William Fox-Pitt wint Rolex Kentucky evenement

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

William Fox-Pitt wint Rolex Kentucky evenement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 20:45

Nieuwsredactie / http://www.alltechfeigames.com

De 41-jarige Brit William Fox-Pitt heeft op de laatste dag in de wedstrijd zijn eerste positie weten vast te houden. Fox-Pitt sprong foutloos met Cool Mountain door het parcours heen en won daarmee ruim 50.000 euro. Het is inmiddels de zesde keer dat Fox-Pitt mee doet, maar dit is de eerste keer dat hij wint. De ruiter doet volgende week ook mee in Badminton.

‘Ik had gehoopt op een top tien plaats en dat hield ik mij zelf ook continue voor in de ring’, zei Fox-Pitt, ‘als je naar een dergelijke viersterren wedstrijd gaat weet je nooit precies wat er gaat gebeuren. Dit had ik echter niet verwacht. Cool Mountain is tijdens de wedstrijd beter gaan lopen en ik hoop dat hij klaar is voor de wereldruiterspelen’. Deze wereldruiterspelen worden komend najaar op dezelfde locatie gehouden.

Tweede werd Phillip Dutton (46) met Woodburn. Dutton werd zesde met het paard The Foreman. Twee andere paarden waarmee hij ook was ingeschreven zijn halverwege de wedstrijd teruggetrokken. Dutton heeft de Rolex Kentucky Three-Day Event in 2008 gewonnen met het paard Connaught. Amazone Kim Severson was na de crossdag van zaterdag nog tweede, maar zag door 24 springfouten en 12 tijdfouten haar eindrang kelderen naar de 24ste plaats.

Becky Holder werd met hoge scores in de dressuur en cross uiteindelijk derde met Courageous Comet. In het springparcous kreeg de combinatie een balk te verduren. Boyd Martin deed met drie paarden mee. Hij werd vijfde met Neville Bardos, elfde met Rock on Rose en twaalfde met Remington XXV.

De Brit Oliver Townend die tijdens de cross ernstig ten val kwam is inmiddels ontslagen uit het ziekenhuis en heeft het springen vanaf de kant bekeken.

Deze wedstrijd is volgende week woensdag samengevat op eurosport 1 te bekijken.

Verwant artikel
[ON] Britse eventingruiters zoeken andere reismogelijkheden
[VN] Internationale eventingtop aan de start in Kentucky
[VN] William Fox-Pitt aan de leiding in Rolex Kentucky Event
[VN] Britse eventingruiter Oliver Townend komt lelijk ten val
[VN] Oliver Townend erg blij met Air jacket

Sim

Re: William Fox-Pitt wint Rolex Kentucky evenement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:58

Het is William van harte gegund. Eindelijk wint hij nu eens een grote Eventingwedstrijd. Hij heeft er al zo vaak dichtbij gezeten...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:01

Simmie schreef:
Het is William van harte gegund. Eindelijk wint hij nu eens een grote Eventingwedstrijd. Hij heeft er al zo vaak dichtbij gezeten...

Inderdaad!! Ik gun het hem van harte!! +:)+

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 06:30

Super en het is hem ook zeker gegunt

dan ga ik volgende week woensdag zeker kijken :D

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 07:51

Ik zit woensdag in de VW naar Marbach! Ook leuk maar ik had graag gekeken.
Klasse van William!

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:55

Simmie schreef:

eindelijk? hij heeft de 4ster van zowel Badminton,Burgley als Luhmuhlen meerdere malen gewonnen hoor

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:57

Marloes3003 schreef:
Simmie schreef:

eindelijk? hij heeft de 4ster van zowel Badminton,Burgley als Luhmuhlen meerdere malen gewonnen hoor

En in die lijst miste Kentucky nog. Maar ik zie dat ik dat niet duidelijk schreef. :o