China creëert een Paardenstad van ruim 2,7 miljard euro (4 miljard dollar). De stad biedt onder andere de ruimte voor een trainingsschool voor ruiters, een stoeterij, hotels, een paardenziekenhuis en een renbaan.
Eind 2011 starten de Chinezen met de bouw en verwacht wordt dat de stad er eind 2015 staat. De trainingsschool biedt ruimte aan 8.000 hippische studenten. Naast het trainen van paarden is er ook plaats voor opleidingen op het gebied van het organiseren van evenementen en diverse managementopleidingen.
De stoeterij biedt ruimte aan zo'n duizend raspaarden. De paarden produceren ongeveer tien ton mest per jaar. De stad wil het methaan hieruit gebruiken voor het dagelijkse koken, de verwarming en de verlichting.
Naast een renbaan, een paardenziekenhuis, hotels en kantoorruimtes hoopt de organisatie ook een paardenevenmentenbureau en een voedseltechnologiecentrum op te zetten.
http://www.bokt.cn Ach, het kan daar blijkbaar, en er zijn ook nog onaangetaste gebieden daar hoor. Al lijkt het me voor dat land handiger om dit geld in andere dingen te stoppen.
JoSav
Geplaatst: 30-03-10 16:32
Sinds enkele jaren worden er naar deze stad (Tianjin) Akhal-Teke geïmporteerd, welke dus ook op de te bouwen renbaan zullen worden uitgebracht. China heeft een lange geschiedenis met grote raspaarden uit Centraal-Azië en het is dan ook niet verwonderlijk dat zij nu onder veel rijke Chinezen steeds populairder worden (klassieke paardensport overigens ook!). Ben benieuwd of het wat wordt. *denkt aan gloednieuwe Chinese spooksteden*
emma525
Geplaatst: 30-03-10 16:49
china zou toch een achterlopen met iets
dan maar meteen groots uitpakken. Waarom doen ze niet eerst iets aan de uitbuiting in hun land
Seasons
Geplaatst: 30-03-10 16:50
Misschien wil China toch nog iets bekender worden met paarden?! Ik had het niet echt verwacht, en zoveel geld! Zal er vast wel mooi worden.. Ik moet nu alleen nog Chinees leren..
En hoe willen ze bijv. de uitbraak van droes voorkomen? Hier willen we af van de massa stallen en daar gaan ze een hele stad bouwen Maar opzich, lijkt het mij wel een mooi streven
Dierenwelzijn heeft in china een hele andere betekenis dan in NL. Ik hou mijn hart vast....Alleen maar commercie. (Denk maar aan de honden en katten die levend worden gevild voor bontkragen aan jassen.......) Ik ben niet zo blij met dit inniatief. Zelfs de paardenfokkerij en sport wilt men gaan immiteren........
Ilse_123
Geplaatst: 30-03-10 17:34
Op zich is een deel van China wel echt een paardenland hoor, niet zozeer het drukbevolkte gedeelte, maar in het noorden, aan de grens van Mongolie leven een hoop Chinezen gewoon op het paard... En de economie van China gaat goed op het moment, erg goed zelfs. Ik denk dat een 'paardenstad' in China een beter plan is als een paardenstad in de VS eigenlijk. Ik vind het eigelijk wel een leuk idee, China kan de laaste tientallen jaren erg goed meekomen met de westerse wereld, waarom ook niet in de paardensport? En plek voor 8000 studenten, dat klinkt wel intressant (als dat internationaal word teminste). Ik ben erg benieuwd maar inderdaad een goed vraag hoe ze dat met droes enzo gaan doen... en @ annetmulder: ik denk niet dat je erg bang moet zijn voor dierenmishandeling, de honden en katten die jij noemt zijn een hele andere catogorie als paarden, en het levend villen is niet typisch iets chinees... het valt alleen op omdat ze ze daar éten. daarbij denk ik dat een paardenstad inderdaad voor een hoop commercie moet zorgen, en zoiets zou echt niet verkopen als de paarden er slecht bijstaan...