Verdachte van ontucht op manege voorlopig op vrije voeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verdachte van ontucht op manege voorlopig op vrije voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 14:19

http://www.telstaronline.nl

Een 31-jarige oud-politieambtenaar van het korps Rotterdam-Rijmond, die wordt verdacht van ontucht met vijf meisjes op een manege in Nootdorp, is voorlopig op vrije voeten. Dat meldt het Algemeen Dagblad vandaag.

De rechter heeft gisteren de voorlopige hechtenis opgeschort. Het Openbaar Ministerie vermoedt dat de man zijn uniform droeg om de minderjarige meisjes te imponeren en hen zijn politielegitimatiebewijs toonde. Hij vergreep zich volgens het OM tussen mei 2008 en juni 2009 aan de meisjes. De man was een administratief medewerker met een tijdelijk contract en zat in zijn proeftijd.

De politieambtenaar zou zijn slachtoffertjes tot 'vergaande seksuele handelingen hebben gedwongen' op een manege in Nootdorp, waar hij vrijwilliger was. In afwachting van de inhoudelijke behandeling van de zaak mag hij geen contact opnemen met de meisjes en moet hij uit de buurt blijven van de manege. De verdachte zat ruim tien maanden vast in de gevangenis.

Rechtspsycholoog
De verklaringen van enkele meisjes zijn onderzocht door rechtspsycholoog Wagenaar. Hij plaats kritische kanttekeningen bij de betrouwbaarheid van de verklaringen, zo meldt de krant. De Nootdorper heeft toegegeven dat hij een seksuele relatie heeft gehad met een 16-jarig meisje, maar dit was volgens hem geheel vrijwillig.

Vorig jaar werd Pijnacker-Nootdorp ook al opgeschrikt door een grote ontuchtzaak. Tien mannen stonden onlangs voor de Haagse Rechtbank voor loverboypraktijken en gedwongen groepsseks in kelderboxen in Pijnacker Noord. Een uitspraak in deze zaak wordt binnenkort verwacht.

Verwant artikel
[VN] Politieman verdacht van misbruik meisjes op manege

AGarcia

Re: Verdachte van ontucht op manege voorlopig op vrije voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:28

heftig..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:37

hmmmzzz dit gooit wel een ander licht op de zaak!!

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:00

hoezo ander licht?

yip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:28

heel heftig!!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:42

Hmmm ik ben wel benieuwd hoe het nu zit eigenlijk...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:51

KiWiKo schreef:
hmmmzzz dit gooit wel een ander licht op de zaak!!

Het zal idd niet de eerste keer zijn dat er iemand vastzit op verklaringen die achteraf niet betrouwbaar blijken te zijn. Dat dit in het voortraject op de inhoudelijke behandeling al gemeld wordt zou best wel eens een postievere afloop voor meneer kunnen hebben dan de meeste mensen konden vermoeden. Al is een relatie van die man met een meisje van 16 ook niet echt een schoonheidsprijs waardig.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:03

Ander licht op de zaak?? Das wel een hele snelle conclusie :+

Het gaat om 5 meisjes. Lijkt me sterk dat ze allen hebben gelogen. Daarbij geeft hij toe een "relatie" met een 16 jarige te hebben gehad, dussssssss. Waar rook is is vuur.
Wanneer blijkt dat er niets van klopt, moeten ze zekers gestraft worden! Zo'n man is getekend voor zijn leven en dit verdient iemand die onschuldig is niet.
MAAR, in dit soort gevallen vind ik dat het serieus genomen moet worden en er in de eerste instantie vanuit moet gaan dat het verhaal van de slachtoffer (kinderen!!!!) waar is.
Kinderen moeten veeeeeeel beter beschermd worden voor pedo's. Dat gebeurt nl. nog steeds veel te weinig.
Kijk maar naar de kerk en het grootschalige misbruik hierbinnen. Iedereen weet het al jaren maar het is de kerk tot nu altijd gelukt de misbruikzaken in de doofpot te stoppen!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:32

