Elf crossende kleinkinderen houden opa Beuker actief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Elf crossende kleinkinderen houden opa Beuker actief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 13:02

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

De pensioengerechtigde leeftijd heeft hij allang bereikt, maar achter de geraniums zitten is er voor Jan Beukers (70) niet bij. In tegendeel zelfs! Zijn kleinkinderen en de eventingsport houden hem actief. “Ik heb zeventien kleinkinderen. Dertien rijden er paard en elf crossen.”

Een echte eventingfamilie dus. Je zou verwachten dat opa Jan vroeger ook met bodyprotector en crosshelm door de bossen scheurde. Niets is minder waar. “Ik heb paarden altijd wel heel leuk gevonden, maar wij waren vroeger enkel aan het werk en maakten af en toe een duinritje. Ik ben wel altijd met paarden in de weer geweest. Tot 1967 werkte ik met paarden op de boerderij.” Beukers was jarenlang veehouder in Oudkarspel, maar het bedrijf moest daar in 2004/2005 weg van de gemeente. Hij begon vijf jaar geleden aan een nieuw avontuur, samen met zijn jongste zoon Ronald. Een compleet nieuw manegebedrijf, van alle gemakken voorzien, werd in Oudkarspel uit de grond gestampt.

Wat Jan Beukers bij zijn kinderen en kleinkinderen in de pap deed, weet niemand. Feit is dat hij al jarenlang op eventingwedstrijden van de partij is. Zijn kinderen Jolanda, Connie, Petra, Miranda, Ronald en Marcel hebben vroeger allemaal gecrost. De kleinkinderen namen het eventingstokje moeiteloos over. Jan Beukers is super trots op ze. “Samen met mijn vrouw ga ik zoveel mogelijk mee naar concoursen. Ik vind het geweldig dat de kinderen crossen. Spannend is het onderweg wel, maar ik ben niet bang dat er wat met ze gebeurt. Ze zijn netjes opgeleid.”

Iris82

Re: Elf crossende kleinkinderen houden opa Beuker actief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:06

Ow geweldig. Zo zou ik ook wel oud willen worden! :)

Maar als ik zulke berichten lees mis ik mijn opa wel heel erg hoor.... mijn grootste fan... *slik* Die is ook iedere wedstrijd meegegaan...

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 19:34

Wat een super leuk stukje zeg!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 22:06

wat een leuk stuk over Beukers :j

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:41

Wat leuk zeg! *D