Gemeente Soest knijpt oogje toe bij stallen De Paardenkamp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Gemeente Soest knijpt oogje toe bij stallen De Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:07

www.gooieneemlander.nl

De gemeente Soest doet niet moeilijk met de stallen van boerderij Het Gagelgat op de Birkstraat. De Paardenkamp krijgt gewoon een milieuvergunning om paarden in de stallen te houden.

De stallen van Het Gagelgat staan eigenlijk te dicht bij de woning van de buren. Volgens de wet moet er 25 meter tussen zitten, bij Het Gagelgat is dat maar vijftien meter. Soest ziet geen milieuwet-problemen omdat de betrokken buren zelf een melkveehouderij hebben en dus sowieso al 'midden in de beesten zitten'.

De Paardenkamp wil twintig paarden of pony's, vier geiten en 25 kippen houden op Het Gagelgat. De gemeente ziet in de monumentale boerderij ook een toeristentrekker.

Macs

Re: Gemeente Soest knijpt oogje toe bij stallen De Paardenkamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:46

*\o/* Geweldig zeg!! :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 20:51

Ja... Misschien moeten de gewone boeren en paardenhouders ook maar een zielig verhaal op houden om iets geregeld te krijgen (voor iets als een schuilstal of een rijbak) :(

Ik ben wel heel blij voor de paarden! Wij hebben een aantal De Paardenkamp paarden naast onze weide staan, echt heel erg leuk om die oudjes lekker buiten te zien staan! :D
Laatst bijgewerkt door Succubi op 26-04-10 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:21

zo zie je maar weer...elke gemeente meet met twee maten. In dit geval een goede zaak en blij dat de buren er geen probleem mee hebben! }:0

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:29

Grtvrrrrrr..... nou hebben we het niet over bepaald een paardvriendelijke gemeente. Maar welja, het gagelgat komt op tv dus dan is het ineens geen probleem meer? :n

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:31

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er een beetje een dubbel gevoel bij heeft

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:34

Iedereen die een penning heeft voor het bos heeft een boze brief thuis gekregen: te veel mest op de openbare weg. Terwijl je die penning hebt voor in het BOS.

Maar de paarden van de Paardenkamp komen niet op straat natuurlijk. Dat zal het zijn ;)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:42

Hehe das goed nieuws :) Een gemeente die tenminste niet gaat lopen moeilijk doen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:48

Soest doet altijd moeilijk als het over paarden gaat met wethouder Bart voorop. Alleen nu voor het eerst niet ;)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:49

@Hestejente: Die komen idd niet veel over straat. Wij moeten onze linten van de weides verbouwen om de ponys door onze weides naar de andere weides te laten lopen ;).
En op de openbare weg? Ik loop altijd in de berm :D

@Cyruss: Geloof mij, Soest is een gemeente waar wél moeilijk word gedaan ;).
Maar ja, ze willen natuurlijk wel goed voor de dag willen komen ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:00

En het gagelgat is een monument oid :O Dit soort marketing vind ik persoonlijk eigenlijk een hypocriete vertoning. Maar wie ben ik :Y)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 06:08

Ik vind het geweldig voor het paardenkamp dat er niet moeilijk gedaan word, maar hieruit blijkt wel maar weer wat voor hielenlikkers het zijn bij de gemeente.
Het is gewoon eigen belang.
En er staat dat zij (de gemeente) geen probleem zien maar ik zie nergens wat staan dat de buren dat ook daadwerkelijk niet vinden.
Wat als zij toch bezwaar maken????

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:17

Succubi schreef:
Ja... Misschien moeten de gewone boeren en paardenhouders ook maar een zielig verhaal op houden om iets geregeld te krijgen (voor iets als een schuilstal of een rijbak) :(

Ik ben wel heel blij voor de paarden! Wij hebben een aantal De Paardenkamp paarden naast onze weide staan, echt heel erg leuk om die oudjes lekker buiten te zien staan! :D

nou idd....
vind dit ook eigenlijk te zit voor woorden...
uiteraard fijn voor hun en de paarden, want er zijn te weinig rusthuizen en de wachtlijst is lang dacht ik, maar dit is niet fair tegenover mensen die zelf ook stalletjes e.d. willen......

