Belgische bestuurster rijdt te snel door ziek paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Belgische bestuurster rijdt te snel door ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 11:34

http://www.nieuwsblad.be

Marie-Louise J. werd op 13 mei vorig jaar geflitst op de Edingensesteenweg toen ze 96 kilometer per uur reed in de bebouwde kom. De advocaat van de vrouw legde aan de politierechter in Halle uit dat ze zo snel reed om zo vlug mogelijk bij haar paard te kunnen zijn dat ziek was. Het leverde de vrouw nu een veroordeling op van 440 euro en een rijverbod van tien dagen.

Sjolvir

Re: Bestuurster rijdt te snel door ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:37

Tja, ook al is je paard ziek (of een dierbaar mens van je),
verkeers regels blijven bestaan.

Als je met 96 door de bebouwde kom vliegt, loop je ook reeel kans een kind dood te rijden. Is wel heel hard wat ze reed.

Dat je dan 140 op de snelweg zou rijden heb ik minder moeite mee dan met 96 in de bebouwde kom.

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:37

Tja had ook een ziekpaard en een verongelukt kind kunnen zijn...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:38

Dat je snel bij de kliniek wilt zijn als je paard ziek is, dat begrijp ik.. Maar je gaat toch niet zó hard door de bebouwde kom rijden? Straks steekt er een kind ofzo over...

Wij hebben wel met mijn pony met 130 km over de snelweg gereden toen ze ernstige koliek had en haar leven aan een zijde draadje hing.. Maar door de bebouwde kom vind ik echt te ver gaan eigenlijk.

Hopelijk is het paardje beter geworden :)
De boete en rijverbod vind ik geheel terecht.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:41

bebouwde kom of bebouwde kom, daar zitten wel verschillen in hoor...
Bij sommige verwacht je zelfs een 80 weg ipv 50 en dan vind ik het helemaal niet zo raar in die situatie.

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:44

Vind het eigenlijk nog meevallen wat voor boete ze heeft gekregen. Ik snap best dat je snel bij je paard wilt zijn, maar daar houdt een kind of een fiets of een andere automobilist geen rekening mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:46

Dat je paard ziek is is heel erg, maar om door de bebouwde kom zo hard te rijden vind ik alsnog kwalijk. Ok, ik ben ook eens middenin de nacht 130 gegaan waar je 80 mocht op een rechttoe rechtaan provincialeweg toen mijn paard ziek was. Maar het stukje dat ik door de bebouwde kom ging dwong ik mezelf rustig te rijden. Dat mijn paard ziek was was al erg genoeg, ik wou er niet een gewonde/dode bij hebben door mijn rijgedrag (ook al was er niemand op straat)... Maarja, waarschijnlijk heeft deze mevrouw zich even door haar emoties laten leiden en mogen we achteraf blij zijn dat ze geen slachtoffers heeft gemaakt. Hopelijk is haar paardje alsnog erbovenop gekomen!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:47

50 km zone stellen ze niet voor niets in, mensen gaan er ook van uit dat anderen zich aan de snelheid houden, en wat leverd het nu voor ene tijdwinst op en welke risico's brengt het met zich mee om een minuut eerder aanwezig te zijn?

ik vind het onverantwoord, wil niet zeggen dat ik het niet begrijp...

@Superwoman, dan nog reed ze 16 km te hard... en geen excuse om niet de borden te lezen... als ze gemeend heeft dat ze op een 80 km weg zat vind ik het nog veel kwalijker want dan heeft ze helemaal geen oog meer gehad voor haar omgeving.

corina21

Re: Bestuurster rijdt te snel door ziek paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:49

zo lekkere boete,
maar het is inderdaad zo voor hetzelfde geld was er kindje overgestoken,
dat vergeef jejezelf echt niet.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:54

Eigenlijk moet je in die situaties helemaal niet zelf meer achter het stuur gaan zitten... ;) ( en nou snap ik wel dat je niet altijd de mogelijkheid hebt om iemand anders te laten rijden maar de meeste mensen zijn in bepaalde situaties nou niet bepaald helder te noemen )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:44

Alane schreef:
@Superwoman, dan nog reed ze 16 km te hard... en geen excuse om niet de borden te lezen... als ze gemeend heeft dat ze op een 80 km weg zat vind ik het nog veel kwalijker want dan heeft ze helemaal geen oog meer gehad voor haar omgeving.

Ik zeg niet dat ze misschien dacht dat ze op een 80 weg reed.

Sommige wegen liggen net binnen de bebouwde kom, maar letterlijk gezien liggen ze erbuiten. Hangt van de gemeente af waar ze hun "lijn" trekken.
Zo heb je bij "ons" ook een weg tussen een woonwijk en een weiland. Echter ligt er naast die woonwijk eerst nog een breede sloot. Overzicht is heel goed en de kans dat er kinderen etc oversteken is er niet (behalve bij de afslag naar de woonwijk natuurlijk) Verderop dezelfde weg, met zelfde situatie maar is het wel een 80 weg. Vroegah was heel die weg ook 80. Dat je daar je gaspendaal intrapt naar 100 wanneer er niemand te zien is, is echt niet gevaarlijk voor anderen (hoogstends voor jezelf bij bijv een flinke stuurfout)

Ik zeg niet dat het zoiets was of dat het goed was wat ze deed, ik zeg alleen dat de situatie heel verschillend kan zijn en dus ook de mate van gevaar.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:43

superwoman schreef:
bebouwde kom of bebouwde kom, daar zitten wel verschillen in hoor...
Bij sommige verwacht je zelfs een 80 weg ipv 50 en dan vind ik het helemaal niet zo raar in die situatie.

dat dacht ik ook meteen na het lezen van de eerdere reacties.
ik heb ooit met een bijna dode hond door dorpen gereden, in de bebouwing reed ik rustig, op een ander stuk wat ook nog bebouwde kom was maar waar veel overzicht was en geen huizen stonden reed ik echt veels te hard!