Poloteam Venezuela wil 4 miljoen dollar voor dode paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Poloteam Venezuela wil 4 miljoen dollar voor dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 19:41

Nieuwsredactie

Het poloteam van Venezuela wil tenminste vier miljoen dollar ontvangen van de apotheek die afgelopen jaar per ongeluk eenentwintig prijswinnende paarden vergiftigde tijdens de Open Polo Kampioenschappen van de Verenigde Staten.
Slechts een paar uur voor het evenement begon zakten de paarden opeens in elkaar, en enkele dagen later waren alle dieren dood.

De paardeneigenaren, het management en de polospelers lieten in de rechtbank weten hoe de paarden om het leven kwamen. "Kort na het toedienen van een voedingssupplement vielen de paarden bij bosjes neer en kregen een hartstilstand. De toeschouwers zagen tot hun afschuw hoe de paarden omvielen. Binnen enkele minuten was het veld van de Palm Beach Polo Club bezaaid met de lichamen van verlamde paarden," aldus een woordvoerder.

Het supplement zou een mix van potassium, magnesium en selenium moeten bevatten, waardoor de paarden goed herstellen na een zware training, maar een medewerker van de bewust apotheek had per ongeluk veel teveel selenium toegevoegd, waardoor dit een dodelijke dosis werd.

De apotheek bekende schuld. Hoewel selenium een waardevolle toevoeging kan zijn in een voedingschema voor paarden, kan het in kleine porties al dodelijk zijn. Een paar gram selenium kan een volwassen paard doden. Tijdens gepleegde secties op de overleden paarden bleek dat de organen ernstig waren aangetast en de paarden zwarte bloedstolling hadden.

De paarden waren verzekerd door Diamond State, die al eerder een bedrag van 1.3 miljoen dollar betaalde, maar volgens het poloteam is de schadepost zeker 4 miljoen dollar. Er wordt nog onderhandeld over het uiteindelijke bedrag.

Verwant artikel:

[VN] Veertien polo pony's overlijden vlak voor wedstrijd *Update*

chocobroodje

Re: Poloteam Venezuela wil 4 miljoen dollar voor dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:50

Jeetje ja dat kan ik me nog goed herinneren dat was zo bizar! Het zijn ook dure paardjes kan me dat bedrag wel enigzins voorstellen.

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:05

Jeetje seg, gelijk het hele team van de kaart.
Lijkt me moeilijk om er dan de moed in te houden.
Het zal je maar overkomen...

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:24

Ik denk dat je je rot schrikt als je dat ziet gebeuren, ik zou geloof wel in paniek raken