Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duurt nog even maar 't begin is er. wouterpaard schreef:En waarom goed? Een box met vier muren of een stand waar sociaal contact is en alleen snachts in de winter gebruikt van wordt gemaakt. Zou het persoonlijk beter vinden als ze een tijd stellen hoe lang een paard erin mag staan.
wouterpaard schreef:En waarom goed? Een box met vier muren of een stand waar sociaal contact is en alleen snachts in de winter gebruikt van wordt gemaakt. Zou het persoonlijk beter vinden als ze een tijd stellen hoe lang een paard erin mag staan.
wouterpaard schreef:Nou in de box kan die wel 5 passen opzijen een rondje lopen
wouterpaard schreef:Nou in de box kan die wel 5 passen opzijen een rondje lopen
femiaans schreef:wouterpaard schreef:Nou in de box kan die wel 5 passen opzijen een rondje lopen
En kan hij rondscharrelen in zijn stro/hooi, zichzelf krabben op een jeukende plek, kan liggen zoals hij wil, heeft contact met zijn buren, staat niet verplicht vast met een halster of leiband om,kan iets meer zien dan alleen een muur..
Écht,ik snap werkelijk niet dat iemand nog pro-stands is..

MRIIIS schreef:Ik vind het een goede zaak. Ik denk dat het moeilijk is om per manege/stal te kijken naar wanneer en hoelang de paarden in een stand staan, oplossing: gewoon verbieden. Nu nog kijken naar wanneer en hoelang paarden buiten komen. Op veel bedrijven zijn er prachtige, ruime boxen, waar de dieren 24/7 in staan. Nu hier nog een verbod op, al blijft controle natuurlijk altijd wel een lastig punt, want hoe weet je of bedrijven zich er ook aan houden?
helemaal languit lag die haha