Het leven door de ogen van Lotje Schoot's Zarah...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Het leven door de ogen van Lotje Schoot's Zarah...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 22:31

www.lotjeschoots.nl

Het was een drukte van jewelste de laatste paar weken, zo kom je nooit ergens, zo ben je drie keer in één week op pad!
Zo’n klein jaar geleden, op een mooie zomeravond, kwam er een hele familie paarden kijken bij mijn fokker/eigenaar de fam. Van Norel. Toen ze bij mij kwamen dacht ik: Yes! Nu ga ik eens laten zien wat ik kan! Na de eerste paar meter op de straat was het blonde meisje, dat erbij was, al verliefd. Ik zette letterlijk mijn beste beentje voor, verloor zelfs nog een ijzer, deed net of ik het niet in de gaten had en liep zo goed mogelijk door. Gelukkig vroeg meneer van Norel aan dat blonde meisje, die Lotje bleek te heten, of ze mij voor de Pavo-Cup wilde rijden. Dat leek mij wel wat! Alleen was ik al twee jaar niet meer gereden. Dit was gekomen door een eerdere stommiteit.

Toen ik drie jaar was en net zadelmak, heb ik aan de merrietest in Sleen meegedaan, EPTM noemen ze dat geloof ik. Dat ging eigenlijk heel goed, ondanks dat ik van mezelf weet dat je heel voorzichtig met me om moet gaan, scoorde ik daar wel megahoge punten! Eenmaal thuis wilden ze weer op me gaan rijden en ze stapten op met een krukje. Nou, dat ging dus niet helemaal goed, ik schrok zo erg! Ik liet zelfs niemand meer op mijn rug toe! Totdat ik bij Lotje kwam, toen was ik vijf jaar. Eerst longeerde ze mij een paar dagen, zodat ik weer een klein beetje kon wennen aan het werk. Ik weet het nog heel goed. Het was de allereerste dag dat Lot me longeerde. Na een paar rondjes belde ze dolgelukkig haar moeder om te vertellen dat ze nog nooit zo’n goed paard had gehad!!

Maar goed, toen moest ze natuurlijk nog op mijn rug zien te komen… Met heel veel geduld is het uiteindelijk gelukt. Nog steeds vind ik het best spannend, maar inmiddels kan Lot het alleen. Zij weet nu hoe ze mij het beste op mijn gemak kan stellen. Net zoals met het uit de stal halen, op de wasplaats of in de vrachtauto zetten. Van Lot weet ik nu dat ze geen gekke dingen met me doet. Aan iemand anders moet ik altijd eerst een beetje wennen.

Het is best hard werken om sportpaard te worden, maar gelukkig mag ik ook veel dingen doen die ik leuk vind! Zo mag ik elke dag lekker naar buiten, dan ga ik rollen en daarna even spelen en uitrennen met mijn vrienden! Maar ook slaap ik veel, heerlijk in het zonnetje. Zo had ik van de week twee dagen vrij na een druk weekend. Op zaterdag hadden we de hengstenshow, op zondag ZZL in Almelo en op dinsdag de WK-selectie. Op woensdag en donderdag mocht ik uitrusten van Lot. Ik kreeg alleen een goede poetsbeurt en mocht lekker buitenspelen. Tijdens een middagdutje buiten zag ik Lot rijden op haar andere paarden en smeedde ik een mooi plannetje… Vrijdag ging ze weer op mij rijden. Toen ze me uit de stal wilde halen, was ik al niet van plan mee te gaan richting de poetsplaats. Ik ging liever naar buiten, ik gaf dus al een seintje. Op de poetsplaats aangekomen, zette ze me al anders vast dan normaal. Ik denk dat ze al in de gaten had dat ik van plan was te gaan hangen, dat lukte nu dus al niet meer, helaas! Nou ja, dan maar mijn plannetje ten uitvoer brengen tijdens het rijden, dacht ik! In het begin was ik heel braaf en deed netjes wat ze vroeg. We gingen zelfs balkjes lopen. Tot het moment dat ze me twee benen gaf om wat actiever te gaan, ik dacht: Dit is mijn moment! Ik nam heel grote sprongen, deed mijn hoofd tussen mijn knieën en dacht, ik zal eens laten zien dat ik het aankan om sportpaard te worden, ik ben helemaal niet moe! Vrolijk bokte en sprong ik erop los. Na een half rondje zei Lot nog: Zaar! Hou eens op! Ik dacht: Nee het kan nog hoger! Totdat Lot een mooie snoekduik maakte! Ik keek even achterom: Met Lot is niks aan de hand, ze zal hooguit een beetje stijf zijn morgen, dus ik ga nog even verder. Alle hoeken van het terrein heb ik gezien, zelfs Floris die aan het uitstappen was van zijn training, kwam ik nog tegen.

Uiteindelijk liet ik me toch maar vangen en heb daarna nog lekker gewerkt! Er is ook even geen tijd meer voor grapjes want aanstaande dinsdag is er weer een WK-selectie en daar moet ik, maar natuurlijk ook Lot, wel weer fit aan de start verschijnen. Ik doe dus nu maar even voorzichtig met haar!

Tot dinsdag!

Zarah

Ollie23

Re: Het leven door de ogen van Lotje Schoot's Zarah...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:55

Haha leuk stukje! Erg grappig.

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:16

Zo, pittige tante die Zarah :=

Een erg leuk stukje om te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:16

Haha, leuk geschreven!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:21

Leuk gedaan, keer iets anders :D

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:24

TOPPERRRRRRR!!!! Grapjas!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 10:37

Wat een leuk stuk zeg!
Schrijft Lotje dit zelf namens Zarah?