Struisvogel valt kind op pony aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:11

pfff ik moet lachen om de reacties hier :')

kind word duidelijk eerst ernstig bedreigd...
vervolgens zie je dat dier boven op dat kind duiken,
en als de vader dan zijn kind beschermt...
word die nog afgestraft hier ook omdat hij zijn kind beschermt? :?
laat je nakijken zeg...!!

tuurlijk, die man was wel dom om zijn kind bij andere dieren in de wei te laten rijden...
maar moet dat kind daar dan de gevolgen van dragen?
lijkt me niet toch? zo'n dier kan je ogen uit krabben!!

en mischien was het wel niet zijn pony en zijn wei?
mischien mogt dat meisje wel een keertje rijden op de pony van een ander...
dan is het toch mooi niet zijn schuld dat dat kind word aangevallen...

vind eht zowiezo logisch dat dat beest een schop krijgt!
als het mijn kind was geweest(heb ik niet) had ik net zo gereageerd(was wel wat harder heen gerend :'))

Zack

Berichten: 4094
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:18

@MDH
Het had best iets minder gekunt hoor!
Dat je dat beest een rotschop verkoopt oke!
Maar dit is ook gewoon onwijs DOM om te rijden in een land waar dat beest loopt.

Nee word misselijk van die man. BAH!

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:20

ja maar ja, dat is nou eenmaal gebeurd...
en moet je daarom je kind maar laten aanvallen?

Captain

Berichten: 21409
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:22

Arme man idd.. _O-
Probeert z'n kind te redden en dan word hij hier zo uitgekaft..
:(:)

Want och, het is zo zzziieeellluuuughhhhhh dat dat beest een trap krijgt! :)) Ik bedoel, hij doet toch niks? Hij dreigt alleen.. SIELUUUGH!

Laat je nakijken, die struisvogels kunnen een leeuw of een hyena doodtrappen.. Laat staan een kind.. Nee hoor, beest mag op zijn plaats gezet worden.

En dat sommige mensen dan ook nog zeggen dat het beest toch niet snapt waar hij een trap voor krijgt? Nou, hij rent anders heeeel hard weg dus hij zal de hint vast wel begrepen hebben. :))

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:26

Oke: duidelijk dom dat hij dat kind hier laat rijden Dat vooropgesteld.

Maar daarnaast: die emoe's/struisvogels zijn behoorlijk agressief en richten behoorlijk schade aan.
Als hij dan aanvalt snap ik heel goed dat paps dat dier een rotschop verkoopt..
Ze zijn namelijk nogal hardnekkig en komen dus zo weer terug om aan te vallen.
Met dat in je achterhoofd: wat zou jij doen om je kind te beschermen als je wel in zo'n situatie zit?
Even buiten beschouwing latend dat wij ons niet in zo'n situatie zouden laten komen..

Desperado_

Berichten: 1517
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:27

Nou ik weet niet of die struisvogel nog kon rennen als hij mijn kind zo aanvalt :oo

veder moest ik wel lachen om het filmpje :=

Desperado_

Berichten: 1517
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:35

ja als je zo gaat denken kan ik ook alleen nog maar in de bak rondjes rijden en niet even een stukje op een grasveld draven omdat anders honden achter me aan komen.

Daarbij weet jij niet in welke situatie hun zaten, mischien staat die pony altijd met die stuisvogel in de wei en dach die vader dat het wel kon.
Of hebben ze dit wel vaker gedaan en kreeg die stuisvogel een agressieve bui, weet jij veel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102021
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:37

Tja, ik had mijn kind ook niet (los) in een weitje met loslopende ezel en emoe/struisvogel laten rijden. :n
En ik denk dat de vogel zich bedreigd voelde en daarom aanviel...instinct kwam naar boven ofzoiets en dan snap ik dat die vader zijn kind wil beschermen maar die schop had van mij niet gehoeven. :n Maar goed, dat is mijn mening. :+

ziamara

Berichten: 866
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:38

oke daar heb ik even geen woorden voor, voor je eerste stukje..
dat is natuurlijk heel erg ..

maar nee, alsnog ben ik het er niet over eens om dat te doen.
hij zal heus wel weten, dat zo;n vogel kan trappen, aggresief kan zijn etc. en toch zet die dat kindje in die wei.
en dan dat beest de schuld te geven, nee.
tuurlijk snap ik dat je je als ouder de pleures schrikt.

