Voltigeurs uit twaalf landen strijden tegen elkaar in Ermelo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Voltigeurs uit twaalf landen strijden tegen elkaar in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:38

http://www.knhs.nl

Van 23 tot en met 25 april vindt alweer de derde editie van het CVI Ermelo plaats. Aan deze internationale voltigewedstrijd doen maar liefst 226 deelnemers mee uit twaalf verschillende landen.

Niet alleen vanuit Europa maar ook van ver daarbuiten, bijvoorbeeld uit de Verenigde Staten, Brazilië en Canada komen de voltigeurs naar het KNHS-centrum in Ermelo voor deelname aan de gezellige wedstrijd. Voltige is een paardensportdiscipline waarbij alles draait om het doen van turnoefeningen op een galopperend paard, in solo- of teamverband

Toeschouwers kunnen zeker zijn van een spannende strijd, want het deelnemersveld is sterk. Niet de minsten hebben zich namelijk ingeschreven om deel te nemen aan de competitie: Zo is Megan Benjamin (USA), de wereldkampioen van Aken 2006 present en ook de Engelse Joanne Eccles, die in 2009 zowel het CVI Ermelo won als Europees Kampioene werd. Haar zusje Hannah Eccles zal proberen haar prestatie in 2009, de overwinning bij de dames junioren, te evenaren. Ook bij de heren staan een aantal grote namen als Patric Looser uit Zwitserland en Viktor & Thomas Brüsewitz uit Duitsland op de deelnemerslijst. Ook meervoudig Wereld- en Europees Kampioen Kai Vorberg uit Duitsland is van de partij.

In alle klassen bij zowel de solo’s als de teams junioren en senioren is Nederland met een groot aantal deelnemers vertegenwoordigd. Zo strijdt Team De Molen uit Hoogerheide bij de seniorenteams. Zij behaalden onlangs nog een derde plaats op het CVI in het Franse Saumur. Ook Team Groenendaal uit Bunschoten, dat Nederland vorig jaar heeft vertegenwoordigd op het EK in Zweden, is aanwezig.

Wilt u ook de internationale voltigetop in actie zien? Kom dan op van 23 t/m 25 april naar het KNHS Centrum aan De Beek 125 in Ermelo. Voor het meest recente programma kijk op http://www.cviermelo.nl .

maxxie

Re: Voltigeurs uit twaalf landen strijden tegen elkaar in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:11

een super deelnemersveld. Kom allen kijken, zou ik zeggen

Elinedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:16

Succes voor degene die hier aan deelnemen.

SSDesign

Re: Voltigeurs uit twaalf landen strijden tegen elkaar in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 17:55

Oh oh oh wat baal ik dat dit net voor mijn toetsweek is waardoor ik niet kan komen kijken. Grrr! Echt zo onwijs zonde, maar school gaat helaas voor.

Succes alle deelnemers, het is echt een super deelnemersveld inderdaad :)! En met name ook succes aan mijn trainster :D

SWDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:50

spannend, ben benieuwd. zo mooi sierlijk om te zien