Verdachte van paardenmishandeling verschijnt voor rechter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verdachte van paardenmishandeling verschijnt voor rechter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 11:55

http://www.dvhn.nl

De 54-jarige inwoner van Bunne die wordt verdacht van mishandeling van een paard moet zich komende maandag verantwoorden tegenover de politierechter.

De man liet het dier, dat hij tevergeefs schopte en sloeg om het weer overeind te krijgen, na de mishandeling in hulpeloze toestand achter. Niet veel later overleed het paard.

Het incident vond oktober vorig jaar plaats, nadat het paard uit een trailer was gevallen. Uit onderzoek bleek dat de viervoeter daardoor een bekkenbreuk en interne bloedingen opliep. Nadat het schoppen en slaan niets uithaalde, liet de verdachte het dier ontredderd achter. Enkele uren later overleed het in de stal.

Verwante artikelen:

[ON] Inwoner Bunne verdacht van doden paard
[VN] Paard uit Bunne niet gedood door eigenaar van manege

punkielover

Re: Verdachte van paardenmishandeling verschijnt voor rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:59

Dat is toch niet normaal dat zoiets gebeurd!
Goed dat de verdachte naar de rechter gaat, ik hoop dat hem een hoge boete te wachten staat en een verbod op het houden van dieren voortaan. Hopelijk een celstraf van lang genoeg, een paar maandejs heb je niets aan.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:02

In een hokje opsluiten en de sleutel weggooien! :( Hoe duft hij! :(

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:04

Kun je je voorstellen wat er voor die situatie al is gebeurd... een paard valt over het algemeen niet zomaar uit een trailer. Arm dier.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:04

Nou, hij zal vast wel weer een goede reden verzinnen waarom hij het heeft gedaan en dan max. een weekje de cel in moeten..

Bah, wat een vreselijke mensen wonen er op de wereld! De straffen mogen veel hoger voor dit soort tuig.. :(

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:17

Het woord 'tuig' is nog te aardig voor die man! :(

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:25

Misschien kunnen ze hem gelijk op nemen voor zijn drankprobleem, slaan ze 2 vliegen in 1 klap

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:28

Tranen schieten me in de ogen.

Zulke mensen mogen ze wat betreft mij ............

Deze man MOET een dierenverbod voor de rest van zijn leven krijgen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:35

wat vreselijk zeg, dat er zulke mensen zijn, een paard breekt niet zomaar zijn heupen.

Jannyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:58

jeetje... echt ongelooflijk...
helaas maar waar hoor je dit soort verhalen nog te vaak!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:49

met zulke mensen moet je exact hetzelfde doen! Bah wat een man! Die man moet nooit meer een paard of ander dier hebben!
Ik word hier zo boos van!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:50

macke schreef:
Misschien kunnen ze hem gelijk op nemen voor zijn drankprobleem, slaan ze 2 vliegen in 1 klap

Drankprobleem? Waar zie jij dat staan?
Of ken je hem?

Ik zal niet goed praten wat die heeft gedaan, maar ik vraag mij wel af waarom hij dat heeft gedaan?
Mischien had die wel zoiets van het paard moet weer opstaan anders is het afgelopen en dat het hem uiteindelijk niet lukte om hem overeind te krijgen dacht hij mischien dit is toch einde verhaal laat maar. Oudere paardenmensen zijn veel ruwer bezig dan tegenwoordig het geval.
Nogmaals ik praat het neit goed, maar zou wel graag willen weten waarom? Wat hij dacht te bereiken?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:52

wemkelover schreef:
macke schreef:

Drankprobleem? Waar zie jij dat staan?
Of ken je hem?

Ik zal niet goed praten wat die heeft gedaan, maar ik vraag mij wel af waarom hij dat heeft gedaan?
Mischien had die wel zoiets van het paard moet weer opstaan anders is het afgelopen en dat het hem uiteindelijk niet lukte om hem overeind te krijgen dacht hij mischien dit is toch einde verhaal laat maar.
Oudere paardenmensen zijn veel ruwer bezig dan tegenwoordig het geval.
Nogmaals ik praat het neit goed, maar zou wel graag willen weten waarom? Wat hij dacht te bereiken?

