Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yvonniej schreef:Ik ben het deels wel en deels niet met je eens.
De leeftijd maakt er inderdaad weinig op uit. Maar als er 9 maandsalarissen aan uitgegeven moeten worden om het paard zover te krijgen als een reeds beleerd paard dan is het al snel goedkoper om een reeds beleerd paard te kopen.
) bulck schreef:Yvonniej schreef:Ik ben het deels wel en deels niet met je eens.
De leeftijd maakt er inderdaad weinig op uit. Maar als er 9 maandsalarissen aan uitgegeven moeten worden om het paard zover te krijgen als een reeds beleerd paard dan is het al snel goedkoper om een reeds beleerd paard te kopen.
Als dat effectief zolang duurt dan vrees ik dat ze betere ruiters en leermeesters moeten zoeken. De paarden moesten altijd al zadelmak zijn, dus de beginselen zullen er wel opgezeten hebben (3 gangen op beide kanten en een stop)
Aria_zz schreef:Dat ze daar nu pas mee komen, ik dacht dat ze dat allang deden?!
Maar zo'n voplledig getraind paard kost ook wel meer dan een groentje he, dus misschien dat ze er daarom pas nu iets aan hebben om het zo te doen.
Yvonniej schreef:Aria_zz schreef:Dat ze daar nu pas mee komen, ik dacht dat ze dat allang deden?!
Maar zo'n voplledig getraind paard kost ook wel meer dan een groentje he, dus misschien dat ze er daarom pas nu iets aan hebben om het zo te doen.
Opzich hoeft het trouwens niet zo te zijn dat een 'volledig' beleerd paard. Dus laten we zeggen B niveau meer kost dan een groen paard. Bij een groen paard zit een verwachtingspatroon wat bij een beleerd paard al weg kan zijn. Als hij minder talentvol blijkt te zijn.
Yvonniej schreef:ze hebben het over paarden van 5 t/m 10. Ik denk dat die echt nog wel wat te leren valt.
Ik denk trouwens ook niet dat een 3 of 4 jarige dat werk al aan kan of moet kunnen.
En kijk eens naar de prijzen op het moment. En gewoon leuk normaal goed gereden paard is de hoofdprijs niet meer waard. De prijzen zijn enorm gedaald.
We kunnen wel gaan discusseren of een 8 jarige brave beleerde er wel of niet geschikt voor is, want elk paard is anders. Zwart wit gekeken, denk ik dat ze beter uit zijn met een 5,6,7 jarige dan met een 3 of 4 jarige.