Courtney King-Dye vecht hard in hoop op volledig herstel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Courtney King-Dye vecht hard in hoop op volledig herstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 08:14

Nieuwsredactie / http://www.horsetalk.co.nz / http://www.courtneykingdressage.com

Ondanks dat ze voorlopig aan haar rolstoel zal zijn gekluisterd tijdens haar herstelproces, blijft de Olympische dressuuramazone Courtney King-Dye positief en hard werken om weer helemaal beter te worden.

Courtney is aan het herstellen van een schedelfractuur nadat ze begin maart van een paard viel. Haar man, Jason Dye, liet afgelopen week weten dat Courtney de groeten doet aan iedereen die haar beterschap wenst en het genezingsproces volgt.

Volgens Jason is Courtney flink bezig met therapie om haar rechterkant, die zwakker is dan haar linker, weer sterker te maken. "Ze kan haar rechterhand en arm maar beperkt bewegen. Ze is hard aan het werk en we zien iedere week weer kleine verbeteringen."

"Haar hersenen en lichaam zullen echter weer opnieuw met elkaar moeten leren samenwerken, en dat kan erg veel tijd kosten. Courtney en haar doktoren hebben maar een beperkte controle hierover en daarom zijn we zo blij dat Courtney ongelooflijk positief blijft en alles wil doen om haar herstel zo snel en goed mogelijk te beinvloeden."

Courtney's dagen zijn gevuld met lange therapie-sessies, visite van familie en vrieden en de essentiele rust die nodig is om te herstellen en te genezen."

Courtney zit nog in een rolstoel, maar mag af en toe met de auto even het revalidatiecentrum verlaten, iets waar ze erg van geniet. Toen ze pas arriveerde in het centrum moest Courtney nog van de auto in de rolstoel worden geholpen, maar nu kan ze door de therapie steeds meer zelf gewicht dragen en beginnen haar spieren hun kracht terug te krijgen. Ze is nu dus zelf in staat om zich kleine stukjes te verplaatsen.

Afgelopen week slaagde Courtney vor haar laatste "Slik Test", waardoor ze nu de vrijheid krijgt om normale vloeibare dranken te drinken in plaats van de dikke vloeistoffen die ze voorheen moest doorslikken; iets wat ze als "ranzig" bestempelde. Courtney kan inmiddels ook weer normaal eten en heeft al twee keer het lokale restaurant bezocht voor een flinke biefstuk.

"We weten nog niet wanneer ze het revalidatiecentrum mag verlaten. Dit hangt af van haar vorderingen en haar behoefte. Courtney kijkt er naar uit om weer thuis te zijn en haar doel is om aanwezig te kunnen zijn bij de trouwerij van haar broer in augustus," aldus Jason.

De veiligheidshelm-fabrikant Troxel heeft een aantal veiligheidshelmen met een waarde van meer dan $2000 beschikbaar gesteld voor een eBay veiling, waarvan de opbrengst zal worden gebruikt om Courtney's medische kosten te betalen.

Shay Timms, directeur van Troxel: "Troxel ontving veel brieven, emails en telefoontjes met de vraag of wij mevrouw King-Dye zouden kunnen helpen. We waren erg ontroerd door dit gebaar en wilden daarom onze meest populaire veiligheidshelm ter beschikking stellen. We zullen ons volledig inzetten om een mooi bedrag bij elkaar te krijgen voor haar medische kosten. We willen ook graag helpen om ruiters erop attent te maken hoe belangrijk het is om een helm te dragen."

Eerder deze maand sponsorde Troxel een wedstrijd die ruiters duidelijk moest maken wat de gevaren zijn van rijden zonder helm. Op de Facebook pagina van Equestrian Collections mochten bezoekers hun verhaal vertellen over hoe een veiligheidshelm hen bescherming heeft geboden tegen serieuze verwondingen. Meer dan 100 verhalen werden neergezet.