16 jaar kwalificeer ik niet meer als pedo, bovendien is seks met een 16 jarige wettelijk gezien legaal. Mocht de omgang met dit meisje inderdaad vrijwillig geweest zijn dan valt hem niets te verwijten wettelijk gezien

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:37

jes_sira schreef:
Ander licht op de zaak?? Das wel een hele snelle conclusie :+

Het gaat om 5 meisjes. Lijkt me sterk dat ze allen hebben gelogen. Daarbij geeft hij toe een "relatie" met een 16 jarige te hebben gehad, dussssssss. Waar rook is is vuur.
Wanneer blijkt dat er niets van klopt, moeten ze zekers gestraft worden! Zo'n man is getekend voor zijn leven en dit verdient iemand die onschuldig is niet.
MAAR, in dit soort gevallen vind ik dat het serieus genomen moet worden en er in de eerste instantie vanuit moet gaan dat het verhaal van de slachtoffer (kinderen!!!!) waar is.
Kinderen moeten veeeeeeel beter beschermd worden voor pedo's. Dat gebeurt nl. nog steeds veel te weinig.
Kijk maar naar de kerk en het grootschalige misbruik hierbinnen. Iedereen weet het al jaren maar het is de kerk tot nu altijd gelukt de misbruikzaken in de doofpot te stoppen!

Blij dat jij geen rechter bent zeg!!
Relatie met een 16 jarige is voor de wet gewoon toegestaan, is niets strafbaars aan.
En als je alle valse verklaringen omtrent sexueel misbruik op een hoop zou gooien, had je een berg die hoger was dan de Domtoren.
Ik zeg niet dat het niet waar is, maar zeker niet, zoals jij, dat het wel waar is.
Heb al zoveel verhalen gelezen over meisjes die zeiden verkracht te zijn en het niet waren naar naderhand bleek, dat ik inderdaad vaak de nodige scepsis heb.
Pedo vind ik wel wat ver gaan voor een man van 31 en een meisje van 16!!! Daar is niks pedo's aan. Als dat wel zo was moet de wet maar aangepast worden.

janderegelaa schreef:
16 jaar kwalificeer ik niet meer als pedo, bovendien is seks met een 16 jarige wettelijk gezien legaal. Mocht de omgang met dit meisje inderdaad vrijwillig geweest zijn dan valt hem niets te verwijten wettelijk gezien

Sorry...zag nu pas dat jij hetzelfde al schreef. Nou...doe ik het nog maar ff ter bevestiging maar.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:16

Is er aan die 'vrijwilligheid' geen manipulatie vooraf gegaan? En hou oud waren de andere meisjes?

Wie weet moet de wet aangepast worden... een 16 jarige is snel onder de indruk van een volwassene in uniform. Zeker als die een vlotte babbel klaar heeft...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:36

Ilja000 schreef:
Is er aan die 'vrijwilligheid' geen manipulatie vooraf gegaan? En hou oud waren de andere meisjes?

Wie weet moet de wet aangepast worden... een 16 jarige is snel onder de indruk van een volwassene in uniform. Zeker als die een vlotte babbel klaar heeft...

Sterker nog, ze willen de leeftijdsgrens juist verlagen: http://www.destentor.nl/algemeen/binnen ... rhaald.ece

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:46

Ontzettend goed idee!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 01:37

Meisjes gebruiken dit soort beschuldigingen idd erg snel, we zien wel wat er uitkomt, ik ben ook nogal sceptisch.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:43

Het id toch even wachten hoe het afloopt en wie er nu echt het slachtoffer is...
Maar naar mijn mening vind ik het ongelofelijk ziek dat
iemand van 31 jaar ( volwassen man) met een meisje ( kind) van 16 jaar ging of uberhaupt er zich eigen er tot aan getrokken voelde. Mag wel legaal zijn maar blijft ZIEK