Voorlopig geen paardencrematorium in Heelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Voorlopig geen paardencrematorium in Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 08:26

www.nieuwsgrazer.nl

Het paardencrematorium in Heelweg komt er voorlopig niet, dat zegt initiatiefnemer Gaastra.

Na jarenlang procederen kreeg het dierencrematorium vorig jaar de vergunning om een paardenoven te plaatsen. Volgens Gaastra is de crisis reden om niet te bouwen, maar ook vraagt hij zich af of er wel genoeg vraag naar is. Elders in het land is vorig jaar namelijk een paardencrematorium geopend en daar wordt bijna geen paard gecremeerd.

Of het crematorium ooit wordt gebouwd, weet Gaastra niet.

ColdstarZ

Re: Voorlopig geen paardencrematorium in Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:49

Ik heb in december 2008 me paardje laten cremeren in rotterdam...
K heb het als heel fijn ervaren zoals mijn Coldstar werd opgehaald door de mensen van het crematorium, maar ook toen we daar kwamen om de urn uit te zoeken en zijn as mee te nemen, werden we echt behandeld als mensen die een dierbare waren overleden.. er is daar zelfs een rouwkamer!!!
Erg jammer eigenlijk dat er maar zo weinig crematoriums zijn voor paarden...
Hoop dat het crematorium in heelweg er voorals nog komt!!!

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:00

Ik hoop het ook. Het lijkt me zeer fijn om je paard te laten cremeren als het overleden is. Mijn vorige paard die overleden is is niet naar het crematorium gegaan. Maar opgehaald.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:41

Ondanks dat ik gelukkig nog nooit voor de keuze heb gestaan, en dat mag van mijn part nog wel 70 jaar duren :D, denk ik wel dat ik hiervoor zou gaan ongeacht de kosten. Ikzelf vind dit een erg prettig idee, en vind het ook fijn dat mijn paard niet op de "grote hoop" gaat.

Ik begrijp dat iedereen hier anders over denkt, maar denk dat ik het heel mooi zou vinden.

Dus ik hoop dat deze er alsnog komt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 17:54

welke Gaastra is dit? :)

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:03

Ja dat klopt had die man het laatst al over toen we er met school waren

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:16

Pellie schreef:
welke Gaastra is dit? :)

Als ik het goed heb zou het hier gaan om Hette Gaastra uit Arnhem. Ook eigenaar van Manege De Waterberg.

Hij heeft ook een dierencrematorium De Kollenweidehof. http://www.kolleweidenhof.nl/

IIrriissjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:09

Ik hoop dat het crematorium er komt. Mijn verzorgpony is vorig winter dood gereden. En toen ze hem ophielden vond ik dat verschrikkelijk. Het zal fijner zijn om z'n as tog nog bij je te hebben.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 07:44

vanuit arnhem dan naar heelweg (bij varsseveld) om een crematorium te beginnen?
kan t niet een andere gaastra zijn?

ook ik hoop dat hij er komt, zou erg mooi zijn voor mensen die dat graag willen, er is idd weinig.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 10:20

Nee, ik weet zeker dat het hem is. Hij woont in Arnhem maar heeft daar zijn bedrijf. Kan toch prima. Toen ik 21 jaar was (en dat is heeeeeeeeeeeel lang geleden :D ) deed hij dat al.

Er staat ergens op de site een contactnaam en dat is H Gaastra. Kan niet missen!

zoewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:50

Ik vind het altijd erg dubbel. Iemand bij ons op stal heeft laatst zijn paard verloren en stond voor de keuze om zijn paard te cremeren. Hij heeft het niet gedaan omdat het paard met de trailer mee moest en dat was voor het paard niet mogelijk. Zij is in haar eigen omgeving ingeslapen.

Ik kan iedereen afraden om te kijken als je paard opgehaald wordt. Het is al erg genoeg om je eigen paardje dood te zien, maar dat ziet er meestal vredig uit. Een paard in een happer van een machine niet.

Ik heb wel eens een mooi verhaal gehoord over de man van het ophaalbedrijf die een paard op kwam halen. De eigenaresse had twee roosjes op haar pony gelegd en mensen die stonden te kijken toen hij werd opgehaald zagen dat de man de roosjes weer op hem legden in de vrachtwagen.

Marjolijn01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:41

ColdstarZ schreef:
Ik heb in december 2008 me paardje laten cremeren in rotterdam...
K heb het als heel fijn ervaren zoals mijn Coldstar werd opgehaald door de mensen van het crematorium, maar ook toen we daar kwamen om de urn uit te zoeken en zijn as mee te nemen, werden we echt behandeld als mensen die een dierbare waren overleden.. er is daar zelfs een rouwkamer!!!
Erg jammer eigenlijk dat er maar zo weinig crematoriums zijn voor paarden...
Hoop dat het crematorium in heelweg er voorals nog komt!!!

Mee eens..

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:10

zoewie schreef:
Ik heb wel eens een mooi verhaal gehoord over de man van het ophaalbedrijf die een paard op kwam halen. De eigenaresse had twee roosjes op haar pony gelegd en mensen die stonden te kijken toen hij werd opgehaald zagen dat de man de roosjes weer op hem legden in de vrachtwagen.

dat is nog eens je werk met respect doen en respect voor dier maar vooral mens hebben..
zulke mensen kan ik erg waarderen en staan dan ook hoog in t vaandel bij mij.
Het is zo vaak anders.. Ik heb echt diep respect voor deze man.

Gigondas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 15:32

Ik kan bevestigen dat het om Dhr. H. Gaastra uit Arnhem gaat van A.H.C. de Waterberg en Huisdierencrematorium Kolleweidenhof.

Ben zelf namelijk werkzaam op beide bedrijven van Dhr. Gaastra.

We gaan dus voorlopig niet uitbreiden met een paardencrematorium maar we kunnen wel met onze bestaande ovens pony's tot een schofthoogte van 1,40 meter in z'n geheel cremeren.
Ik hoop zelf ook dat het crematorium ooit gebouwd wordt zodat mijn eigen paarden ook gecremeerd kunnen worden op mijn werk omdat alles dan netjes en goed gebeurd en ze voor mij in vertrouwde handen zijn bij mijn collega.