Voor de derde keer werden de vijf- en zesjarige dressuurpaarden afgelopen maandag beoordeeld in het kader van de selectie van het WK voor jonge dressuurpaarden. In Ermelo kwamen twintig paarden in de baan. Bij de vijfjarigen bleef alleen elitemerrie Aendolyn afwezig en bij de zesjarigen kwam KWPN-hengst Zizi Top voor het eerst in actie. Alle eenentwintig paarden maken op dinsdag acht juni hun opwachting tijdens de vierde selectie.
Alle paarden liepen maandag hun inleidende proef. Na afloop van de proef stapte commissielid Johan Hamminga de baan in om de deelnemers advies te geven en ongeveer tien minuten met hen te trainen. Het jurylid blikt tevreden terug. “Ik heb het gevoel dat de ruiters en amazones elk jaar beter gaan rijden en ook beter weten wat er van hen verwacht wordt als ze daadwerkelijk naar het wereldkampioenschap mogen vertrekken."
Het volgende selectie moment is pas begin juni. "Na deze selectie hebben we een maand rust ingelast. Dat is voor de jonge paarden erg prettig. Zo kunnen ze de piekmomenten even af laten vloeien, om vervolgens weer op te bouwen naar de vierde selectie.
Selectie vijfjarigen: Annerijke, Jennifer Sekreve Androdine, Margreet Prosman Anne Beth, Vai Bruntink Aendolyn, Vai Bruntink Astrix, Emmelie Scholtens Apache, Emmelie Scholtens Aston Martin NL, Christa Laarakkers Aaron, Jana Freund Broere Argentino, Kirsten Beckers Presidents Allright, Laurens van Lieren TC Athene, Jessica Buying
Selectie zesjarigen: Zizi Top, Hans Peter Minderhoud Zolena, Annarein Kerbert Zhivago, Theo Hanzon Ziësto, Gerdine Maree Zamora, Lynne Maas Zambuka, Jennifer Sekreve Zico, Stephany de Ruiter Zjengis Khan, Nikki Schaap Hunter Douglas Zan Tropez Pim Candel Zarah, Lotje Schoots
Zoals ik uit de tekst begrijp, is de volgende selectie 8 juni. Ik zou ook graag gaan kijken, weet alleen niet hoe ik er moet komen, ben ook benieuwd of Apache naar Verden mag.
Ollie23
Geplaatst: 27-04-10 10:26
Skip_Bo schreef:
Zoals ik uit de tekst begrijp, is de volgende selectie 8 juni. Ik zou ook graag gaan kijken, weet alleen niet hoe ik er moet komen, ben ook benieuwd of Apache naar Verden mag.