Traditioneel Ringsteken afgeblazen vanwege gillende sirenes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Traditioneel Ringsteken afgeblazen vanwege gillende sirenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 06:16

www.klaroen.nl

Omdat 5 mei niet voor iedereen een vrije dag is heeft het Oranjecomité in Papendrecht al eerder besloten het oorspronkelijk op Bevrijdingsdag geplande brandweerevenement te verzetten naar Koninginnedag. Al jaren wordt echter op 30 april het traditionele ringsteken met paarden en koetsen uitgevoerd door Arresleeclub Glijen en Rijen. Bij brandweerauto's horen gillende sirenes en dat is geen goede combinatie met paarden. Het indringende geloei van de sirenes kan schrikreacties veroorzaken bij de dieren.

Hoewel de leden van Glijen en Rijen ervaren koetsiers zijn vinden zij het risico te groot dat er wat zou kunnen gebeuren. Omdat het bestuur van Glijen en Rijen en het Oranjecomité dezelfde mening delen dat veiligheid (zowel voor het publiek als ook de koetsiers en de paarden) belangrijker is dan een gewaardeerde traditie is na lang beraad en in goed overleg besloten het ringsteken dit jaar niet door te laten gaan. Volgend jaar hoopt Glijen en Rijen weer van de partij te zijn om het programma luister bij te zetten.

Akhal_Teke

Re: Traditioneel Ringsteken afgeblazen vanwege gillende sirenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 06:37

Zij waren er toch eerder? Ze hadden beter het brandweerevenement niet door kunnen laten gaan.
Of op een andere tijd, zoiets duurt toch niet de hele dag..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:23

Akhal_Teke schreef:
Of op een andere tijd, zoiets duurt toch niet de hele dag..

Je zal er wonen als dat de hele dag duurt...om horend dol van te worden.

Komt bij mij over als dat de gemeente graag van het ringsteken af wil(paardenpoep opruimen) en de ringsteek vereniging opdeze wijze afscheept.

djnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 10:15

Belachelijk! Waarom moeten paarden voor zoiets wijken? Idd doe het dan niet gelijktijdig.
Wij doen ook elk jaar mee met ringsteken en zonder rindsteken is het voor ons geen echte koninginnedag.....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:36

Ik ben niet van het ringsteken, maar ik vind het wel absurd dat een jarenlange traditie moet wijken voor een eenmalig evenement. Plan dat dan mooi op een andere dag.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:24

Op koninginne dag moeten er net zo goed mensen werken als op bevrijdingsdag.. is echt onzin dat ze het verzetten.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:56

wat belachelijk! raar hoor dat een traditie aan de kant word gezet voor de brandweer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:31

Eerlijk is eerlijk dat ringsteken is elk jaar weer hetzelfde (net als al de rest in het dorp) vind het niet eens meer leuk om heen te gaan. De brandweerwagens zijn alweer even geleden (of ik heb ze over het hoofd gezien afgelopen jaren haha). Die vind ik toch wel leuker (alleen jammer dat ik hier in belgenland gewoon tot 5 op uni aanwezig moet zijn aargh). Ach en die herrie zal wel meevallen, we zijn ook gewend aan Dord in Stoom :D