Giel Schreven verlaat keuringscommissie van het NSPS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Giel Schreven verlaat keuringscommissie van het NSPS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 16:28

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl
Rick Helmink

Voorzitter van de hengstenkeuringscommissie bij het Shetland-ponystamboek NSPS, Giel Schreven, zal volgend jaar niet meer te zien zijn achter de jurytafel. Zijn termijn liep af en hij wordt vervangen door Hans Leijzer, die niet het voorzitterschap zal overnemen. Afgelopen zaterdag werd dat bekendgemaakt op de algemene ledenvergadering van het stamboek. Jos van Hemert, die al zitting had in de hengstenkeuringscommissie, zal de taak van voorzitter op zich nemen.

Giel Schreven stond drie jaar in de baan als voorzitter van de hengstenkeuringscommissie. “Ik heb het altijd met veel plezier gedaan en het is dus niet zo dat ik er zelf mee wilde stoppen. Er zit gewoon een termijn op en ik móest dus weg, om het zo maar even te zeggen. Ik blijf nog gewoon jurylid bij de Shetland-pony’s. Overigens denk ik wel dat die termijn goed is; een frisse blik doet vaak wonderen.”Die frisse blik moet Hans Leijzer uit Etten gaan geven, die de afgelopen jaren als reservelid van de hengstenkeuringscommissie optrad. Hij zal niet als voorzitter gaan fungeren in de commissie. Want voor die taak is Jos van Hemert aangezocht, die al in hengstenkeuringscommissie zit. De commissie wordt gecompleteerd door Stephanie Schreiberlich.