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:31

De wachtlijst is idd lang, staan rond de 300 paarden op en daarom is de wachtlijst ook gesloten, anders worden het er teveel om te overzien! Reken maar op een jaar of 6 a 7 voordat je je paard bij De Paardenkamp kunt brengen. Maar het kost dan ook echt geen ene fluit, 15 euro per jaar (je moet donateur zijn, dus je betaald alleen die donateurskosten).

Vind het echt fijn dat de gemeente niet moeilijk doet en dat zal mede ook komen door de buren, maar het is inderdaad wel erg sneu voor mensen die al heel lang een stalletje aan huis zouden willen voor hun eigen paard en dat dat dan wel geweigerd word.

IJskonijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:15

Wat als de agrarische buren in de toekomst 'met pensioen' gaan en de toko wordt verkocht voor 'gewone' bewoning? Lastig verkopen lijkt me. De Paardenkamp is een (invloed)rijke stichting en bezit al heeeeeel veel grond en panden aan de Birkstraat.
Meten met twee maten, dat is niet fair.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:48

goed idee, maar ook weer niet, dus voortaan maar de media erbij halen dan krijg je je vergunningen wel!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:49

Grappig, deze antwoorden.

Als een gemeente niet meewerkt roept iedereen dat de gemeente niet zo "moeilijk" moet doen.
Als een gemeente wel meewerkt roepen verschillende dat de gemeente een hielelikker is en met twee maten meet....

:+

Overigens, ik weet niet of de milieuvergunning al rond is maar het staat een ieder vrij om "bezwaar" of een "zienswijze" in te dienen. Dan kan het "recht" toch nog zegevieren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:57

Nanda schreef:
Overigens, ik weet niet of de milieuvergunning al rond is maar het staat een ieder vrij om "bezwaar" of een "zienswijze" in te dienen. Dan kan het "recht" toch nog zegevieren.

:)*

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:59

@Nanda: Ik ben wel blij dat de gemeente dit keer makkelijk doet en ik wil ook absoluut geen bezwaar maken!
Alleen als je eigen stalhouder zit te worstelen met een schuilstalletje (op zijn eigen terrein, nog niet eens in het land!) dan doet dat toch een beetje zeer als je hoort dat een ander wel alles voor elkaar krijgt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:01

De buren, nota bene.

Denk dat de meiden bij ons op de wei ook wel graag een stalletje zouden willen hebben. Mijn paard staat gelukkig in het enige weitje waar stalletjes zijn, maar er zijn ook weitjes met niks. Want dat mag niet _-:(

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:05

Ja, en je mag ook niet je paard in een 24/7 weide plaatsten zonder stalletje.... *zucht* die regeltjes altijd.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:16

Nee, dat doen we ook niet. 's Nachts gaan ze onder de grond. Want er mogen geen stalletjes op het land, en zie 7 paarden en ponies inclusief een hengst maar eens in 3 stalletjes te krijgen }:0

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:20

hestejente schreef:
Nee, dat doen we ook niet. 's Nachts gaan ze onder de grond. Want er mogen geen stalletjes op het land, en zie 7 paarden en ponies inclusief een hengst maar eens in 3 stalletjes te krijgen }:0

_O- Sorry, geweldige opmerking :D

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:30

Succubi schreef:
@Nanda: Ik ben wel blij dat de gemeente dit keer makkelijk doet en ik wil ook absoluut geen bezwaar maken!
Alleen als je eigen stalhouder zit te worstelen met een schuilstalletje (op zijn eigen terrein, nog niet eens in het land!) dan doet dat toch een beetje zeer als je hoort dat een ander wel alles voor elkaar krijgt.

Een bestaande boerderij intern verbouwen is wel iets anders dan een nieuwe stal bouwen.
Een stal voor 7 paarden noem ik geen stalletje meer maar een stal.
Maar goed dit is off-topic ;)

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 12:42

Ik ben er in ieder geval blij om (mijn paarden staan op de wachtlijst) :)