Van Paesschen haalt beste ruiters ter wereld naar Antwerpen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Van Paesschen haalt beste ruiters ter wereld naar Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 07:17

www.nieuwsblad.be

Van 22 tot 25 april vind voor de derde keer aan de Waagnatie (Hangar 29 en Scheldekaaien) Jumping Antwerpen plaats, een ruitertoernooi dat meetelt als kwalificatietoernooi voor het WK in Kentucky en het EK in Madrid.

Niet zo veel Antwerpse ruiters meer in het deelnemersveld, maar des te meer Antwerpenaren in het organisatiecomité. Onder hen ex-topruiter Stanny Van Paesschen, die mee voor een schitterende affiche zorgde. Hijzelf is trouwens uitermate tevreden over het deelnemersveld. 'Zelfs al zijn we maar een viersterrentoernooi, ons deelnemersveld kan best de vergelijking doorstaan met dat van een vijfsterrenorganisatie', vindt de Hoogbomenaar. 'We halen toch olympisch kampioen Eric Lamaze, wereldkampioen Jos Lansink en Europees kampioen Kevin Staut naar Antwerpen. In totaal hebben we veertien ruiters uit de wereldtop-28 met als andere bekende namen de Ierse Jessica Kuerten (15), Braziliaan Rodrigo Pessoa (13), de Australische amazone Edwina Alexander (7), Albert Zoer de Nederlandse winnaar in 2009 (4) en een grote belofte, de Française Pénélope Leprevost (18).

Zelfs als je van Jumping Antwerpen een vijfsterrentoernooi maakt, dan krijg je amper betere deelnemers aan de start, ook al kunnen ze dan nog iets meer verdienen. Ik kan bij die ruiters echt geen favoriet voor de overwinning naar voren schuiven. Er zijn wel dertig kandidaat-winnaars. Voor mij mag het een landgenoot zijn, maar je weet nooit met welke paarden ze naar Antwerpen komen, vlak na de finale van de wereldbeker in Genève.'

Niet alleen over het deelnemersveld is Stanny uitermate tevreden. 'Ik denk dat je nergens ter wereld een prachtiger locatie kunt vinden dan in Antwerpen, in de schaduw van de havenkranen, de kathedraal en de Schelde. En nee, ik voel het echt niet meer kriebelen om zelf nog eens mee te doen. Het is tijd voor de jonge talenten die in ons land toch aanwezig zijn.'

heudensfreak

Re: Van Paesschen haalt beste ruiters ter wereld naar Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:19

ik ga erheen !! :D