Licht op groen voor Olympische Spelen op Greenwich Park

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Licht op groen voor Olympische Spelen op Greenwich Park

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 17:02

http://www.dehoefslag.nl / www.dressage-news.com

De laatste horde is genomen om de hippische disciplines tijdens de Spelen van 2012 op Greenwich Park te kunnen houden. Gisterenavond kreeg de beslissing van het Olympisch organisatiecomité om deze locatie aan te wijzen de goedkeuring van de gemeenteraad in dit deel van Londen met tien stemmen voor en twee tegen.

Wel kreeg de organisatie ongeveer veertig voorwaarden opgelegd waaraan voldaan moet worden om het 87 hectare grote park om te kunnen turnen in een wedstrijdterrein voor springen, dressuur, eventing en de moderne vijfkamp. Met dit besluit vist de actiegroep NOGOE (No to Greenwich Olympic Equestrian) achter het net. Zes woordvoerders van NOGOE kregen nog wel de kans hun zorgen uit te spreken over de gevolgen voor het park, dat onder nationaal cultureel erfgoed valt.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:04

:oo
Wat ontzettend jammer.. Aannemende tenminste dat het park na afloop niet meer in ere wordt hersteld?
Het geeft me altijd zo'n rustgevoel als ik daar ben.. Prachtig gewoon..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:12

Zullen ze niet het park als setting gebruiken waarbinnen de wedstrijdterreinen komen te liggen, beetje zoals een dressuurring bij het CHIO Rotterdam in het groen ligt? Allen dat wat groter, want er is wat meer ruimte nodig voor het wedstrijdterrein bij de Olympische Spelen natuurlijk :Y)

Al gaan er dan nog steeds grote stukken verloren. En ik neem aan dat niet alles 'herstelt' kan en zal worden.

Yolien

Re: Licht op groen voor Olympische Spelen op Greenwich Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:05

Het is inderdaad een prachtig park.
Wel is het dit keer zo dat het paardengedeelte van de Spelen zich eindelijk eens in het olympisch gebied afspeeld.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:20

Zonde! Ik neem aan dat er bijvoorbeeld voor de dressuur en springen een zandbodem aan wordt gelegd? Dat lijkt me knap lastig weer tot de oorspronkelijke staat te herstellen! Ik vind het echt jammer van zo'n mooi park.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:42

Verdorie mijn dochter woonde er naast ,maar is nu terug in nederland,anders had ik gratis woonruimte gehad :D

jennifer0

Re: Licht op groen voor Olympische Spelen op Greenwich Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:50

@ proudmama das idd bale mischien volgende keer beter!!!!