Concourspaarden van HBC verkocht aan Stal Haarsma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Concourspaarden van HBC verkocht aan Stal Haarsma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 14:33

www.kwpn.nl

Uilke Haarsma uit Tjerkwerd heeft enige weken geleden vijf concourspaarden gekocht van Jan Schep. Henk Hammers bracht ze altijd uit voor Schep maar dochter Margaret en Henk Hammers hebben er voor gekozen elk hun eigen weg te gaan. De paarden kwamen te koop en Haarsma heeft kampioen Sunlight (v.Manno) en het kampioensspan Tobias (v.Milano) en Varanno (v.Manno) inmiddels al enkele weken op stal. Ook heeft hij Wander (v.Marvel) weer op stal. Deze vos verkocht Haarsma vorig najaar aan Schep. Verder nam hij ook een jonge Uromast over en deze nieuweling zal Harry van Middelaar gaan uitbrengen.

Haarsma heeft natuurlijk ook nog zijn "eigen" concourspaarden zodat trainer Jalmer de Groot twaalf paarden in training heeft op Stal Haarsma. Dat zijn naast de nieuwe aanwinsten dan ook nog Vonko (v.Manno), het span Reflex-nazaten Wednesday en Vlo, het span Manno-nazaten Celebration en Zavanno en de schimmel Oxcan (v.Heineke). Dan heeft Haarsma nog twee nieuwelingen en dat zijn een dochter van Blokland's Shales, een volle zus van het concourspaard Van Oranje Landzicht, en een zoon van Hofmeester uit een sterdochter van Lorton.

Haarsma heeft nu drie ereklasse paarden en meerdere spannen. "Ik moet paarden verkopen, twaalf paarden mee op concours is niet te doen. We zijn wel met partijen bezig maar de koop is nog niet rond." Haarsma gaat op de Noordelijke Tuigpaardendag in Balkbrug wel enkele paarden uitbrengen maar met de nieuwe aankopen richt hij zich op het concours in Bennekom. Haarsma: "Henk Hammers helpt ons eerst nog even wat opgang met de training. Ik ben blij met deze paarden maar de illusie dat ze al meteen zo goed zullen gaan als bij Henk heb ik niet. Je moet wel eerst een combinatie vormen met een nieuw paard."

Dan is Haarsma nog geregistreerde of mede-geregistreerde van een aangewezen hengst en twee herkansingshengsten.