Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ze is wel lief want ze bijt echt niet maar vind het gewoon leuk om achter dingen aan te rennen. Ze doet het ook bij fietsers en hardlopers.
Dat is wel echt het stomste wat je kan doen en het is erg asociaal! jes_sira schreef:Wij gaan meestal wel stappen als we honden tegenkomen. Honden hebben nu eenmaal dat ze gaan jagen als andere dieren rennen. Instinct. En ik vind dat je het als ruiter ook niet moet uitdagen.
Zij horen rekening te houden met ons, en wij met hen. Heel simpel, maar helaas niet te begrijpen voor veel mensen.
acera1991 schreef:Ik heb zelf een hond en die rent wel eens blaffend achter paarden aan. Maar alleen als ze draven of galloperen. :p stilstaand vind ze het niet interessant. Maar het is wel gevaarlijk en behoorlijk irritant. Ik kan haar dan wel roepen maar ze reageert dan nergens meer op. Ook ik heb wel eens een hekel aan honden als ik aan het paardrijden ben maarja ik kan de situatie van beide kanten bekijken![]()
Als je mijn hond tegenkomt ( een drentshe patrijs) blijf dan stil staan tot ik haar weer gevangen hebze is wel lief want ze bijt echt niet maar vind het gewoon leuk om achter dingen aan te rennen. Ze doet het ook bij fietsers en hardlopers.
Maar ik vind het wel gaar als mensen gaan toekijken hoe hun hond achter een paard aanrent en dan hun schouders optrekkenDat is wel echt het stomste wat je kan doen en het is erg asociaal!

Ben toen niet zo beleefd meer gebleven
Het was tevens ook niet de eerste keer dat haar honden vervelend tegen m'n paard deden