Gerehabiliteerd paard Clydesdale Digger speelt de drum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Gerehabiliteerd paard Clydesdale Digger speelt de drum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 12:15

Nieuwsredactie

Het Engelse World Horse Welfare (WHW) vangt net als de Nederlandse dierenbescherming met regelmaat paarden op. Deze paarden komen bijvoorbeeld uit een leefomgeving waar ze niet in konden blijven en nadat ze opgeknapt zijn worden de meeste ‘geadopteerd’. Er komen ook paarden binnen die door hun baas (vrijwillig) worden afgestaan omdat zij niet meer voor hun kunnen zorgen.

Dit laatste was het geval bij, de nu vijfjarige Clydesdale ruin, Digger die 1.93m hoog is en rond de 1.000 kilo weegt. Digger kwam bij het WHW begin 2008 en is het grootste paard dat het WHW tot nu toe heeft gehad. Hij kwam als jong paard bij hen terecht en groeide toen nog vrij snel. Hij heeft vanwege zijn groei een OC (Osteochondrose) operatie nodig gehad, maar is hiervan volledig hersteld.

Vorige week is Digger vertrokken naar zijn nieuwe en extra grote stal bij de Household Cavalry Mounted Regiment (HCMR). Dit Engelse cavalerie regiment is vlak na de tweede wereldoorlog opgericht en is onderdeel van het Engelse leger. Hun functie is louter ceremonieel als beschermelingen van de Engelse Koningin.

Het Regiment bestaat nu uit ongeveer 250 paarden. Digger zal gaan functioneren als drumpaard. Hij wordt de komende twee jaar getraind om een goed drumpaard te worden, hij zal hierbij dus onder andere moeten wennen aan het geluid. Als deze opleiding succesvol verloopt zal Digger met zijn ruiter en twee zilveren drums á 31 kg, één aan beide zijden, bij elke ceremoniële en staatsaangelegenheden de stoet leiden. Benieuwd hoe dat er uit kan zien? Klik dan hier.

Kijk hier onder naar een filmpje gemaakt van Digger tijdens zijn verblijf bij het WHW. De voertaal is Engels.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:51

hij loopt wel raar vanachter,hopelijk trekt dat mooi bij
en wel een mooi paard zeg :~

bromfiets

Re: Gerehabiliteerd paard Clydesdale Digger speelt de drum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 12:53

Ik hoop voor digger dat hij het naar zijn zin zal krijgen als drumpaard. Wat een pracht van een dier :~

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:33

craiester schreef:
hij loopt wel raar vanachter,hopelijk trekt dat mooi bij
en wel een mooi paard zeg :~

Inderdaad, zijn linker voet hangt precies los :?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 13:56

De DA geeft daar een verklaring voor op 1m.
Als ik me niet vergis linksachter stringhalt, rechtsachter OC.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:03

Als ik me niet vergis is dit filmpje van vóór de OC operatie, en ook voordat duidelijk is dat hij als drumhorse een kans krijgt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:59

Sammie schreef:
Nieuwsredactie
Als deze opleiding succesvol verloopt zal Digger met zijn ruiter en twee zilveren drums á 31 kg, één aan beide zijden, bij elke ceremoniële en staatsaangelegenheden de stoet leiden. Benieuwd hoe dat er uit kan zien? Klik dan hier.

Blijkbaar in Engeland geen gezeik dat elke ruiter toch minimaal anorexia moet hebben om te mogen rijden - je zit met ruiter + drums toch gauw aan de 145 kg!

Roselique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:41

beantsje schreef:
Sammie schreef:
Nieuwsredactie
Als deze opleiding succesvol verloopt zal Digger met zijn ruiter en twee zilveren drums á 31 kg, één aan beide zijden, bij elke ceremoniële en staatsaangelegenheden de stoet leiden. Benieuwd hoe dat er uit kan zien? Klik dan hier.

Blijkbaar in Engeland geen gezeik dat elke ruiter toch minimaal anorexia moet hebben om te mogen rijden - je zit met ruiter + drums toch gauw aan de 145 kg!

maar zo'n groot paard als hij beetje gespierd is kan die dat makkelijk hebben!
en het zijn volgens mij van die paarden die vroeger zwaar werk deden op het land enzo dus dat is denk ik niet zo erg hoor :D

wel groot is hij!!