Desperado_

Berichten: 1517
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:39

Bellatrix schreef:
Tja, ik had mijn kind ook niet (los) in een weitje met loslopende ezel en emoe/struisvogel laten rijden. :n
En ik denk dat de vogel zich bedreigd voelde en daarom aanviel...instinct kwam naar boven ofzoiets en dan snap ik dat die vader zijn kind wil beschermen maar die schop had van mij niet gehoeven. :n Maar goed, dat is mijn mening. :+


Jeetje, wat wil je dan doen.
gaan wapperen met je armen, STRUISVOGEEEEL GA WEEEG BOOEEEE
denk je echt dat ie dan weg sprint ofzo :roll:

edit: typfout
Laatst bijgewerkt door Desperado_ op 25-04-10 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:39

Om eerlijk te zijn heb ik me kapot gelachen bij dit filmpje. :')

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:40

Hannah_Menno schreef:
kim_bjorn schreef:
Hannah_Menno : oh zo'n schop is niet erg?


Geloof mij, als je kind word aangevallen door zo'n beest (die KEIhard kunnen trappen) dan verdedig je jezelf en het kind.. Op wat voor manier dan ook, je doet het! Wat had jij gedaan dan? Hem lief toegesproken en gezegd dat het niet mocht?

indd dat is ook de natuur!
Een vader die zijn kind beschermd.

M_D_H
Berichten: 17482
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:43

ziamara... dat leek me het meest toepasselijk ;)
dan komt er namelijk iemand aan je kind, nu wordt je kind bedreigt...
je reageert het zelfde, je gaat door het lint...
en dan kun je wel eens een schop te veel geven...

Desperado_ schreef:
Zo hehe, jij begrijpt mij of ik begrijp jouw, om even in deze sfeer te blijven

echt he :')

bolerotjee
Berichten: 134
Geregistreerd: 06-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:48

whahah ik heb de tranen in men ogen staan!

wel zielig voor het kind en de struisvogel maar t ziet er zo vaag uit

en al dat gezeur!
als het mijn kind was geweest had ik dat beest ook een trap verkocht.
en jaa NATUURLIJK is het dom om je kind erbij te laten rijden blablabla maar het is ook niet echt netjes van mr/mvr struisvogel om het kind ff aan te vallen

Anoniem

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:05

Ik moest eigenlijk ook wel lachen, het beeld in het algemeen. :o

Anyway, die vogel had van mij ook een rotschop gekregen. Of het nou in z'n natuur zit of niet, hij mag dan even merken dat zijn natuurlijke trekje in die wei niet gewenst is.

Anoniem

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:07

Edit, keek nog eens. Zo hard schopt meneer toch niet eens? >;)

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:09

Ach, als het mijn kind was geweest hadden we die avond heerlijke struisvogelbiefstuk gegeten! :D

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:13

`Vind het sneu voor die struisvogel. Hij kan er ook niets aan doen dat die man gewoon een rasidioot is.. Beetje fatsoenlijk nadenken van zijn kant had dit allemaal onnodig gemaakt.

Jenkins

Berichten: 3558
Geregistreerd: 27-02-07
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:16

Haha heel zielig idd..
maar heb er wel heerlijk om gelachen :o
Erg grappig hoe t kind zo twijfelend weg kruipt.. en ook hoe die vogel op het einde weg rent :P

Die vader rent wel erg langzaam om zijn kind te redden trouwens.

Storm

Berichten: 20869
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:20

Moderatoropmerking:
Ik ga een aantal onliners en/of offtopic reacties verwijderen. Probeer wel netjes te blijven in je posts en onderbouw je mening. Bedankt :)

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:27

Melanie_ schreef:
Edit, keek nog eens. Zo hard schopt meneer toch niet eens? >;)



Volgens mij duwt hij het dier inderdaad meer weg met zijn voeten!
Sneu voor het meisje! Kan me voorstellen dat je je rotschrikt! Jeetje.
En niet slim om met deze dieren erbij pony te gaan rijden!
Denk dat papslief toch wel wat geleerd heeft daar.
Gelukkig is er niets ernstigs gebeurd.

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 00:17

GamblersCup schreef:
Ten eerste: het is geen meisje, het is een jongen dat op die shet hobbelt.

Nakisha schreef:
Volgens mij schopte pa dat beest niet zo hard hoor. Ik zag geen overdreven reactie;.

Brilletje nodig? Die emoe maakt er zelfs een koprol door en krijgt er vervolgens nog eentje.


Enig verstand van vogels? Ook van grote vogels?
Als jij een vogel van dat formaat de benen onder het lijf vandaan trapt, maakt 'ie wel een koprol. Maar daar krijgt 'ie niks van. En als je goed oplet (zélf brilletje nodig?) zie je het dier ongedeerd wegrennen...

