Man en paard vallen in kanaal in Arendonk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Man en paard vallen in kanaal in Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 19:14

http://www.nieuwsblad.be

Een man is zaterdagmiddag met paard en koets in Arendonk in het kanaal gevallen. Het paard schrok van een man die uit het bos kwam.

Het ongeval gebeurde zaterdagmiddag rond 1uur op een zandweg vlakbij brug 6 aan de Lusthoven in Arendonk. Eric Wijnen was op weg naar huis toen hij plots een man door het bos zag lopen. 'Het leek alsof hij gewoon aan het joggen was, maar ineens begon hij te roepen en haalde hij een jas onder zijn armen vandaan, waarmee hij begon te zwaaien. Mijn paard schrok en ik al even hard', vertelt Wijnen.

'Het duurde een paar seconden voor ik besefte wat er gaande was, maar toen was mijn paard al een paar meter verder en zaten we bijna in het kanaal. Het enige wat ik toen kon doen, was springen. Ik bleef nog net op de rand van het kanaal, maar mijn paard belandde erin. Ik keek nog achterom. De onbekende man keek me even aan en liep toen weg, weer het bos in. Ongelooflijk.'

Toen zat er voor Eric Wijnen niets anders op dan zijn paard achterna te springen. 'Achteraf gezien had ik veel beter kunnen blijven zitten, ik moest toch het kanaal in', grapt de man. 'Het paard begon te zwemmen. De koets, toch zo'n tweehonderd kilo, trok het beest naar beneden.'

'Ik dook het kanaal in en zwom naar het paard. Ik moest hem eerst weer naar boven trekken, maar daardoor ging ik zelf kopje onder. Uiteindelijk lukte het mij om de kar los te maken. Toen kon ik het paard omdraaien, zodat hij weer richting kade kon zwemmen. Een voorbijganger vroeg wat ik aan het doen was. Mijn paard leren zwemmen, antwoordde ik. Die man heeft de brandweer gebeld, die ons uit de benarde situatie kon helpen.'

De hulpdiensten waren snel ter plaatse. 'We hebben de paardenkoets naar het midden geduwd, zodat de hoogtewerker eraan kon', zegt Patrick Deboel van de Arendonkse brandweer. 'De man kon dan samen met zijn paard via een nabijgelegen reeëntrapje uit het kanaal wandelen. Daar schoof het paard nog eens uit en viel weer in het kanaal. Uiteindelijk stonden ze samen weer te bibberen langs de kade.'

Het is niet de eerste keer dat Eric Wijnen met paard in het kanaal terechtkomt. 'Dat heb ik al enkele keren voorgehad. Dit is de eerste keer dat iemand opzettelijk het paard aan het schrikken maakt. Goed dat ik de man niet ken of hij had ook een duik gemaakt.'

_Noor

Re: Man en paard vallen in kanaal in Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:15

Wat een verhaal. Wel handig zo'n reewildtrap!!

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:51

Noorwijdenes schreef:
Wat een verhaal. Wel handig zo'n reewildtrap!!

inderdaad maar deed die man dat expres met z'n jas?

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:54

Ik neem aan dat niemand expres met zijn jas zal wapperen, om iemand in het kanaal te laten duikelen :(:)

Aukelizzy

Re: Man en paard vallen in kanaal in Arendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:44

Gelukkig dat ze zo'n reewildtrap gemaakt hadden. Anders had het heel anders af kunnen lopen.