CH Eindhoven maakt zich op voor 64ste editie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

CH Eindhoven maakt zich op voor 64ste editie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 11:54

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Julliette van Dam op Robijn (v. Palfrenier) vorig jaar tijdens
de Hoefslag dressuur cup

foto: http://www.maartjevijn.com
Het Hemelvaartsweekend (13-16 mei) staat in Eindhoven traditiegetrouw in het teken van de paardensport. Vier dagen lang kan het publiek op het terrein aan de Karpendonkse Plas rekenen op topsport door ruiters uit binnen- en buitenland. Tijdens het concours in Eindhoven wordt de enige officiële Derby van Nederland verreden en ook de competitiewedstrijd van de Hoefslag Dressuurcup staat op het programma.

Het Internationaal Concours Hippique Eindhoven, met dit jaar weer een veelzijdig aanbod aan activiteiten, is al jaren één van de grootste evenementen van de stad. Van 13 tot en met 16 mei is de 64ste editie gratis te bezoeken.

Vier dagen lang zijn er diverse internationale springrubrieken, met het absolute hoogtepunt de VDL Groep Derby op zondag. Dit is de enige officiële springderby van Nederland met natuurlijke hindernissen zoals sloten en wallen. Naast de Hoefslag Dressuur Cup klasse Z2 op vrijdag 14 mei staat op dezelfde dag de aangepaste dressuursport op het programma. Op zaterdag komt de dressuur subtop aan bod, met wedstrijden in de klassen ZZ-licht, ZZ-zwaar en Prix St. Georges.

Op Hemelvaartsdag is er traditioneel de Koetsentocht door de stad Eindhoven. Authentieke koetsen uit een ver verleden van verschillend formaat maken een toer door de stad met diverse stops. De jubilerende Ladies Day (20 jaar!), eveneens op Hemelvaartsdag, zorgt jaarlijks voor veel moois op het terrein. Er zijn allerlei presentaties van hoedenateliers en artiesten. Uiteraard verwacht de organisatie alle dames met hoed. De donderdag van het evenement is ook gereserveerd voor de Jack Russell dag. De typische paardenhondjes worden ’s ochtends gekeurd en racen ’s middags om de officieuze EK titel.

De zondag van het concours hippique in het teken van de jeugd. In de tweede piste komen kinderen van 6 tot en met 13 jaar in actie in de zogenaamde Bixiewedstrijden. Spelenderwijs maken zij kennis met de wedstrijdsport in zowel springen als dressuur. Vervolgens presenteren het striptijdschrift Penny en de Provincie Noord-Brabant de Open Brabantse Manege Battle. Maar liefst acht maneges strijden tegen elkaar in verschillende ponyspelen. De manage battle zorgt gegarandeerd voor veel spektakel.

Derby
CH Eindhoven is één van de officiële Derbyconcoursen van Europa. Andere Derby’s vinden plaats in Hamburg (DL), La Baule (FR) en Hickstead (UK). Het parcours van 1.000 tot 1.300 meter lengte is gevuld met 20 á 25 hindernissen, waarvan de helft uit ‘natuurlijke’ hindernissen bestaat. Eén van de drie natuurhindernissen (de wal) die de deelnemers in Eindhoven moeten trotseren is onlangs verhoogd tot ruim drie meter. Het parcours wordt daarmee nog zwaarder.

Verwant artikel
[VN] CH Eindhoven 2010 met verhoogde Derbywal

Anoniem

Re: CH Eindhoven maakt zich op voor 64ste editie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:15

Ik ben er weer bij dit jaar! Met de koetsentocht rijd ik mee. En de Derby ga ik zeker kijken

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:25

zijn er entreekosten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:33

Amanda__ schreef:
zijn er entreekosten?

Nee vrij toegankelijk. Alleen voor bepaalde dressuur wedstrijden zijn er kaartjes.. maar dat weet ik niet zeker

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:35

Anoniem schreef:
Alleen voor bepaalde dressuur wedstrijden zijn er kaartjes.. maar dat weet ik niet zeker

Dat was alleen voor de finale van het NK dressuur welke twee keer in Eindhoven is verreden. Sinds afgelopen jaar is dat ook weer komen te vervallen.
Alles is gratis toegankelijk dus.

Anders moet je even op de site kijken: http://www.ch-eindhoven.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:35

Falona schreef:
Anoniem schreef:
Alleen voor bepaalde dressuur wedstrijden zijn er kaartjes.. maar dat weet ik niet zeker

Dat was alleen voor de finale van het NK dressuur welke twee keer in Eindhoven is verreden. Sinds afgelopen jaar is dat ook weer komen te vervallen.
Alles is gratis toegankelijk dus.

Anders moet je even op de site kijken: http://www.ch-eindhoven.nl

Ah oke, Wist ik niet.. Ik kom er ook niet voor de dressuur. Dus dat scheelt

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:39

ja had op de website gekeken,maar kon inderdaad niets vinden.
Heb namelijk wel interesse om op de zondag te komen kijken , vooral de derby!
Danke voor de reactie!

Kisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:51

Ik ben er weer bij, zoals elk jaar! :D

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:17

Ik ben er vast ook wel ff, het is praktisch om de hoek voor mij..

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:20

Lijkt me leuk om heen te gaan! Kan ik ook oefenen met fotograferen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:46

Staat in de openingspost he, dat de entree gratis is. ;)

Sammie schreef:
httpHet Internationaal Concours Hippique Eindhoven, met dit jaar weer een veelzijdig aanbod aan activiteiten, is al jaren één van de grootste evenementen van de stad. Van 13 tot en met 16 mei is de 64ste editie gratis te bezoeken.

Uiteraard ben ik ook weer van de partij. Als je een keer een modje uit wil lachen, 1 van die ploeteraars met die balken en staanders, dat ben ik. :)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:28

Ik heb er weer zin in :D , handig dat de karpendonkse plas op 5 minuten loopafstand ligt vanaf mij :o