Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lesleygjof schreef:Ik vind dit ook een erg goede regel, maar ik denk niet dat er veel gebruik van word gemaakt:P
Niet ten nadele van de z dressuurruiters, maar ik denk dat de stang en trens ook wel gewoon laat zien van " ook kijk iedereen ik rijd z dressuur " terwijl je misschien ook dezelfde oefeningen kunt doen met alleen een trens.
Kort om gezegt, stang en trens staat wat stoerder dan alleen een trens.
Dat is pas écht paardrijden!
lesleygjof schreef:Ik vind dit ook een erg goede regel, maar ik denk niet dat er veel gebruik van word gemaakt:P
Niet ten nadele van de z dressuurruiters, maar ik denk dat de stang en trens ook wel gewoon laat zien van " ook kijk iedereen ik rijd z dressuur " terwijl je misschien ook dezelfde oefeningen kunt doen met alleen een trens.

lovelucydan schreef:lesleygjof schreef:Ik vind dit ook een erg goede regel, maar ik denk niet dat er veel gebruik van word gemaakt:P
hoezo stoerder? die mond vol met ijzer hangen en zien dat je paard het er moeilijk mee heeft (behalve de ruiters die wel correct met een stang en trens om gaan)
als een paard een grand prix kunstje laat zien op een trens heb ik er meer respect voor hoor.
als het niet nodig is ben ik van mening dat je het niet moet doen.

didtje schreef:Vind het een mooi voor beeld van de laptop hihi
Ik rij mijn paarden wel eens met stang en trens.
Om te kijken of we der aan toe kunnen komen.
En boven wonder lopen ze der erg fijn me weg.
Plus dat ze de volgende dagen gewoon weg net zo lopen als op trens.
Zo wil ik mijn stang en trens gebruiken.
Maar boven al wil ik dat ze zeer goed kunnen lopen op de trens.
en dan kijk ik eens verder om ze te starten met S&T

Cayenne schreef:Ook moet een ruiter niet om de verkeerde redenen gebruik maken van deze mogelijkheden. Als een ruiter niet onafhankelijk kan zitten en daardoor geen gerichte hulpen kan geven met zijn sporen en vervolgens die sporen om die reden maar afdoet