Amerikaans en moet je doorheen kunnen kijken :D
Feit blijft wel dat Secretariat een ongekend goed renpaard was en dingen heeft gepresteerd die vandaag de dag nog steeds niet geevenaard zijn :)

Ja vergeet vooral Seabiscuit, Ruffian, Phar Lap en Dreamer niet....als ze over elk 'goed' paard een film gaan maken... Kunnen ze beter een goede film over 'een paard' maken

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:53

mltex schreef:

ook eerste dat ik dacht.

ik dacht dat seabiscuit het renpaard in donkere tijden was. en man o' war was ook al het 'grootste renpaard allertijden'.

zijn er wel veel. :7

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:58

Abeltje77 schreef:
ook eerste dat ik dacht.

ik dacht dat seabiscuit het renpaard in donkere tijden was. en man o' war was ook al het 'grootste renpaard allertijden'.

zijn er wel veel. :7

Dat dacht ik dus ook, de film lijkt me hetzelfde idee eerlijk gezegd, seabiscuit at veel en deze meneer ook zo te zien in de trailer, en het straalt dezelfde sfeer uit.... ik zal hem heus wel downloaden maar the story is voor mij al een bekend terrein :Z

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:58

achjoh!!!! ik ga m zeker kijken!!! lekker penny avondje :))

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:04

Als je de film niet wil zien ga je toch niet. Wat een kritiek weer over niks....
Lijkt me leuk om te zien, volgens mij wel mooi geschoten als je de trailer zo ziet.

_Liza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:08

die wil ik zeker zien.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:10

Lijkt me leuk :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:10

Katja schreef:
Als je de film niet wil zien ga je toch niet. Wat een kritiek weer over niks....
Lijkt me leuk om te zien, volgens mij wel mooi geschoten als je de trailer zo ziet.

Oooohhh maar ik zeg toch niet dat ik de film niet wil zien? Ik wil de film heel graag zien. En ik kijk Seabiscuit er zo achteraan, ook geweldig leuke film.

Het is alleen allemaal weer zo.... amerikaans gebracht.

maarja, dat zo gaat dat nu eenmaal.

sophie444

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:11

ik ga deze film zeker kijken!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:12

Het is een Amerikaanse film dus dat is niet zo raar dat het Amerikaans gebracht wordt.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:12

Die spieren!

deze wil ik zeker zien :))

eigenlijk vind ik alle paardenfilms wel leuk

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:13

Katja schreef:
Het is een Amerikaanse film dus dat is niet zo raar dat het Amerikaans gebracht wordt.

Ik geloof dat je niet echt wílt snappen wat ik bedoel, maar gelukkig zijn er anderen die het wel een beetje begrijpen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:20

Verhaallijn lijkt nogal op Seabiscuit := Vraag me af wanneer Zenyatta aan de beurt is :P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:26

Abeltje77 schreef:
Katja schreef:

Ik geloof dat je niet echt wílt snappen wat ik bedoel, maar gelukkig zijn er anderen die het wel een beetje begrijpen.
Ik snap inderdaad niet waarom er altijd weer kritiek moet komen als zoiets uitkomt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 10:34

MLoeser schreef:
Verhaallijn lijkt nogal op Seabiscuit := Vraag me af wanneer Zenyatta aan de beurt is :P

Welnee, het is alleen ook een Amerikaans renpaard.
Daarmee houdt de vergelijking direct op als je beide levensverhalen goed gelezen hebt :)