Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meissielief schreef:Ik vind het voornamelijk zielig voor het paard, ik ben benieuwd of het paard het overleefd heeft.
crazycactus schreef:Ik ga helemaal met ElCamino meeeen rodeo paard heeft een beter leven dan een gemiddeld manegepaard. Ze hebben ooit berekend dat een rodeopaard zo'n 7 tot 8 minuten van zijn leven bereden wordt... Menig paard zou dat willen.
Focussed schreef:crazycactus schreef:Ik ga helemaal met ElCamino meeeen rodeo paard heeft een beter leven dan een gemiddeld manegepaard. Ze hebben ooit berekend dat een rodeopaard zo'n 7 tot 8 minuten van zijn leven bereden wordt... Menig paard zou dat willen.
Ik denk dat menig paard toch liever een normale training heeft 4x in de week, dan 10 keer per jaar 8 minuten door een stesserige hel gaan.
crazycactus schreef:@bitje tis traditie he... en er gaat enorm veel geld in om. Dat is de rede waarom het nog steeds bestaat, maar ook de reden waarom er erg goed gelet wordt op het welzijn van de dieren.
@marissa die band doet niet veel pijn, een paard bokt niet om de pijn. Als het pijn zou doen zou het paard wel stil staan. Het is wel druk wat ze voelen, maar er zit vaak een bontje omheen.
marise83 schreef:crazycactus schreef:@bitje tis traditie he... en er gaat enorm veel geld in om. Dat is de rede waarom het nog steeds bestaat, maar ook de reden waarom er erg goed gelet wordt op het welzijn van de dieren.
@marissa die band doet niet veel pijn, een paard bokt niet om de pijn. Als het pijn zou doen zou het paard wel stil staan. Het is wel druk wat ze voelen, maar er zit vaak een bontje omheen.
nou knijp bij een man de boel af en dan blijft hij ook niet stil staan hoor
crazycactus schreef:@bitje tis traditie he... en er gaat enorm veel geld in om. Dat is de rede waarom het nog steeds bestaat, maar ook de reden waarom er erg goed gelet wordt op het welzijn van de dieren.