GamblersCup schreef:
Nakisha schreef:
Ik zou trouwens een dier dat zo bewust een kind aanvalt ook wel degelijk een rotschop verkopen, is 'ie nou helemaal...

Lees nog eens wat je schrijft... waarom verwacht je van een dier dat ie zo redeneert als een mens? Het is een dier dat (zoals zovele) tot vermaak gehouden wordt wat eigenlijk niet ok is. Vervolgens zet zo'n eikel van een kerel zeer onverantwoordelijk een klein kind op een pony dat zelfstandig rondjes mag hobbelen in een weiland met een emoe en een ezel. Stom, dom en idioot. En de emoe kan de klappen krijgen.

Ze moesten die kerel eens een flinke stoot voor z'n harses geven, misschien dat z'n hersenen eens gaan werken.


Nee, hij hoeft niet te redeneren als een mens, en ja, het is weer menselijke stupiditeit die beesten allemaal in één weitje te smijten. Maar die vogel VALT AAN. Wat moet je dan doen, volgens jou? Agossie, niet meer doen? Wegduwen?
Enig idee hoe agressief die dieren kunnen zijn? En hoeveel schade ze kunnen doen? Dat dier kan een kind doodtrappen hoor, kost 'm geen moeite. Zoek maar op, als je me niet gelooft.

Toevallig wel eens een kwade kippenhaan meegemaakt? Een beetje haan kan mensen schreeuwend van ellende en met bloedende krassen van de sporen wegjagen. Wat denk je eigenlijk dat een vogel van dát formaat doet?


Sorry hoor, maar ik word hier moe van. Ik ben stapeldol op dieren, maar weet ook genoeg van diezelfde dieren om te begrijpen dat sommige diersoorten niet met een duwtje van hun plannen af te brengen zijn...
Dat beest valt aan, dat beest krijgt een reactie terug, en rent ongedeerd ervandoor. Kortom, no harm done en hopelijk herinnert hij zich dat hij geen mensen moet aanvallen.


Ik ben het helemaal met de rest eens dat pa een enorme sufkop is op kind uberhaupt in dergelijke omstandigheden, zonder iemand erbij op die pony te zetten. Dat staat buiten kijf.

Maar agossie-arme-struis... nee. Daarvoor ken ik die vogels te goed.

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 00:22

Sorry, maar ik vind dit filmpje zo ontzettend grappig. Dat kind blijft ook echt droog doorkruipen :') .

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 00:46

Lauste schreef:
Om eerlijk te zijn heb ik me kapot gelachen bij dit filmpje. :')

Sabinee__ schreef:
Sorry, maar ik vind dit filmpje zo ontzettend grappig. Dat kind blijft ook echt droog doorkruipen :') .


Ik verbaas me er toch over dat er blijkbaar mensen zijn die zich 'rot' lachen om dit filmpje.
Als je enig flauw idee hebt hoeveel kracht een stuisvogel/emoe heeft lach je hier niet om maar hoop je van harte dat pap hard genoeg rent om hem op tijd weg te jagen.

Voor de duidelijkheid; een stuisvogel kan met één goedgemikte trap de schedel van een leeuw of hyena verbrijzelen.

Als je dat in je achterhoofd houd snap je ook waarom papa dat beest een trap achterna geeft, stuisvogels zijn niet zomaar onder de indruk, ze zijn namelijk net zo groot als jij en kunnen ook papalief met één schop de wereld uit helpen. Schop je te zacht dan is de kans groot dat hij jou op de korrel neemt en die kans wil je hem helemaal niet geven, van een moordlustige struisvogel win je 't nooit.

Maar ik vraag me nog steeds af in hoeverre het kind ongedeerd is, je ziet de vogel toch duidelijk pikken en op het moment dat hij uit beeld verdwijnt lijkt hij ook te schoppen, dat is ook het moment waarop pa ineens harder begint te lopen.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Struisvogel valt meisje op pony aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 01:04

Vind het erg naar om het meisje zo te horen gillen, en vaders had wel wat sneller mogen wezen zeg, pff....

Maar sommige reacties hier van och wat zielig voor die vogel dat die een schop krijgt snap ik niet hoor.
Als het toch mijn kind was had ik ten eerste die camera wel weggesmeten ipv op de grond gelegd en die vogel was er bij mij niet heelhuidsafgekomen hoor, vind dat die vader het nog rustig doet.....