Kwalificatie eisen voor uitzending jeugd dressuur aangepast

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Kwalificatie eisen voor uitzending jeugd dressuur aangepast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 11:05

www.knhs.nl

In het nieuwe Wedstrijdreglement Dressuur, dat ingaat vanaf 1 april 2010, zijn onder andere de verzwaarde criteria opgenomen om uitgezonden te worden naar Internationale Dressuur evenementen. Deze criteria hebben betrekking op de Young Riders, Junioren en ponycombinaties.

Om deel te mogen nemen aan FEI-evenementen voor Young Riders, Junioren dient twee keer een percentage van 61,00 % te zijn behaald in een Individuele en/of landenproef tijdens een Categorie 1/Subtop-wedstrijd, binnen 9 maanden voorafgaand aan de definitieve inschrijving van het evenement.

Om deel te mogen nemen aan FEI-wedstrijden voor pony’s dient twee keer een percentage van 61,00 % te zijn behaald in een nationale individuele en/of landenproef binnen 9 maanden voorafgaand aan de definitieve inschrijving van het evenement.

Voorheen moesten Young Riders en Junioren combinaties twee keer een percentage hebben behaald van 60%, binnen een jaar voorafgaand aan de definitieve inschrijving van het betreffende evenement en Ponycombinaties hadden een stand van Z2 + 5 winstpunten nodig om Internationaal uitgezonden te worden.

Het volledige Wedstrijdreglement Dressuur 2010 is te vinden op de website (www.knhs.nl) onder dressuur -> reglementen.

Springert

Re: Kwalificatie eisen voor uitzending jeugd dressuur aangepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:59

Zou dat nou echt veel uitmaken dat ene procentje?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:10

Voor sommige combinatie's wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:15

61% vind ik persoonlijk best weinig op een Z2 proef...

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:32

Janine1990 schreef:
61% vind ik persoonlijk best weinig op een Z2 proef...

Dat betekent gemiddeld 6-jes en een beetje, toch?
Dan heb je eigenlijk ook niks te zoeken ook op een internationaal concours.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 12:38

Gemiddeld een 6,1 en 207,4 punten... Zit je 4 punten van een winstpunt... :+

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:09

Ik snap niet dat mensen met 60 61 % naar een internationale wedstrijd gaan... Al zeggen sommige dat je internationaal soms hogere punten kan krijgen omdat het niveau van NL best hoog is.
Er zijn genoeg mensen die met 60 % al internationaal willen starten maar ik zal het nooit doen. Je moet toch wel dik boven de 65% rijden wil het interesant worden, vind ik! Ik zou ook dan pas 'gaan'.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 13:15

apple01 schreef:
Ik snap niet dat mensen met 60 61 % naar een internationale wedstrijd gaan... Al zeggen sommige dat je internationaal soms hogere punten kan krijgen omdat het niveau van NL best hoog is.
Er zijn genoeg mensen die met 60 % al internationaal willen starten maar ik zal het nooit doen. Je moet toch wel dik boven de 65% rijden wil het interesant worden, vind ik! Ik zou ook dan pas 'gaan'.

Tjah er zijn genoeg landen waar je leuk mee rijd hoor als je in NL 61% scoort.
Het internationaal starten kost voornamelijk een ontzettende bak met geld. Als het er op aan komt zijn er maar weinig mensen die het dan nog steeds zo leuk vinden :D

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:19

wist niet dat je bij de pony's eerst al zo makkelijk internationaal kon starten zeg! Van mij mogen ze die grens best naar 63% schuiven, om zo alleen écht de betere te laten starten..

SoraYa_X3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:42

wake_up schreef:
wist niet dat je bij de pony's eerst al zo makkelijk internationaal kon starten zeg! Van mij mogen ze die grens best naar 63% schuiven, om zo alleen écht de betere te laten starten..

In België ligt de grens op 64% =) En voor internationaal moet je 2x 64% hebben gehaald :)
Zo kunenn alleen de betere gaan :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:30

wake_up schreef:

Hoe kom je erbij dat de beste nu niet aan start komen?