Het fietspad over de Dwingeloose hei is volledig kapot gelopen door paarden. Dat betekent dat een van de meest populaire fietspaden van Nederland deze weken niet te gebruiken is.
"Het paasweekeinde staat voor de deur, maar dan is het fietspad nog niet hersteld", zegt André Donker van Natuurmonumenten.
De schade aan het fietspad is ook voor Natuurmonumenten een strop. Vorig jaar nog is het fietspad, na een proef van jaren, voorzien van een bijzondere mix van steen en leem. Na de grondige opknapbeurt kon het fietspad weer jaren mee.
Natuurmonumenten wil de schade verhalen op de veroorzaker van de ellende. Het is vermoedelijk gedaan door een groep ruiters. De organisatie is nog op zoek naar deze mensen.
Uhm, ze zagen een week geleden toch ook vast al wel dat het fietspad vernield was? Waarom deden ze er toen dan niks aan? Dan was het met het pasen opgelost.
Wat een asociale ruiters. Hopelijk kunnen ze wel wat bewijzen en ze voor de kosten op laten draaien. Door deze sukkels krijgen alle ruiters in Nederland een slechte naam. En voor we het weten zijn paarden nergens meer toegestaan.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-10 18:20
Op de Dwingeloose heide heb je de meest prachtige rijpaden. Wij gingen ieder jaar met groepen eigen paarden van onze manege in N-H altijd 2 weken naar Dwingeloo, en daar raak je echt niet uitgereden! Bijna geen fietspad tegengekomen, dus om te zeggen dat je soms wel moet vind ik onzin, en helemaal in dat gebied.
Ohh Dwingeloo is prachtig om te rijden heerlijk! Maar ik heb nog nooit ergens in het bos zulke bijzondere fietspaden gezien, en waarom zou je op het fietspad rijden als er genoeg brede en goede ruiterpaden zijn?
oomens
Geplaatst: 26-03-10 18:21
power1997 schreef:
Ik bedoel hier in leeuwaren:P
Hier mag je in het bos ook nergens komen, maar volgens my wel op de fiets paden
Als dat echt fietspaden zijn, dan mag je daar niet komen met je paard. (of met je crossmotor, vrachtauto, tractor, etc.)
wonderland
Geplaatst: 27-03-10 15:28
Ik fiets er regelmatig. En het pad was al beschadigd direct nadat de sneeuw weg was. Ook het deel waar je met paard volgens mij niet kunt komen (of je moet over veeroosters) is erg slecht. Dus ik betwijfel of de schade wel door paarden is aangericht.