Bekende trailers van Ifor Williams last van schimmelgroei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bekende trailers van Ifor Williams last van schimmelgroei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 09:00

Nieuwsredactie / http://www.horseandhound.co.uk

Afbeelding
Het HB511 model van Ifor Williams.

Trailerproducent Ifor Williams heeft de afgelopen tijd enorm veel klachten ontvangen over schimmelgroei in de eerste uitvoeringen van (met name) de HB506 en HB511 trailers. Ook andere modellen kunnen last krijgen van deze problemen.

Verschillende trailers moesten in december 2008 al worden behandeld nadat er schimmel bleek te groeien op plastic/glazen panelen in trailers die tussen april en oktober 2008 werden gefabriceerd. In november 2009 liet Ifor Williams in een verklaring weten dat de schimmel in de meeste gevallen weer zal terugkeren.

"We raden alle kopers aan van deze modellen om naar hun lokale distributeur te gaan en de trailer gratis te laten behandelen. We zijn teleurgesteld in het feit dat het materiaal van een derde partij niet aan onze standaard qua kwaliteitseisen kon voldoen. We proberen dit probleem op te lossen door naar een nieuwe leverancier te zoeken.

De HB506 trailer van Ifor Williams werd afgelopen november nog door het Duitse paardensportmagazine Cavallo uitgeroepen tot de beste paardentrailer van Europa.

Een van de gedupeerde kopers liet echter weten dat de trailers en wel mooi uitzien en de paarden er goed in reizen, maar de bouw is verschrikkelijk.

"Ik heb problemen gehad met een beschimmeld dak, de bevestigingspunten lieten spontaan los en kwamen gewoon uit de wanden. Het sluitsysteem begon ernstig te roesten, de veiligheidsstangen laten spontaan los en de laadklep blijft continu hangen."

Een andere ontevreden klant liet weten dat zijn paard zeer nerveus is geworden in de trailer nadat een achterstang spontaan los liet tijdens het vervoer en het paard de zware stang tegen de hakken kreeg.

Scott Evans wil de trailerfabrikant zelfs voor de rechter slepen. "Mijn gloednieuwe HB 511 kocht ik in augustus 2008. In januari 2009 moest ik hem al laten behandelen voor schimmel en binnen twee maanden was het alweer terug. We hebben hem toen opnieuw laten behandelen maar hij blijft gewoon schimmelig. De voorklep zit geregeld vast en de verlichting zit vol met water."

Woordvoerder van Ifor Williams, Ceidiog Hughes, liet weten dat er inderdaad veel klanten zijn met problemen, maar dat deze problemen voornamelijk over schimmelvorming gaan. Over issues met de voor- of achterstangen wist hij niets, maar klanten kunnen altijd contact opnemen met de informatielijn van het bedrijf.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:29

een pensionklant van ons is met dit merk haar paard "verloren" op de snelweg. de bevestigingssteunen van de klep lieten los. net vier jaar oud was deze trailer en altijd in onderhoud. ifor williams reageerde hierop ronduit onbeschoft.
u begrijpt, door deze ervaring nooit meer dit merk

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:38

hmm ik heb een heel oud model Iforwilliams.. en nooit ergens last van? hij is 3 jaar terug door een hobby-ist 'gerenoveerd' maar nooit last van schimmel of wat dan ook gehad.

weet ook niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen?

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:44

Dat is niet zo beste reclame... Net nu ze een nieuw type uithebben...

Sjoukie1305

Re: Bekende trailers van Ifor Williams last van schimmelgroei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 09:57

hmm, erg jammer, vind het een erg mooi model, stond echt op mijn verlanglijst!

Wij hebben zelf ook een oud model, nooit problemen mee, super wegligging en zo sterk als een paard hahaha

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:14

Wij hebben ook altijd trailers van dit merk gehad, ook nooit ergens last van gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:21

Ik was laatst bij Kraaij in Nijkerk en die stopt zelfs met de verkoop van de nieuwe Ifor omdat het nieuwe model gewoon om te huilen is, onderdelen breken spontaan af omdat het gebruikte kunststof gewoon prut is...
Hij gaat nu de Fautras trailer verkopen.
Ben zo blij dat ik de mijn HB510 uit 2003 niet heb ingeruild voor een nieuwe omdat ik vond dat er te veel geld bij moest, dat ding is echt oersterk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:22

Goedkoop personeel in dienst die niet kunnen lassen......

