Bron: http://www.kwpn.nl (CvA)
In Emmeloord versloeg Hans Peter Minderhoud iedereen inclusief zichzelf. Met KWPN-hengst Johnson debuteerde hij in de Prix St Georges en won (69,74%). Met Kennedy-zoon Ridderkerk werd hij ook nog tweede in de Prix St Georges (68,16%). “Ik was zeer tevreden over hoe Johnson zich liet zien!”, zei Hans Peter Minderhoud over het wedstrijddebuut van de hengst in de Prix St Georges. “Het was een drukke wedstrijd en het is toch altijd even afwachten hoe hij zich als hengst zou gedragen. Johnson is natuurlijk wel het een en ander gewend door de Hengstencompetities en Hengstenshows, maar hij zit nu midden in zijn dekseizoen en dan is dat toch even afwachten. Ik kan niet anders dan heel tevreden zijn”.
Ridderkerk heeft hij sinds kort op stal om hem voor zijn eigenaar door te trainen en op wedstrijden uit te brengen. “Ik vind het een leuk paard dat erg zijn best doet in het werk. Thuis in de training loopt hij heel fijn, vandaar dat ik het wel een goed idee vond om hem nu ook mee te nemen en te kijken hoe het zou gaan. Ook over Ridderkerk was ik heel tevreden,” aldus Hans Peter.
Hans Peter Minderhoud stak met zijn beide paarden ruim boven de rest van het deelnemersveld uit.
KWPN-hengst Special D werd onder Diederik van Silfhout derde (64,87%).
Diederik van Silfhout kwam ook met Winningmood van Gert Willem van Norel aan start in de ZZ-Licht en won een proef (64,52%) en werd een keer vierde (61,56%).
In De Mortel vonden ook subtopwedstrijden plaats. KWPN-hengst Decor Vivaldo zette zijn zegereeks voort en won met Mirelle van Kemenade-Witlox een ZZ-Lichtproef (63,71%) en werd een keer derde (62,29%).