Optimistisch....

Ik zeg: nekschot.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:53

Hoezo optimistisch? Omdat ik wel even verder denk dan de rest? In plaats van meteen te denken opruimen die zooi....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 13:56

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:57

wemkelover schreef:
Hoezo optimistisch? Omdat ik wel even verder denk dan de rest? In plaats van meteen te denken opruimen die zooi....

Iemand die op subtiele wijze het paard overeind probeert te krijgen en vervolgens tijdig de DA belt verschijnt niet voor de rechter.
Je staat niet zomaar voor het gerecht, dat is er al een en ander geschiedt.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:34

HorseyDude schreef:
In een hokje opsluiten en de sleutel weggooien! :( Hoe duft hij! :(

Helemaal mee eens! Ik snap niet dat mensen zoiets kunnen.. :(

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:41

Ik vroeg me al af hoe dit af ging lopen... bleef verdacht stil er rondom.
Ik weet ook om wie het gaat, vindt het echt nog wonderbaarlijk dat er zóveel paarden staan daar/van hem zijn of die hij verzorgd... ben van mening dat zulke mensen geen paarden (of uberhaubt) dieren meer mogen houden of er al bij in de buurt komen.
Hier in de omgeving zijn er nog wel veel meer verhalen bekend over hem en zijn omgang met dieren, die ik niet hier op internet ga zetten maar ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:37

het arme dier. hoe kunnen sommige mensen het zo ver laten komen :n . hopelijk word de man goed getrafd. ik hoop dat hij begrijpt hoeveel leed hij bij het paard heeft veroorzaakt.

IngeBrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:45

Citaat:
http://www.dvhn.nl
De man liet het dier, dat hij tevergeefs schopte en sloeg om het weer overeind te krijgen, na de mishandeling in hulpeloze toestand achter. Niet veel later overleed het paard.

Het incident vond oktober vorig jaar plaats, nadat het paard uit een trailer was gevallen. Uit onderzoek bleek dat de viervoeter daardoor een bekkenbreuk en interne bloedingen opliep. Nadat het schoppen en slaan niets uithaalde, liet de verdachte het dier ontredderd achter. Enkele uren later overleed het in de stal.

En dat vind je niet vreemd dat een paard niet weer overeind komt?? En dan bel je niet gelijk de da??
Nee tuurlijk niet als je een stuit drank ook nog eens in je pens hebt.....

Drank en dieren gaan OOK niet samen, net zomin als in het verkeer (is het paard tijdens een transport door deze man (met drank op) gewond geraakt?)

In dit soort gevallen zou er een oog om oog-recht moeten zijn..... Eens kijken wat hij daar van vindt...

Jammer dat ze nog steeds geen rechtssysteem hier hebben zoals die in Amerika er wel is. Daar draai je gewoon echt voor een tijd de bak in als je dit flikt en kan men zelfs een verbod op het houden van dieren opleggen.

Nu zijn we zo'n vooruitstrevend landje, waarom is dit hier dan nog steeds niet geregeld vraag je je dan af.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:47

Het zal voor die kerel wel allemaal met een sisser aflopen zoals meestal in dit soort gevallen. Ik gok op een waarschuwing, al ben ook ik van mening dat hij minstens 3 jaar de cel in zou moeten. Maar voor een dergelijke straf hier in dit gekke land moet je minstens een heel gezin uitgemoord hebben.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:08

ja, zoals dat in amerika gaat, zou echt heel gepast gaan. boete en de bak in. maarja, nog beter helpen ze hem van de drank af. want daar zit de kern van het probleem. vastzitten heeft hij al vaker gedaan volgens mij.

fente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:11

echt belachelijk ik hoop dat die man een flinke boete krijgt of de gevangenis indraait!
waarom belde niemand de dierenambulance toen dat paard lach te lijden.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:48

Is niemand getuige geweest?

IIrriissjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:04

gewoon nooit meer los laten die man! :( Als een paard uit de trailer valt ga je tog niet schoppen en slaan? |( Dan maak je je tog eerder druk of er iets met hem is!! Zulke mensen moeten echt voor altijd in de gevangenis