Na het ongeluk van Courtney, besloot de professionele dressuuramazone Heather Blitz een campagne te starten om zoveel mogelijk ruiters een veiligheidshelm te laten dragen. "Ik ben blij dat Troxel dit iniatief neemt. Ik heb tijdens mijn campagne overweldigend veel reacties en steun gekregen. Het is erg belangrijk dat men altijd met helm rijdt, welke tak van de paardensport je ook wilt uitvoeren," aldus Blitz.

"Paarden zijn paarden en we kunnen niet elke beweging onder controle hebben. Het maakt niet uit hoeveel ervaring je hebt als ruiter zijnde, een paard voor 100% onder controle hebben bestaat gewoonweg niet. We kunnen echter wel de verantwoordelijkheid voor onze eigen veiligheid nemen en onder alle omstandigheden een helm dragen wanneer we op een paard zitten."

Beterschapswensen en kaarten (uiteraard in het Engels) mogen worden gestuurd naar comebackcourt@gmail.com.

Verwante artikelen:

[VN] Amerikaanse Courtney King gewond na val van paard
[VN] Update over conditie zwaargewonde Courtney King-Dye
[VN] Weinig verandering in de situatie van Courtney King
[VN] Courtney King-Dye mag verhuizen naar revalidatiecentrum
[VN] Courtney King-Dye uit diepe coma ontwaakt

Anoniem

Re: Courtney King-Dye vecht hard in hoop op volledig herstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:12

Super dat het al weer een beetje vooruit gaat.
Het is een lange weg, maar uiteindelijk komt ze er hopelijk helemaal bovenop :j

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:14

Ik hoop voor Courtney dat ze volledig zal herstellen!

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:14

Erg mooi vertelt dit verhaal. Super fijn dat ze zo goed herstelt en helemaal geweldig dat zoveel mensen laten weten het heel erg te doen hebben met haar! Het is idd heel belangrijk een helm te dragen geweldig dat ze daar nu campagnes voor opzetten om dat zo goed mogelijk duidelijk te maken. Hopen dat ze vorderingen blijft maken!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:28

Gabriellee schreef:
Erg mooi vertelt dit verhaal. Super fijn dat ze zo goed herstelt en helemaal geweldig dat zoveel mensen laten weten het heel erg te doen hebben met haar! Het is idd heel belangrijk een helm te dragen geweldig dat ze daar nu campagnes voor opzetten om dat zo goed mogelijk duidelijk te maken. Hopen dat ze vorderingen blijft maken!

idd dat vind ik dus ook! dat zie je maar weer aan dit verhaal!

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:31

Echt super, dat ze al zo ver is. En idd blijven hopen dat ze vorderingen blijft maken, dat zal niet aan haar instelling liggen, ze is echt super positief.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:02

Vind ik ook,zal duimen voor haar volledig herstel! en super dat ze zich zo inzetten.Om eerlijk te zijn draag ik sinds ik van haar val gelezen heb nu ook altijd een cap terwijl ik daar eerder nog wel slordig in was.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:11

Fijn dat ze weer normaal zelfstandig kan eten, dat moet een hele verbetering zijn. Ik hoop dat haar herstel voorspoedig verloopt en dat ze er op den duur weer helemaal bovenop komt. Ze heeft in ieder geval een goede instelling en een echte vechtersmentaliteit om dit te overwinnen!

Wel een ludieke (maar in mijn ogen ook een goede!) actie van Troxel en die andere dressuuramazone om dit ongeluk aan te grijpen als een kans om het dragen van een cap te promoten.
Zelf stap ik ook nooit op een paard zonder een cap te dragen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:43

Fijn voor haar dat ze zo goed hersteld, maar helemaal herstellen na een coma doe je helaas vaak niet, heb ik geleerd uit mn studie. Ze zal altijd restverschijnselen hebben, of dit zich nou uit in haar cognitie, gedrag of communicatie. Daarvoor heeft haar coma te lang geduurd, om dit niet te hebben. Hoop voor dr dat ze uiteindelijk weer kan rijden en een normaal leven kan hebben.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 18:20

fijn dat ze er weer bovenop komt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 21:30

Wat een goed bericht hierboven :Y)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:38

Ik ben heel blij om deze berichten van Courtney te kunnen lezen! Heel goed!!