Bretton Woods goedgekeurd bij het AES

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarryFG

Bretton Woods goedgekeurd bij het AES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 11:51

http://www.stalwitte.nl / Nieuwsredactie

Bretton Woods goedgekeurd bij Anglo European Studbook

De zwarte hengst Bretton Woods, is via advies keuring goedgekeurd bij het Anglo European Studbook en vanaf nu beschikbaar voor de fokkerij. Bretton Woods is een zoon van de kampioenshengst Johnson die op zijn beurt afstamt van de preferente hengst Jazz. Moeder van Bretton Woods is de Elite preferente EPTM merrie Annabel die momenteel de KWPN dressuurmerrie index aanvoert. Zij stamt af van de Duitse hengst De Niro (v. Donnerhall).

Verder in de moederlijn van Bretton Woods zien we de, in Westfalen geregistreerde, hengst Romancier, die net als de Duitse hengst Rubinstein afstamt van Rosenkavalier en beide voortkomen uit de Dodona stam. Uit deze stam komen naast Romancier en Rubinstein ook de Olympische dressuurpaarden Amon, Ahlerich en Rembrandt voort.

Moeder Annabel bracht ook de, dit jaar voor het KWPN verrichtingsonderzoek aangewezen, dressuurhengst Chagall (v. Jazz).

Bretton Woods wist als driejarige de Prinsenstad dressuurcompetitie met een hoog aantal punten op zijn naam te schrijven. Jurylid en internationaal dressuuramazone Stephanie Peeters beloonde de zwarte dressuurhengst met een 10. Begin dit jaar liet Bretton Woods zijn concurrentie ver achter zich tijdens de strijd om de VSN-trofee in Ermelo. Bretton Woods zal zijn verdere opleiding genieten onder het zadel van dressuuramazone Emmelie Scholtens en wordt voorbereid op zijn deelname aan de PAVO-cup dit jaar.

Verwant artikel

[VN] Bretton Woods en Batana overtuigende winnaars VSN troffee

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 08:16

Is het AES dan niet zo streng met rontgenologische eisen?
Ik vind het een wereldsgaaf paard trouwens maar ik weet niet wat de eisen van het AES zijn. Blijkbaar soepeler dan het KWPN.

Ollie23

Re: Bretton Woods goedgekeurd bij het AES

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:19

Deze hengst gezien bij Prinsenstad. Geweldig bewegingsdier. Hoop dat Emmelie er veel succes mee zal hebben.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:35

Suzanne F. schreef:
Is het AES dan niet zo streng met rontgenologische eisen?
Ik vind het een wereldsgaaf paard trouwens maar ik weet niet wat de eisen van het AES zijn. Blijkbaar soepeler dan het KWPN.

Is er iets dan niet in orde rontgenologisch?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:42

Suzanne wat weet jij wat wij niet weten ;-)

Moeder is zelf elite en heeft ook al een elite dochter en 1 aangewezen, dus deze zijn igg wel ront. goed......

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:45

Hm nou ja heb zelf het rapport niet onder ogen gehad dus ik heb het 'van horen zeggen' dat hij in ieder geval niet aan de rontgen-KWPN eisen voldoet.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 16:12

Ik kan mij herinneren dat het in een interview heeft gestaan, ik meen in Het Sportpaard.
Daarnaast wordt een opvallende hengst uit een nette moederlijn er in de 2e bezichtiging niet zomaar uit geknald.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:59

Bretton Woods heeft alleen röntgenologisch een afvlakking. (klasse C) Geen OCD/losse fragmenten of zoiets....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 09:09

Shamrock4NL schreef:
Bretton Woods heeft alleen röntgenologisch een afvlakking. (klasse C) Geen OCD/losse fragmenten of zoiets....

Maar daarmee worden ze tegenwoordig toch ook opgenomen bij het KWPN. Net als Bordeaux??

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:38

Ze worden niet zonder meer opgenomen Suzanne, ze moeten dan echt wat aparts meebrengen wb fokwaarde, moederlijn, beweging en exterieur. Blijkbaar voldeed hij vorig jaar in ieder geval niet aan deze eisen want voor zijn jaargenoot hebben ze inderdaad wel die uitzonderingsregel toegepast.

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:47

Wel enorm leuk beest :)

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:02

Inderdaad, hij zal in augustus in de Pavo-Cup voor het KWPN-najaarsonderzoek worden voorgesteld. :D