Alane schreef:@Superwoman, dan nog reed ze 16 km te hard... en geen excuse om niet de borden te lezen... als ze gemeend heeft dat ze op een 80 km weg zat vind ik het nog veel kwalijker want dan heeft ze helemaal geen oog meer gehad voor haar omgeving.
Ik zeg niet dat ze misschien dacht dat ze op een 80 weg reed.
Sommige wegen liggen net binnen de bebouwde kom, maar letterlijk gezien liggen ze erbuiten. Hangt van de gemeente af waar ze hun "lijn" trekken.
Zo heb je bij "ons" ook een weg tussen een woonwijk en een weiland. Echter ligt er naast die woonwijk eerst nog een breede sloot. Overzicht is heel goed en de kans dat er kinderen etc oversteken is er niet (behalve bij de afslag naar de woonwijk natuurlijk) Verderop dezelfde weg, met zelfde situatie maar is het wel een 80 weg. Vroegah was heel die weg ook 80. Dat je daar je gaspendaal intrapt naar 100 wanneer er niemand te zien is, is echt niet gevaarlijk voor anderen (hoogstends voor jezelf bij bijv een flinke stuurfout)
Ik zeg niet dat het zoiets was of dat het goed was wat ze deed, ik zeg alleen dat de situatie heel verschillend kan zijn en dus ook de mate van gevaar.