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:24

russel schreef:
Goedkoop personeel in dienst die niet kunnen lassen......

Polen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:25

Zat ik aan te denken, wilde het niet zeggen.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:28

Dat staat helemaal los van kunststof onderdelen die gewoon afbreken zoals de "sluiters" die de deurtjes boven de klep op hun plaats moeten houden...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:32

Nou personeel dan die niet kunnen lassen en niet kunnen lijmen.
In iedere geval geen goed personeel,als de trailers voorheen wél goed waren.Kan me niet voorstellen dat het nu ander materiaal is wat ze gebruiken?zoals de B-keus?Daarmee zetten ze echt niet hun naam op spel.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:34

Ik heb een stokoude Ifor en die bevalt nog altijd prima. Jammer dat ze de kwaliteit van vroeger niet vasthouden nu de modellen er mooier uit gaan zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:40

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:36

zonde en zeer slechte raclmae voor Ifor

@robbedoes, dat is idd wel heel erg zoiets en dan ook nog een onbeschofte reactie, heel sneu!

Vind de Ifor's altijd wel erg mooi om te zien! Heb altijd als droo gehad nog een mooit Ifor te kopen, met voorlader, maar als ik dit zo lees wacht ik wel even denk ik....

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:46

En dan te bedenken dat wij bijna een ifor williams hebben gekocht.
Hele mooie trailers inderdaad, maar door dit nieuws ben ik blij dat wij nu een ander hebben staan :=

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:00

Onze Ifor Williams is denk ik al een jaar of 12 oud. Hij is gebruikt voor het vervoer van paarden en puin naar de stort. IJzersterk ding. Hij is vorige week weer goedgekeurd. (in Belgie moeten aanhangers, dus ook trailers elk jaar naar de keuring net zoals auto's)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:04

Wij hebben het oude model (ook in de kleur die als vb wordt gebruikt) en die is echt oerdegelijk. Hij is nu een 8 jaar oud en zaten laatst te denken aan een nieuwe, maar we kregen al het advies om nog even te wachten tot alles weer op orde was :+

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:44

Daarom wilde ik persé het oude model toen ik vorig jaar een trailer ging kopen. Ik ben een ware fan van Ifor, maar de nieuwe modellen konden mij niet bekoren qua degelijkheid. Zeker de kunstof onderdelen vond ik niets. Ben blij dat ik voor het tweedhandsje ben gegaan!!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:49

Geef mij maar Henra..........is voor ons tot nog toe een topmerk die meegaat met zijn tijd en nog nooit problemen ervaren ;)

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:53

Dit is even schrikken, ik heb nu 3/4 jaar de HB511. Ik moet zeggen dat ik nog geen schimmel heb gezien of problemen heb gehad. Ik ben echt superblij met die trailer. De ideale trailer om alleen op pad te gaan.

Ik hou dit topic even in de gaten...

NkPrecious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:20

Ben ik even blij met mijn modelletje oud de oertijd :D leiver een betrouwbaar ding dan 1 die er mooi uitziet op de weg ;)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:25

Lia_ schreef:
Ben zo blij dat ik de mijn HB510 uit 2003 niet heb ingeruild voor een nieuwe omdat ik vond dat er te veel geld bij moest, dat ding is echt oersterk.

Ik ben nu toch ook wel blij dat wij net voor de introductie van het nieuwe model nog een oud model gekocht hebben :j

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:28

Pregini schreef:
Dit is even schrikken, ik heb nu 3/4 jaar de HB511. Ik moet zeggen dat ik nog geen schimmel heb gezien of problemen heb gehad. Ik ben echt superblij met die trailer. De ideale trailer om alleen op pad te gaan.

Ik hou dit topic even in de gaten...

Hier ook een HB511-bezitter, sinds een half jaar. En ook hier nog absoluut geen problemen, laat staan schimmel. De trailer is inmiddels zo'n 10x op en neer naar Polen geweest, zowel voor vervoer van goederen als levende have, en er is niet altijd even netjes mee omgesprongen. Maar, nog geen enkele beschadiging of wat dan ook. Even schoonspuiten en hij is weer als nieuw.
Moet wel zeggen dat ik em verder netjes onderhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 13:44

Ik zou naar de importeur met deze nieuwe gaan en het hang en sluitwerk, de lasnaden en de pinnen laten controleren. Beter mee verlegen dan om verlegen.